1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Vind jij dan weer. Als ik filmpjes zie van de echte Nurburgring. Als ik er zelfs zelf ben geweest, en dan nog vind dat hij in Forza ook heel natuurgetrouw is nagemaakt. Tja, dan vind ik dat :) En dan kan jij roepen wat je wilt, over railingen en bomen en weetikwat voor onzinnige dingen. Let's just leave it at that, smaken verschillen.

2. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me logisch, anders kan je niks opslaan toch?

3. JeePee

JeePee Guest

nope

btw: dit is mijn 100ste post in GT4 vs. Forza van de 443 posts die er zijn geplaatst. Dat is 23% 8)

4. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Zo zie je maar hoeveel keer je al hebt gezegd dat gt4 beter is :+

5. JeePee

JeePee Guest

*) Ik ben een doorzetter ;)

6. BogaddE

BogaddE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de verschillen tussen gt3 en 4 wel erg groot, het ziet er veel mooier uit, je hebt nu af en toe het gevoel dat je echt hard gaat en de auto's rijden soms zelfs lekker en je hebt heeel veeel auto's.
    Maar ik weet 99,9% zeker dat ik Forza leuker ga vinden met andere woorden: beter is. Lekker wild rijden maar toch redelijk realistisch, wat rubber neerleggen :9 auto's aanpassen/pimpen, Ferrari 360 Modena.....ik kan niet wachten!

7. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    heb je bij forza van die need for speed auto's of is het meer de gran turismo stijl? Begin het idee te krijgen dat forza gewoon net zo als need for speed is met wat tune opties :confused:

8. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Forza ligt het veel meer op de realiteit. Als je een spoiler erop zet, heeft het ook daadwerkelijk zin qua downforce etc. Bij NFSU2 is het voor de looks, niet voor het "nut". (als je snapt wat ik bedoel)

9. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Tegenwoordig is een jaar ingedeeld in jaargetijden, waarin het heel misschien wel eens voor kan komen dat bomen een andere kleur hebben _0/

10. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik ook al 2/3 keer gezegd tegen hem, maar hij is een beetje eigenwijs/fanboy;)

11. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom kunnen forza en gt4 niet in vrede naast elkaar bestaan ?

ik weet zeker dat bijde games de racegame fans zoals ik veele uuren/dagen/maanden plezier gaan geven. en online zelfs langer *)

lekker belangrijk welke game een ietsiepietsie beter is....... sigh...... 'k ga lekker gamen _O_

12. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    het blijft natuurlijk een xbox forum, dus als je niet voor de xbox ben ben je natuurlijk een ps2 fanboy. Ik denk dat deze discussie een stuk nuttiger wordt als forza uit is en iemand die beide consoles heeft een eerlijke vergelijking kan plaatsen.

13. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Vind juist dat Nurburgring ook wat meer sfeer heeft in FM; voornamelijke reden is de kleur van de bomen eigenlijk. Klinkt raar, maar zo'n herfstachtige omgeving doet mij wel wat ;) (Bij de rally's in RSC2 in Engeland vond ik de bomen ook zo vet (rood/bruin/geel)). Nee ik was niet stoned ;). Is het misschien een idee om dit topic te laten rusten wanneer beide games uitzijn en het gemiddelde cijfer bekend is? (Alhoewel, de meeste game bladen hebben ook 1 favoriet dus dat gaat misschien niet werken :confused:)

14. JeePee

JeePee Guest

Ik moest hier ff op reageren. Ik vind namelijk onzin. In de racerij kent men het woord "angst" niet. "Als je bang bent om eraf te gaan moet je niet in een race auto stappen. Zodra je aan het racen bent is het enige gevoel dat je hebt je concentratie. Dan denk je niet aan angst." Dit waren de woorden van niemand minder dan Michael Schumacher. Ik vind dit ook wel kloppen. Als je aan het karten bent denk je niet van "oeh, straks ga ik er nog af." Dan ben je alleen maar bezig met je lijnen rijden en je rempunten bepalen. Ik dan tenminste. Het is me welliswaar vaak genoeg voorgekomen dat ik met een redelijke snelheid tegen de buitenkant van de baan aan ben gereden. Gewoonweg om te kijken of ik een bocht sneller kon nemen. De "angst-factor" staat dan op nul. Dat je in een game sneller kan rijden dan in het echt ligt gewoon aan het spel zelf, niet aan de angst-factor. In het echt rijdt men namelijk op de limiet. Dat zie je vaak bij inhaal acties. Men probeert dan later te remmen, waardoor ze vaak rechtdoor schieten. "Een meter later remmen, is een meter verder doorschieten" Zo zei Olaf Mol een keer. Een mooi voorbeeld hiervan is Pedro de la Rosa in Bahrein dit jaar. Hij remde de hele race bij alle bochten op de limiet, tot dat hij het bij de eerste bocht 2x later probeerde. Resultaat: 2x rechtdoor geschoten. Dacht hij hierbij na of hij er af kon gaan.....nee, het enige wat hij dacht was dat hij z'n mannetje moest pakken. De "angst-factor" gaat pas in werking als je eenmaal in de grindbak belandt bent, en met 200km/h richting de betonnen muur denderdt. Vaak is het dan al te laat.

Zowel bij Forza als Gran Turismo 4 zijn de rondetijden op de kleinere circuits vaak niet minder dan een seconde verschil in vergelijking met het echte leven. Het enige wat hierbij een rol speelt, zijn de phisics van het spel, de weersomstandigheden, het type auto en je "game-apparatuur", geen angst.

15. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Kben het met je eens, als je aan het karten bent ga je echt niet heel voorzichtig rijden en oppassen. Je rijdt gewoon volgas achter de persoon voor je aan en probeert 'm bijna elke bocht wel in te halen. Meestal rijd ik vooraan, dus heb ik dat probleem niet. :+

16. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Hmz...... Wie zal ik geloven, JPRaceGamer of een proffesionele coureur :cool:

17. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet echt om de angst-factor. Maar op het circuit ben je toch meer geneigd om te proberen om in de race te blijven. Ik heb zelf ook vaak genoeg gekart en daardoor weet ik ook wel dat ik heel vaak echt tot het uiterste ben gegaan om elke bocht zo hard mogelijk te kunnen nemen (stoer he?). Maar in een spel kun je met mach 3 tegen een muur aan schieten en het dan nog een over doen alleen dan iets langzamer. In een spel ben je helemaal vrij van consequenties omdat je gewoon een restart button hebt. Op het circuit heb je dat niet en als je het dan echt te ver doordraaft ben je met een beetje pech gewoon dood.

18. JeePee

JeePee Guest

In een online race met DTM2 heb je ook geen restart button. Ik wil daar heeeel graag winnen omdat mijn rating nog al hoog is, en zodra ik tweede wordt punten verlies. Ik ga dus altijd tot het uiterste. Welliswaar kan ik niet dood gaan, maar toch. (een goed voorbeeld van blijven pushen tijdens een race: Kimi Raikkonen, Mark Webber, Ralf Schumacher en Christijan Albers zijn er in Bahrein allemaal een keer af geschoten bij het uitkomen van de bocht: gewoon vroeg op het gas gaan dus.) Gewoon blijven pushen, opletten op de weg voor je, en je angst laten voor wat het is. (ik denk dat de vrouwen van coureurs eerder in hun broek schijten, dan de coureurs zelf ;) ).

@ gaming 4 ever,
    ik snap je niet

19. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Jij vergelijkt racen in DTM2, en daarin geen angst hebben, met racen in een racewagen die met 300+ km/u tegen een betonnen muur kan klappen. Geloof me, ook Michael Schumacher heeft verstand meegekregen. En zal hoe hard hij ook pusht, nogsteeds rationeel denken tijdens het racen. Op een enkele uitzondering na, in 1 bocht, eens in de zoveel tijd. Misschien.

Ik bedoel, het is gewoon niet te vergelijken. En natuurlijk spelen ietsepietsie verschil tussen physics uit racespellen, en de natuurkundewetten uit ons echte leventje ook mee. Ik zal de laatste zijn die zeggen dat spellen nu al perfect zijn. Toch gek, dat toppers zo'n beetje altijd ietsjes sneller zijn in de computerspellen dan de reallife coureurs, ipv ietsjes langzamer. Waar ligt het dan ongeveer altijd aan, volgens jou?

//edit: ik ben zelf ook een vrij ervaren karter. En als ik bezig ben, klopt die quote van MS aardig. Heb dan geen angst en push elke keer tot mijn limiet. Maar karten is heel wat anders dan racen in een écht levensgevaarlijk racemonster.

20. Menn0

Menn0 Xboxfreak

Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat echt nergens over. Echt planken vergelijken met een spelletje. Kom op zeg.... Leer eens nadenken JPracergamer, dit gaat echt alles te boven!

En heel eerlijk ik kan het weten aangezien ik het geluk heb om ook in een echte wagen te mogen racen :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina