1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Dat doen ze niet. Zoveel verschil zit er niet tussen GT4 en FM qua GFX, dus dat had bij Forza veel beter gekunt, als je ziet op wat voor hardware de beide games worden afgespeeld. (bij GT3 dacht ook iedereen dat het de kunne van de PS2 was, en dat bleek dus niet zo)

en je moet ook eens ophouden met je gezeik over live, want dat heb jij helemaal niet

Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2005
  2. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan nu wel gaan lopen zeiken maar ik heb gt 1,2,3,4 maar echt zoals jij over GT lult echt een beetje door een te roze bril. GT is zeker een goed spel maar de min punten van deel 1 zitten nog steeds in deel 4.

Forza heeft een ander kijk als GT en dat zou je als race fan alleen maar toe moeten juicen ipv dat je het ene de hemel in prijs en het andere de hel in wilt trappen.

3. JeePee

JeePee Guest

Sommige zeggen dat GT4 niet de moeite waard is als je GT3 al hebt wegens de weinig vernieuwing. Volgens jullie bied Forza alles wat een echte rac-sim zou bieden, dus viel plezier met Forza 2.
    En sommige lijken ook nog te vergeten dat GT4 500 auto's, 30 circuits en 40 license's meer heeft dan GT3

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Er zijn meer dan een miljoen live gebruikers en ik denk dat het aantal mensen dat stuurtjes actief gebruikt rond de duizend tot 5 duizend zit. Je bent gewoon blind en zal niet kunnen toegeven dat GT 4 een enorme concurent heeft. Al het goede van Forza vind je in één keer niet belangrijk. A.I. ontwijk je zoveel mogelijk en je blijft min of meer over op de DFP.

5. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IK DENK dat de meeste mensen bedoelen als zeggen dat GT4 geen vernieuwing heeft dat GT4 nog steeds dezelfde minpunten heeft.;)

6. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kwaliteit gaat nog altijd over kwantiteit. In forza zullen zekker dingen zitten die voor verbetering vatbaar zijn. Maar forza gaat een andere weg in in het sim racing verhaal en als race fan moet je dat toe juichen.

7. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    jp: de graphics zijn dus WEL beter
    dat hoef ik niet uit te leggen
    en de muziek is ook relax want je kan de muziek die op je xbox staat afspele
    dus kan je nooit zeure dat er geen goede muziek op zit

8. JeePee

JeePee Guest

heb je naar mijn filmpjes gekeken??, zo ja, luister dan eens goed. Als je een beetje handig bent en de juiste appratuur in huis hebt kan het ook bij GT4.

9. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    zeker met een harde schijf erin?
    kweenie of dat wel legaal is?

10. JeePee

JeePee Guest

ten 1ste nee
    ten 2de ja
    1) hoeft niet, gewoon een stereo hebben en vioala
    2) Sony heeft de HDD speciaal voor de PS2 gemaakt. 100% legaal

11. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan dus niet out of the box dus zal je er extra moeite voor moeten doen en het is geen feature die sony ondersteund. Maar het beter hobby werk. In forza kies je een playlist en klaar.

12. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    jah dat lijkt mij ook 100x makkelijker
    want tjah
    dan heeft de gameboy ook custom playlist tijdens een game

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Kom op heren, op deze manier gaat de discussie naar een kinderachtig nivo. ;)
    Laten we reeel zijn. GT4 is op dit moment nog steeds de maatstaaf als het gaat om sim racers op een console.
    Dat GT4 niet de sprong heeft gemaakt tenopzichte van deel 3 is helaas wel een feit.
    Tuurlijk ziet ie er mooier uit, en er zijn wat features bijgekomen maar de AI is nog steeds belabberd, dit moet je toch toegeven JPRaceGamer.
    Wat GT4 wel goed doet is de handling, de atmosfeer, het aantal auto's en tracks.
    Forza heeft een paar punten die een verbetering betekenen tenopzichte van GT4, en daar bedoel ik voornamelijk de AI van de tegenstanders mee en schade die invloed heeft op het rijgedrag.
    Tuning en zeker live (daar ik die niet heb) zijn voor mij althans minder belangrijke features. Kwa handling is het nog even afwachten hoe Forza opweegt ten opzichte van GT4, de demo is niet representatief en filmpjes zeggen ook niet veel wat dat betreft. Zeker omdat de meeste (in-car) filmpjes die ik gezien heb alle driver opties aan hadden staan.
    Als Forza kwa handling gelijk is aan GT4 dan is het gewoon een geduchte concurrent, die het kwa sommige features gewoon iets beter voor elkaar heb.
    Puntje bij paaltje zijn het echter beide goede spellen. En Forza wil ik ook zeker naast mijn GT4 hebben staan.
    En laat Forza maar eigenlijk veel beter zijn, dat betekent alleen maar dat Polyphony volgende keer nog beter hun best moeten doen. GT heeft te lang geen directe concurrent gehad. Ik denk dat als Forza er een stuk eerder was GT4 een veel grotere verbetering was geweest tenopzichte van 3 als dat het nu is

14. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    *einde van deze discussie tot Forza uit is O-)
    Ik hoop ook dat Forza het goed gaat doen. Ik koop hem sowieso, puur omdat ik geen PS2 meer heb en wel een racefan ben. De GT delen heb ik wel met veel plezier gespeeld, en ik hoop dat Forza dit kan evenaren.

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Lees de preview van 1up (link is net gepost) en daaruit blijkt dat Forza op je genoemde punten zeker niet onder doet voor GT 4

16. JeePee

JeePee Guest

AI is slecht, geef ik toe. Maar het is te doen, kijk maar naar mijn skyline fimpje. Je moet gewoon leren ermee om te gaan.

17. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    idd het ziet er kwa genoemde punten goed uit. Maar het blijft een preview, en (net als bij een review) de mening van een ander. Maar nogmaals het ziet er gewoon ook wat die punten betreft goed uit.
    Pas echt zeker weten doe ik het op het moment dat ik Forza een paar uurtjes in mijn xbox heb zitten.

Hm ik erger me er eerlijk gezegd nog al aan. Zeker omdat inmiddels aan is getoond dat het echt wel beter kan (dtm2 b.v. ) De ai van GT4 is gewoon niet meer van deze tijd. Al doe je nog zo'n toffe inhaal manoevre de AI houdt gewoon geen rekening mij jou.
    Overigens, hoewel dit misschien tegenstrijdig klinkt, vind ik GT4 nog steeds een tof spel.
    Alleen lijkt het er toch zeer zeker op dat Forza kwa AI in ieder geval GT4 voorbij streeft.

Maar laten we eerlijk wezen. De keuze's zijn eigenlijk heel simpel
    Als je alleen een PS2 heb is er niets beters als GT4
    Als je beide consoles heb maar je speelt voornamelijk op live dan moet je Forza hebben
    Als je beide consoles heb en je bent een racefanaat, dan moet je gewoon beide spellen hebben.

18. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Als je Insider ben op IGN, dan kun je daar een hoog resolutie filmpje downloaden waar Forza en GT4 splitscreen naast elkaar worden afgespeelt op dezelde baan en met dezelfde auto.

Ik ben geen insider, maar als je creatief *kuch zoekt kun je hem wel downloaden.

In dit filmpje is duidelijk te zien dat Forza er veel beter uitziet dan GT4... of Forza ook realistischer is ben ik nog niet uit.

19. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Offtopic: Kunnen jullie dit niet beter op msn uitvechten? 4 pagina's in 2 uur....

Ontopic: Nemesis, ik ben het helemaal met je eens, als je niet eens een ps2 hebt kan forza wel beter zijn, maar wat geeft het? Als je toch alleen maar forza hebt. En met ps2 idem. Deze discussie lijkt mij dus meer iets voor personen die allebei de consoles hebben óf voor personen die echt racefanaat zijn, zoals bijv. JPRaceGamer (want hij heeft een xbox en een ps2 dacht ik).

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina