1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    :) Wat een vergelijkingen hier allemaal, bij mij is het simpel: Kheb tot nu toe maar een racegame op de xbox, namelijk rallisport challange 2. Die vind ik gewoon heel erg leuk, de rest heb ik links laten liggen.

    Kweetniet of forza echt iets gaat worden, maar om nou meteen te zeggen dan GT4 zoveel beter is.. wanneer forza nog niet eens uit is..
     
  2. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg wat berichten terug kritiek op m'n eigen mening over de gameplay en ik moet zeggen: Jullie hebben een heel klein beetje gelijk;) dus ik heb het iets tactischer opgeschreven. Ook was er kritiek over dat Forza nog niet uit was, maar daarom kan je toch nog wel vergelijken hoe je denkt dat de verhoudingen zullen zijn. Zolang je maar typt waaróm je dat denkt;) Ook noemen we JPRaceGamer dé fanboy (is 'ie overduidelijk ook:9) maar zelf zeggen wij ook dingen die op fanboyism lijken dus............._0/

    Ontopic: Ik vind ook iets beter van Forza t.o.v. GT4 de 'vibe'. GT4 heeft natuurlijk een echte Oosterse vibe met die deuntjes enzo, en ook gewoon het menu op zich. Bij Forza hangt een andere sfeer, op én naast het circuit (ook in het menu) en dat vind ik imo fijner, De Forza vibe past iets meer in de Europese cultuur zeg maar. Het is moeilijk uit te leggen, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel;)
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    je bent scheel :p
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Dat is allemaal in te stellen hoor. Genoeg amerikaanse bands
     
  5. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom hoor ik iedereen altijd over de graphics praten? Dat vind ik niet het belangrijkste, de besturing moet ook in orde zijn. En ik denk niet dat forza daar beter in is als gt4 met een driving force pro? Voor de rest interreseert een schade model me ook niet echt eigenlijk. Het is wel leuk natuurlijk maar wat voegt het nou echt toe? En aangezien ik meestal met de bumpercam rij zie ik er toch niks van. Ook mis ik in de screenshots de achteruitkijk spiegel en kan ik nergens vinden of het mogelijk is op ook liks en rechts naast je te kijken zoals in gt4 wel kan (moet je wel een driving force pro hebben dacht ik.) Verder ga ik er wel van uit dat forza het beste racespel op de xbox wordt en zal ik hem waarschijnlijk wel kopen. Voor de rest vind ik deze vergelijking ook niet echt nuttig omdat de titels exclusief voor 1 console zijn en ik denk dat er weinig mensen zijn die voor 1 spel een andere console erbij kopen.
     
  6. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik ook wel, ik heb het weleens gespeeld bij een vriend;) maar gewoon, als je het speelt dan vind ik toch wel dat die 'sfeer' er wel degelijk is. Tuurlijk, je hebt Amerikaanse bands met ook wel lekkere 'Amerikaanse' nummer, maar je merkt wel dat GT4 uit Japan komt en Forza uit Amerika, geef toe:9
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ik geef toe, maar ik denk dat ik in al mijn GT4 speel uren, zo'n 2% van mijn tijd door breng in het menu, en zo'n 98% van mijn tijd door breng op de baan. Dan kan je wel weer zeggen dat je tussen allemaal jappen rijdt, maar als je daar genoeg van hebt ga je toch gewoon naar de "Europian Events"of de "American Events" O-)
     
  8. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik, maar ik bedoel de sfeer;), de auto's enz. zijn ook wel japans, maar dat boeit me niet zoveel.
     
  9. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    2.945
    dan ziet dat filmpje er niet zo goed uit.. hoop dat de echte gt4 mooier is dan :eek:
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    De demo wel ja...

    En van dat schele, kijk.. het ziet er mooi uit (GT4) maar lang niet zo mooi als wat FM tevoorschein tovert..(als je kijkt naar dat ene filmpje).
    Daarom kan ik me niet voorstellen dat degene onder de topicstarter een + bij GT4 zet en een - bij FM. Luister, ik baseer deze uitspraken op dat filmpje, en die liegt er absoluut niet om.
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, maar dat weten we ondertussen ook wel allemaal. Ik heb iig geen enkel, maar dan ook geen enkel probleem met de graphics in GT4 en ik vind dat het er gewoon erg mooi uitziet. En ik heb ook games als DTM2 en PGR 2 op de Xbox, en nog vind ik GT4 er prachtig uitzien....

    Ik bedoel te zeggen dat er heel veel op die graphics wordt gehamerd, terwijl dat niet helemaal terecht is. Ja, Forza zal waarschijnlijk wat mooier zijn, mag het???? GT4 is voor PS2 begrippen een zeer mooie game en doet IMO ook niet onder op grafisch gebied op wat er nu op dit moment (Forza daargelaten, maar die is er nog niet) op de Xbox is zoals PGR 2... Dus laten we niet met zijn allen doen alsof GT4 PSX kwaliteit is, want dat is absoluut niet zo...
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Je spreekt jezelf nu een beetje tegen, je zegt in de betreffende post: "Ben ik nou scheel of is GT4 grafisch erg zwak". Hier probeer je dus duidelijk te zeggen dat GT4 er gewoon niet uitziet als je van dat filmpje uitgaat.

    Nu zeg je dat GT4 er op dat filmpje wel mooi uitziet maar dat Forza een stuk mooier is.... Als jij grafisch mooi hetzelfde vindt als grafisch zwak dan heb je natuurlijk wel gelijk...

    Ik denk ook dat Forza er mooier uit gaat zien, ik weet het wel zeker, maar als argument begint het me nu wel te vervelen want ik hoor niets anders meer dan dat Forza mooier is.... GT4 heeft weer geweldige carhandeling, en ik moet nog zien of Forza daarbij in de buurt kan komen (als ik uitga van de demo dan denk ik dus van niet, maar ik zeg daar pas wat over als de game is uitgekomen).......

    Neemt niet weg dat ik het dan weer wel met je eens ben dat het ietwat vreemd is om voor graphics GT4 een + te geven en voor Forza een -...... Dat is duidelijk een geval van: Mijn spelletje is beter en al is dat niet zo heb ik toch gelijk....Een beetje fanboyisme dus ;)
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Ten eerste) GT4 is iig veel mooier dan dat filmpje laat zien.

    Ten tweede) Cyrax77 heeft gelijk. Toen ik na een poosje GT4, PGR2 speelde, dacht ik: jezus wat lelijk (serieus). PGR2 ziet er goed uit maar omdat ik de graphics van GT4 was gewend vond ik het gewoon lelijk. (na een tijdje spelen al niet meer hoor), Maar dat zegt voor mij genoeg dat GT4 op een hoog graphisch niveau zit. Hij is welliswaar 2 jaar ouder dan PGR2, maar hij draait wel op een PS2.

    Maar wat ik vind van die graphics...

    GT4 ziet er "echt" uit, en bij FM zie je gewoon op de een of andere manier dat het een spel is. Laatst stond mijn B-spec mode aan, en ik was ff beneden. Zegt mij moeder (die er geen verstand van heeft): "zet dat ding nou eens uit als je toch niet aan het kijken bent." Ze dacht gewoon dat het echt was. Bij FM had ze bijna zeker geweten dat het mijn console was, in plaats van m'n TV. Dat komt vooral door de kleuren denk ik. Daarom gaf ik GT4 een + en FM een -
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2005
  14. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat mij bij dat filmpje vooral opviel is dat er bij GT4 geen schaduwen op de weg geworpen worden. Dit gebeurt bij Forza wel. Natuurlijk ziet GT4 er wel mooi uit, maar ik vind het wel een beetje achterhaald om de auto 'op' het circuit te plempen zonder schaduweffecten.
     
  15. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    T valt me op dat hier eigenlijk alleen fanboy uitspraken worden gedaan en verder feiten die niet eens zo belangrijk zijn.

    Als we nou eerst eens rustig wachten tot FM uit is (het duurt nog maar een maandje *) ) en dan eens gaan vergelijken (als dat dan nog nodig is)
     
  16. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind het zelf ook nog niet echt slim om nu al de van een game te zeggen dat hij beter is dan de andere terwijl hij nog niet eens uit is.
     
  17. ik begin die JPRaceGamer echt zat te worden |:- en ga nou niet weer beginnen over hoe geweldig jij gt4 vindt O-)

    het is een zeer goede PS2 titel maar Forza is nog niet uit dus waar hebben we het over: vergelijkingsmateriaal is niet OK: GT4 is 100% af en Forza moet nog uitkomen. dus ik zie het nut van deze discussie niet helemaal want ik heb het idee dat dit topic roept naar fanboyism...

    en Berrie: soms heb ik het idee dat jij je postcount omhoog wil jagen met nutteloze posts... dus :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2005
  18. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, in de Forza thread wel ja. Maar hier mag hij toch alles zeggen wat hij goed vind aan GT4. Daar is deze thread juist voor.
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    GT4 is nog niet voor 100% af want de add-on moet nog komen _O_
     
  20. Nou dan leveren wat mij betreft geen complete game en dat vindt ik zwaar zielig van Polyphony en Sony.

    ik zal de add-on (als ie uberhaupt komt) niet kopen ik verkoop GT4 wel !! en dan gaat die PS2 de deur uit. Hopsa !!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina