1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor iedereen die telkens zit te zeiken van: "Waarom discuseren jullie terwijl Forza nog niet eens uit is" en "Wat doen jullie kinderachtig"..... Hou es daarmee op, reageer dan niet in een topic die je onnodig vindt oké??;)

2. JeePee

JeePee Guest

precies, helemaal mee eens

3. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het een zeer interessant topic, maar 'jullie' (als in aantal mensen, ik noem geen namen) vinden het nodig om over de onzinnigste dingen te discussieren. Wat kan het mij nou schelen dat de bomen in gt4 groener zijn of dat de kerbstones in Forza te hoog zijn. Ik wil gewoon een goede race game. Als het precies hetzelfde als in de realiteit moet zijn, kun je nog steeds het beste met je auto wat gaan rondrossen.

Een vergelijk op basis van de functies, en hoe deze uitgewerkt zijn, dat lijkt me veel nuttiger, is er daar niks meer over te discussieren, ok klaar, topic valt vanzelf wel dood dan :p. Voor de rest, dit is de laatste keer dat ik zoiets zeg :9

4. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laten we het dan over iets 'belangrijks' hebben:9
    GFX, Sound, A.I. wat willen jullie???

5. jponline

jponline Maxi!!!

Leuk Bevonden:
    0
    het boeit mij nie zoveel hoeveel auto's in het spel zitten eigenlijk. k heb gt4 gedaan. ik koos steeds de ''supercars'' uit. dat zijn misschien de helft van de auto's of meer. de rest zijn allemaal zware kutbakken waar je nooit mee gaat. de helft is dus kut. doe mij dan maar iets meer supercars, dan heel veel van die loze auto's wara je niks aan hebt. het ziet er ook kut uit, voor ps2 begrip wel heel goed. maar de sfeer is wel heeeel goed bij de banen. echt zeer goed ontworpen. de lichtval door die bomen enzo 8) . k ging btw ff nurnburgring doen tegen vriend. 2 rondjes dus. was ik 1 seconde langzamer :9 . en dat over 15 minuten, en het nog nooit gedaan te hebben.

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Plus een overvloed aan dezelfde type auto's maar net weer een andere uitvoering :) Kzag een stuk of 50 skylines staan geloof ik 8)

7. JeePee

JeePee Guest

Juist ja, eentje uit 1940 en eenje uit 2005. Compleet verschillend (het zijn er 41), waaronder ook sport bakken, of oude JGTC auto's

8. 313 GT

313 GT blablabla

Leuk Bevonden:
    0
    de eerste Skyline komt uit de jaren '70-80, druiloor, in 1940 bestond Nissan nog niet.

En compleet verschillend zijn ze niet, de Skyline sportwagens begon allemaal met Skyline GTR (31), en die is langzaam geupdated tot de R34. Er bestaat iets van 10 soorten R34's en zo verschillend zijn die niet, alleen maar wat zwaarder geworden en iets ander onderstel (m.u.v. JGTC, de race versie). Bijna alle Skyline's hebben 280 pk (door de Japanse wetten, die niet meer dan 280 pk toestaan), dus compleet verschillend zijn ze niet. 41 is wat veel 8) zo komt GT4 aan die auto's, sjongejonge

9. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    iedereen moet dat over de puber leeftijd niet te persoonlijk nemen. het is geen aanval op de persoon.

het was meer zo'n reactie bedoeld om te laten blijken dat dat "mijn console is beter dan die van jou" ondertussen wel oud en versleten is. de een gaat voor de gamecube, de ander vind hem weer te kiddie. de ander gaat voor sony's machine, de ander vind dat weer te commercieel. de een gaat voor de xbox, en de ander vind dat ie dan zijn halve kast leeg moet halen omdat het formaat van de box zo groot is. ga zo maar door. maar kunnen die eigenaaren dan niet gewoon de andere eigenaren en hun keuzes te respecteren ?

en dat tussen gt4 en forza gaat al helemaal nergens over. ik bedoel, forza is geeneens uit, en de demo is niet representatief genoeg om het eindproduct al te kunnen beoordelen. en ook al zou forza uit zijn, een iedere race game heeft zo zijn fan's. zelf houd ik van heel veel verschillende racers. van burnout (alle delen) tot outrun 2, van metropolis street racer (op dreamcast) tot project gotham racing 2, van gran turismo tot gran turismo 4. ga zo maar door. een iedere game die ik speel heeft wel zijn sterke punten. en ook zijn min punten. geen game is perfect. dus als we dan zo'n opsom topic gaan maken (de curbstones zijn te breed/smal, de auto's zijn te klein/groot) dan lijkt het wel of niemand meer van een game kan genieten zonder zo zijn favoriete meteen als "king of racers" te bestempelen.

ach, ik wacht wel tot ie uit is, en huur hem dan (forza). als ie mij bevalt komt ie ook in mijn game collectie. kan ie trots naast gran turismo 4 staan _O_

10. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    het grootste probleem is het hypen van de games denk ik, ik volg nu ook het meeste nieuws niet meer omdat ik dan verwachtingen krijg die het spel toch niet kan waarmaken. Kijk als je verwacht dat je een compleet realistische rijervaring krijgt als je gt4 koopt dan vind je het spel waarschijnlijk tegenvallen, maar ik denk dat gt4 behalve een goed racespel ook is bedoelt om je wat te laten zien van de autogeschiedenis en het daarom ook andere mensen zal aanspreken dan alleen de die hard racers. Verder vind ik dat er iedere gt wel weer wat is verbeterd, het zijn dan meestal kleine dingen maar ze zorgen wel voor een betere sfeer. Ik ben vooral erg te spreken over de pitstops met pitcrew want daar zat ik al vanaf gt1 op te wachten en de suport voor de dfp. Verder zijn er natuurlijk ook nog steeds een aantal punten om te verbeteren zoals de ai en de aanduidingen van de races (je kan niet altijd makkelijk zien met welke auto je een race mag doen voordat je in het race scherm zit) Maar ik vind het in ieder geval een topspel waar ik nog een hele tijd plezier van zal hebben.

Laatst bewerkt: 15 apr 2005
  11. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Haha, oke. Ik begrijp het. Verder ben ik het met je eens; wacht gewoon totdat de game uit is! (Forza in dit geval)

12. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals 313 gt al zegt, die bestonden toen nog niet.
    Dit is volgens mij één van de eerste skylines:

[plaatje]http://www.fitweb.or.jp/~michael/70skyline01.jpg[/plaatje]

Ontopic: Ik weet dat het stuurtje van logitec beter is, maar hoe zit het eigenlijk met het fanatec stuurtje? Dus fanatec speedster 3 vs. logitec driving force pro (of wat is het :confused: ).

13. JeePee

JeePee Guest

Dat is goed, alleen is het logitech, maar ik weet wel wie er gaat winnen...

14. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ga je nu ook niet compatible stuurtjes vergelijken? Voor de goede orde, de logitech leent zich niet voor xbox. De te komen fanatec leent zich niet voor ps2. Niet te vergelijken derhalve....

15. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    En je kan forza motorsports xbox en Gt4 ps2 wel vergelijken?
    Het heeft allebei met elkaar te maken, simulatieracer/simulatieracer en stuurtje/stuurtje.

16. JeePee

JeePee Guest

Als je kijkt naar de features van beide sturen, staat de DFP op eenzame hoogte. Van de pedalen weet ik niet zoveel af. En ik vraag me ook af of die fanatec een pookje heeft...

17. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Wat heeft dat in vredes naam voor nu, dan kan je alleen nog maar meer discuseren, dan kan je echt vergelijkingen maken omdat je dan het echte van bijde kan zien, dan word het juist alleen nog maar leuker. Niet sluiten! :mad:

18. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Mooi gezegd.

19. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Uhm juist ja.... Heb jij ook die .pdf bekeken van het Fanatec stuurtje? Volgens mij weet je niet eens wat je er allemaal mee kan. En nee er zit geen Force Feedback op maar wel iets wat er erg dichtbij komt (weet niet meer wat8)).

Maargoed de DFP blijft natuurlijk het onbetwiste überstuur. :{

20. JeePee

JeePee Guest

Ik heb net een filpje gezien van de speedster3, en ik was niet onder de indruk. Hij past niet eens op m'n playsteat. Hij heeft geen pookje. Helaas. En dat gene wat in de buurt komt van FF, heet Force Shock (FS)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina