1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eL_C!D

eL_C!D Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Grafisch verliest Forza van GT4?
    uhhhh wakker worden?
    ik had ff GT4 gespeeld en zo lastig vond ik het niet hoor... DTM 2 vind ik wat moeilijker! GT4 deed me beetje denken aan het Sega GT 2002 wat ik nu aan het spelen ben :eek:

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    @extreme-gamer, dat gaat ook op voor een xbox fanboy :+

Beide spellen zijn gewoon sim. Ondanks dat GT4 geen schade heeft. Natuurlijk is dat jammer. Maar uiteindelijk draait het kwa sim niet alleen om de schade (hoewel dat wel een rol kan spelen) maar om de handling.
    GT (1-4) heeft daarin gewoon zijn sporen al verdient. Kwa handling is het imo althans met GT4 dik in orde. Tuurlijk heeft het spel een paar nadelen. Maar ik vind het bv knap hoe dat spel eruit ziet op de ps2.
    Forza is kwa handling nog niet echt veel over te zeggen. Die demo was in zekere opzichten goed maar er waren dingen ook niet goed.
    Beste vergelijking is dan ook te maken als ook Forza uit is, en beide spellen zijn voor een groot gedeelte gespeeld.

3. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Dan heb je het wel over jos verstappen en over een F1 auto die op de limiet is afgesteld vindt je dat gek. Met de auto's die je in GT4 hebt mag je geen eens mee kunnen slippen. Auto fabrikanten doen er alles aan om de auto's niet te laten slippen, omdat daar veiligheid voor gaat.

4. JeePee

JeePee Guest

punt 1) de auto's slippen wel

punt 2) er zitten ook forumle 1 auto's in.

nog niet teverden, nog een voorbeeld: Christijan Albers is ook een paar keer gespint in de DTM

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is dat voor onzin? zonder nintendo geen consoles?
    Alsof GT de eerste race game was...

*edit*
    ben ik nou scheel of is GT4, grafisch erg zwak:
    http://www.msxbox-world.com/Forza_Vs_GT4.php (dat filmpje dus)

Laatst bewerkt: 24 mrt 2005
  6. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Euh, de een is dus voor Forza en de ander voor GT4, dat is wel duidelijk, maar als iemand een mening geeft over het ene spel, waarvan hij zegt dat het beter is, dan is degene die voor het andere spel is meteen helemaal pissed off, waar slaat dit op?

7. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Leuk, die mening van jou... Maar het is een beetje gissen is het niet? Je hebt nog niet het volledige officiële spel van Forza gespeeld, dus is deze hele topic op DIT moment totaal nutteloos omdat het ene spel wel al uit is en van de andere is er alleen een demo (die trouwens echt behoorlijk ruk is qua besturing, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel over het uiteindelijke spel hopelijk althans). Een beetje vreemd om te zeggen dat Forza betere gameplay heeft en dat dan te baseren op een movie.... En jij roept om onderbouwde meningen?

Deze hele topic gaat een flameware worden tussen fans van Forza (of anti PS2 lieden, want als er kan worden gekraakt dan doen we dat met liefde) en die van GT4. Dus ik voorzie dat er maar weinig onderbouwde meningen zullen zijn, en zeker op het gebied van gameplay, want als ik zeg dat de gameplay van GT4 beter is omdat dat mij meer ligt kan ik dat eigenlijk maar moeilijk onderbouwen aangezien ik GT4 gewoon heerlijk vind sturen.

Op dit moment ga ik dus ook niet vergelijken, want ik heb Forza (afgezien van een demo dan) nog niet gespeeld dus kan ik nog niet vergelijken. Het enige dat we wel kunnen zeggen is dat Forza een voorsprong heeft op GT4 op het gebied van online gaming en het schademodel. Verder is het gewoon afwachten, en dan nog is het allemaal een kwestie van smaak...

8. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Zo scheel ben je idd niet. Maar punt is dat het een mening blijft. En een mening kun je iemand niet afnemen. Als hij vind dat microracers er beter uit ziet als Forza mag dat. Maakt zichzelf alleen niet echt geloofwaardig. Geld ook in deze situatie.

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Je bent zwaar scheel........ Geloof me maar.. GT4 is grafisch absoluut niet erg zwak maar juist mooi, zeker voor PS2 begrippen....

10. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Maar niet mooier van Forza. Dat gt lelijk is klopt ook zeker niet, maar qua graphics wint Forza het van GT. Helaas is een game met goede graphics nog lang geen goede game.

11. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Vind GT4 er tot nog toe interressanter uitzien dan Forza: veel leukere en afwisselende levels ipv zoveel van die baan circuits...

Wat ik tot nog toe van Forza aan bewegend beeld heb gezien, was nou niet bepaald imposant. Kan me geen flikker schelen hoeveel polygonen zo'n auto heeft, als de levels waar ie doorheen rijdt allemaal saai zijn.

Ik denk zelf trouwens dat ik voor DTM/Toca 2 ga... mocht ik een nieuwe racegame kopen...

12. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ten eerste, wat een compeet nutteloos topic. Forza is nog niet eens uit, hoe kun je dan normaal gaan vergelijken!!!!

JPRacegamer, ik weet dat jij nog meer gezegd had, maar daar ben ik het mee eens.

Maar @ de graphics, tuurlijk GT4 ziet er geweldig uit, maar Forza ook. Het is puur een kwestie van smaak wat je mooier vind. Ook is Forza nog niet af!
    @ Sound, Forza heeft dolby digital, dat is (mits de juiste config!!) niet te verslaan door wat de ps2/gt4 ook bied.
    @Besturing, tegenwoordig kun je je controls instellen en kun je dus naar eigen wens racen. Als je bedoelt hoe de auto's reageren, kan ik daar niet over oordelen. Ik weet alleen dat ze in Forza graag slippen, en dat doseren echt nodig is.
    @Pitstops, waarom krijgt FM daar een -? Die heeft ze ook namelijk.

Voor de rest, ik wou dat ik een ps2 had, dan zat ik nu ook gt4 te spelen, maar om een console aan te schaffen voor 1 spel gaat mij te ver.

13. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind dit onzettend lastig, vooral omdat Forza er nog niet is, en ik GT4 nog nooit gespeeld heb.
    Maar omdat ik een grote auto liefhebber ben, trekken deze spellen mij wel.
    Al die GT4 reclame's en dergelijken gaan je niet in de kouwe kleren zitten.

Dus voor mij de keuze:
    Of Forza pre-orderen voor €49,- incl. verz.
    Of GT4 halen (maar ik heb geen PS2) €162,-
    Of allebei...

Zou GT4 het waard zijn om die 100 euro extra uit te geven aan een PS2?
    Of kan ik het beter gewoon bij xbox houden, en voor Forza gaan. De ervaring zal wel ongeveer hetzelfde zijn, allebei een boel parcours en een boel auto's (de auto's in GT4 zijn toch voornamelijk dezelfde modellen... zo lijkt het)

Ik hoop dat men hier op dit xbox forum iets objectiefs over kan zeggen :p

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat bedoelde ik dus, vooral na de reactie onder de topicstarter:
    De details van FM zijn gewoon veel beter uitgewerkt.. Bij GT4 is veel minder aandacht aan de uitwerking besteed..

15. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Een aantal dingen tegen de "volgens mij" beetje fanboy jpracegamer

1 zo te zien bij jij een beetje een fanboy van grand turismo JPracegamer, beeld van gt beter dan forza, ik heb het nog niet gezien maar ik betwijfel het ten zeerste (let op! beTWIJFEL)

2 rally racen een + punt?¿, volgens mij is het rally van gt niet echt super, een game als colin mcrae moet veel moeite doen voor een realistische rallygame, bij gt zit het er maar "bijin" dus denk ik niet dat het rally rijden zo super is. Het is dan wel dat het er bij zit, maar zo kan forza ook wel motogp bij de game in doen, het slaat dus nergens op.

3. hetzefde geld voor ijsrijden, jezus wat maakt dat nou uit

4. sfeer, je zegt zelf dat forza het pluspunt online heeft, online IS sfeer, met z'n allen racen lekker kletsen en een beetje donderjagen af en toe, DAT is sfeer, en niet altijd maar alleen of soms met een paar meer racen in je woonkamer.

5 pitstop¿?, so what!!, je koop een racer om te rijden niet om te stoppen

6 is het al bekend dan hoeveel tracks forza heeft?

Zelf wacht ik liever tot ik forza zelf thuis heb en dan zou ik wel zien hoe goed de grafics zijn, hoe dan ook een playstation kan lang niet zulke grafics behalen als een xbox, en nee dat zijn geen fanboy uitspraken maar harde feiten!

greetz wooly

16. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Aan de hand van de demo, vind ik ze beide grafisch dik in orde. Ik vind GT4 een prachtige racegame, zowel grafisch als overall en ben er dik tevreden mee. Natuurlijk is de xbox een krachtigere console dus is het niet zo vreemd dat GT4 er waarschijnlijk ietsje minder uit ziet. Maar dat sommige Xbox fanatics steeds maar weer roepen dat GT4 minder mooi is dan Forza vind ik eigenlijk een beetje triest. De PS2 is een heel stuk ouder en heeft gewoon een topprestatie geleverd met GT4, jammer dat niet iedereen dat ziet maar zich liever gedraagt als fanboy en stoer loopt te verkondigen dat Forza "zoveel" mooier wordt en speelt....

Zelf ga ik Forza ook kopen, want ik wil lekker online racen en ik verwacht dat Forza een toppertje zal zijn.

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Ja klopt, want jij hebt natuurlijk Forza al helemaal suf gespeeld toch?

18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Als jij denkt dat als je FF GT4 kunt spelen en kunt oordelen zegt mij al dat je niet zoveel verstand hebt van GT4. Toevallig heb ik ook DTM2 op de Xbox gehad en helemaal suf gespeeld, en toevallig speel ik ook al sinds heel lang de GT games, en de GT games zijn toch echt een stuk moeilijker qua besturing vriend..... Niet zo'n beetje ook......

Ik zie velen klagen over die GT4 fanboy, maar ik zie heel veel mensen precies hetzelfde doen en dan nog over een spel dat nog niet eens uit is??? Ik ben het lang niet eens met alles wat onze GT4 fanboy roept, maar zelf doen sommigen precies hetzelfde....... Een beetje zeggen dat DTM2 moeilijker is dan GT4 omdat je GT4 ff gespeeld hebt.....

19. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ja:
    Real Track omgevingen:

Laguna Seca
    Road Atlanta
    Silverstone
    Nürburgring Nordschleife
    Road America
    Tsukuba

Real City omgevingen:

New York
    Rio de Janeiro
    Tokyo

Fictious (verzonnen) Track omgevingen
    Alpine Ring
    Blue Mountains Raceway
    Test Track
    Sunset Peninsuela Raceway
    Maple Valley
    Autocross (10 versies)

Point to Point omgevingen

Fujimi Kaido Hill Climb
    Picific Shipyards

En dan zijn van al die tracks ook nog verschillende tracks net als in PGR2. Hoeveel dat er zijn weet ik niet.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2005
  20. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Een top auto uit 1980 kan ook niet opboxen tegen de prestatie's van een Enzo. Dat de ps2 ouder is snap ik maar daarom ziet Forza er nog wel beter uit. GT is een goede racer, (waarschijnlijk beter dan Forza) maar qua graphics is ie (vind ik en velen met mij) minder dan Forza. Ik heb alleen nog maar filmpjes gezien dus gameplay kan ik niet beoordelen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina