Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Ze hebben een coureur eerst een paar rondjes op de echte nurburgring laten rijden, en daarna een paar uurtjes achter de PS2 gezet. Het uiteidelijke tijdsverschil: 4 seconden op een rondje van 8 minuten. Minimaal dus.

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik vind ook dat het snelheidsgevoel wat hoog ligt maar dat kan ook aan de filmpjes liggen.Die vent rijdt echt goed maar heeft de DFP geen flippers achter het stuur om te schakelen?

En JPRaceGamer, wat is voor jouw sfeer?Waarom is volgens jouw de sfeer van de Nurburgring in GT4 beter dan in Forza?

3. JeePee

JeePee Guest

ten 1ste) de DFP heeft flippers, en een pookje. Allebei heel fijn om te bedienen.
    ten 2de) Omdat de Nurburgring in Forza:
    te weinig bomen heeft
    de bomen zijn rood/geel achtig
    de vangrail is overal hetzelfde. (geen dikte of hoogteverschil)
    Soms staan er op compleet afgelegen gebieden mensen naast de baan.

Als ik eerlijk ben, GT4 heeft dit ook met Laguna Seca. Die is in GT4 veelste groen. Maar dan is Tsukuba in Forza weer veelste zanderig. Dus voor nuburgring en tsukuba is de sfeer in GT4 beter, en bij Laguna Seca is de sfeer in Forza 't beste

Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2005
  4. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is een kwestie van smaak. Ik vind de Nurburgring in Forza nóg mooier dan in GT4 (ja kan ik weten, heb hem in beiden gezien). En in GT4 vind ik dat al de mooiste baan, dus het zegt wel iets.

Maargoed, het blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur. Trouwens, het snelheidsgevoel in GT4 is niet te hoog. Maar in die license test rijdt je met alle assists aan, met een supersnelle bak. Niet gewoon snel, maar retesnel. En daarom lijkt het buiten proporties en onrealistisch snel. In de bochten is het ook zo, maar het snelheidsgevoel op het rechte stuk is gewoon realistisch. En gelukkig, heb ik in Forza ook retesnelle bakken gezien in filmpjes, en heeft Forza ook een heel hoog snelheidsgevoel (in 1st person view) met zulke auto's.

5. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    En toch is dit niet helemaal waar. Ondertussen worden er al rondetijden gezet (ook met alle assists uit) die behoorlijk buiten proporties vallen in vergelijking met realistische tijden. Maar dat is ook logisch, er blijven factoren in een computerspel meespelen, die het voor een gamer nu eenmaal makkelijker en minder gevaarlijk maken om hard te racen, dan een echte coureur.

Ook met Forza hebben ze zulke tests laten uitvoeren trouwens, waar soortgelijke bevindingen werden gedaan door proffesionele coureurs. Het is ongelooflijk realistisch, maar de 'angst factor' is in een spel heel laag, waardoor ze meer risico's durfden te nemen en ook iets snellere rondetijden konden zetten..

6. D. Dwight

D. Dwight Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht laat ik eens even een post doen hier.

eigelijk is het pure onzin om forza te vergelijken met een top game als GT4

ik ga toch ook geen "landwind" (cheap automerk van 2 dagen oud :9 ) vergelijken met een BMW (lees GT4)..

forza komt een beetje in de buurt maar kan nooooooit beter worden dan GT4 O-)

7. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dat een loos bericht. Waar zijn je argumenten? enz.

/Mod En jouw bericht slaat in. Post dan niets! - !SIC!

Laatst bewerkt: 11 apr 2005
  8. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Minder mooi dan Forza Motorsport in ieder geval. _0/

9. dendemen

dendemen wasted'nwounded

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb net vandaag een ps2 gekregen bij een nieuw mobieltje, ik naar de videotheek om gt4 te huren. Ten eerste kan ik de gt-mode niet spelen omdat ik geen memorycard heb |:- , die zat er niet bij.
    Dus wat rest is de arcade mode, ik meteen de N-ring testen met een AMG. Geloof mij nou maar dat Forza beter wordt dan gt4, ik vindt het er echt niet uitzien en de incar view is gewoon KUT(lees: veels te hoog). Verder lijkt het net alsof de baan onder je doorschuift in plaats van dat je erop rijd.
    En ik vind de demo versie van laguna-seca in Forza nog beter als die zelfde baan in GT4.
    Mijn 3 uur oude ps2 staat inmiddels alweer uit. En ik breng gt4 morgen meteen terug naar de videotheek. _0/

10. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heb je een memory-card nodig om de GT-Modus in GT4 te spelen? Zou wel erg triest zijn vind ik.

11. JeePee

JeePee Guest

Ja, je moet namelijk een account aanmaken, en die moet op je memorycrad staan. Maar wat heb je eraan als je geen memorycard hebt, maar wel de GT-mode kan spelen. Eén keer uit en je kan weer helemaal opnieuw beginnen.

12. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Oja, sorry. Was even vergeten dat de PS2 geen harde schijf heeft (of zeg ik nou iets heel stoms?). Excusez-moi pour de loze post van net ;)

13. JeePee

JeePee Guest

Ze kunnen hem wel mooi maken, maar als hij er gewoon niet op lijkt.

14. player

player fly like a chicken

Leuk Bevonden:
    0
    pff...laten we nog meer energie verspillen he!

Je moet appels niet met peren vergelijken, evenmin dat je vrouwen met mannen vergelijkt, wat ook niet slim is: amerikanen met japanners vergelijken !(nu komen we in de buurt!) een japans produkt met een amerikaans produkt vergelijken: ofwel :

vergelijk een GT4 niet met een Forza, ik herhaal: NIET

is een eindeloze strijd die niemand kan winnen.

Er is slechts voorkeur (net zoals ik de voorkeur heb voor vrouwen...)

Laatst bewerkt: 10 apr 2005
  15. dendemen

dendemen wasted'nwounded

Leuk Bevonden:
    0
    Is echt waar. Ik kan alleen de arcade mode en de timetrials kiezen.
    Dit is mijn eerste ps2 en ook de eerste keer dat ik erop speel. Ik vind het verschil met de xbox gigantisch, ik heb met gt4 ook gta:confused:a gehuurd en echt waar, vice city op de xbox ziet er beter uit en das toch echt een ouder spelletje.

16. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heb eigenlijk nog nooit een GT goed gespeeld (behalve GT4 bij een vriend voor een redelijke tijd). Is het echt zo dat GT4 t.o.v. GT3 niet zoveel voorstelt? Stond in de PU namelijk dat GT4 slechts GT3 is met mooiere graphics en een paar, volgens de PU, "nutteloze toevoegingen waar niemand echt op zit de wachten". (Photo-mode).

17. dendemen

dendemen wasted'nwounded

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dat wil ik zelf kunnen bepalen. Het was helemaal niet de bedoeling om ver te komen in het spel, ik wilde alleen even de gt-mode uitproberen en dat kan dus niet en das minder.

18. JeePee

JeePee Guest

Ik weet dat het echt waar is, je moet gewoon een memorycard kopen, en als je er al een hebt, zorg er dan voor dat hij nog een ruimte van zo'n 2000KB over heeft. Het spel is namelijk retegroot

19. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Maar men maakt bij het maken van een spel denk ik geen rekening met de mensen die de career-mode alleen heel even kort willen uitproberen met het doel niet ver te komen.

20. JeePee

JeePee Guest

En ze verwachten natuurlijk ook dat iemand die een PS2 heeft een memorycard heeft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina