1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Menn0

Menn0 Xboxfreak

Leuk Bevonden:
    0
    Ach gussie geen 10 voor jouw perfecte spelletje :{

Beter bannen ze jou hier _O_ _0/ het is toch niet nodig om bij elk klein negatief puntje over GT4 meteen het harnas in te gaan, beetje zielig!

Laatst bewerkt: 6 apr 2005
  2. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259

Natuurlijk kan je het nog niet helemaal beoordelen, maar ik heb de demo van Forza, en heb deel 3 van (heb ook in de Power Unlimited gelezen dat het meer een verbetering van deel 3 was) GT gehad, en heb deel 4 ook gespeeld, en van wat ik van alles weet, denk ik dat Forza beter gaat worden.
    Overegens, GT4 kreeg in de P.U. maar een 8.2

3. JeePee

JeePee Guest

Maar wat voor cijfer had GT4 gekregen als GT1,2 en 3 niet bestonden...

Laatst bewerkt door een moderator: 6 apr 2005
  4. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Hetzelfde, want ze bestaan namelijk wel.

5. Stoffel

Stoffel Leon Topsport

Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb je wel een punt. Als GT1-3 niet bestaan hadden zou GT4 natuurlijk inslaan als een bom ! Maarrrrrr, GT4 kan alleen zo goed zijn door de ervaring die op is gedaan in GT1,2,3. Het is steeds een beetje doorontwikkelen, waardoor de lat steeds hoger gelegd wordt. Misschien is niet aan de hoge verwachtingen voldaan (en het niet aanwezig zijn van de online functie zal ook wat tienden gekost hebben).

Forza is compleet nieuw (misschien een beetje ervaring met PGR2) en ik ben erg benieuwd hoe deze eerste (in de serie ????) gaat worden.

6. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je nog eens leest, dan lees je dat ik nogal telleur gesteld ben in de AI. een regel is dat als jij in een race iemand aan het inhalen ben, en je bent halverwege, dan mag je "de deur niet meer dicht doen" (ofwel blocken). in gran turismo 4 gebeurt dit wel, omdat die gasten gewoon hun voorgeprogrameerde rondje rijden. ze negeeren jouw plaats op de weg.

en als je nu eens leert begrijpend lezen ? dan zal je opvallen dat ik het volgende hebt geschreven: op het eerste gezicht is deze game mooier. met name de achtergronden zijn voller en meer gedetaileerd.

dus: de achtergronden zijn super vol, veel detail, en prima resolutie. ook geen merkbaare drops in de framerate (aantal beeldjes per sec.) vandaar dat de auto modellen dus weer ietsje hebben moeten inleveren. maar alles bijeen genomen is het spel wel mooier dan GT3. snappie ?

mijn mening is dat GT4 eerder een uitgebreidere herhalings oefening is in plaats van een echt vervolg. een echt vervolg valt niet in herhaling (halo 2 heeft toch ook niet veel dezelfde velden als deel 1 ?) ook het niet verbeteren van de AI (artificial inteligence) kan ik in deze tijd niet meer slikken als zoete koek. polyphony zal dieper moeten gaan in het volgende deel.

7. Menn0

Menn0 Xboxfreak

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet meer reageren op dat kleine 15 jarige kereltje. Ik oordeel pas als ik ook Forza gespeeld heb. Aangezien de xbox al in een aantal opzichten sterker is dan een PS2 zie ik het met vetrouwen tegemoet :)

8. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben pas 14:9
    Ik ook, op www.forzacentral.com zijn links naar nieuwe screens, slechte kwaliteit, maar wel vet natuurlijk:)

9. JeePee

JeePee Guest

Ik bedoelde niet: "waarom is het totaal pakket geen tien", maar "waarom heb je de GFX geen tien gegeven" (dat heeft niks met AI te maken), aangezien GT4 het onderste uit de kan haalt...??

10. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Er is op www.forzacentral.com net bevestigd dat Forza definitief klaar is, dus hopelijk kunnen we snel écht gaan discusseren;)

11. JeePee

JeePee Guest

Is deze bron wel betrouwbaar. En alsnog, ik denk niet dat de game eerder in Europa is dan 13 mei...

12. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Die gozers hebben best wat goede contacten, als je ziet met wat voor nieuwtjes (die later bevestigd worden;)) komen, dan mag je er vanuit gaan dat het spel iig niet meer zal worden uitgesteld.

13. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Hij komt, hij komt... FORZA

14. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ja???:confused: Ik wist helemaal niet dat 'ie uitkwam joh:9

15. alibi

alibi Guest

ik was ff op forzacentral.com aan het rondkijken, en ging ff naar die Celica screenshots op Nurburgring kijken.

kwam ik deze tegen!!
    :confused: de verhoudingen zijn ver te zoeken! qua curbestones/auto.

ter vergelijking hieronder een screenshot van GT4 op de nurburgring!! _O_ 8)

Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2005
  16. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    dat van een versie van 60% ;)

17. alibi

alibi Guest

ah ok. weet jij een versere screenshot te vinden?! overtuig me dat forza er beter uitziet!;)

18. Redje

Redje Mafketel 1ste klas

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook een lekkere vergelijking...

Bij Forza zijn de curbs te groot, bij GT4 is de auto zo groot dat er geen 2 naast elkaar kunnen.
    Bij Forza proberen ze nog bomen te maken (ookal zijn het er weinig op de screen) bij GT4 is het gewoon plat.

Ach nog even wachten en we zullen het eindresultaat zien :D

19. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, hopelijk is die van Forza ook mooier. Maar het zal vast aan de beeldkwaliteit liggen. Dat is wel erg overdreven.

20. JeePee

JeePee Guest

1 Klopt
    2 Is in het echt ook zo, nurburgring is gewoon super smal. Bij het FM plaatje is hij veeeeel te breed.
    3 Volgens mij is dat GT4 plaatje ook oud. JUllie kunnen wel zeggen dat GT4 al af is, maar er dwalen nog steeds plaatjes rond over het internet van een tijd geleden. Als je GT4 zelf hebt zul je zien dat de bomen zeker niet plat zijn. De nurburgring van GT4 is over het algemeen ook voller dan die van de Forza, qua bomen dan. Het zijn allebei oude plaatjes, maar die van GT4 ziet er toch stukken beter uit.

edit: Het is inderdaad een oud plaatje (van GT4), ik herken de sectie van de baan, en als ik hem thuis een langs rij, staat het aan de rechter en linker kant vol met bomen, en de bomen die je tegemoet rijdt zien er bij de complete versie 10x beter uit.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina