Kom op heren, op deze manier gaat de discussie naar een kinderachtig nivo.
Laten we reeel zijn. GT4 is op dit moment nog steeds de maatstaaf als het gaat om sim racers op een console.
Dat GT4 niet de sprong heeft gemaakt tenopzichte van deel 3 is helaas wel een feit.
Tuurlijk ziet ie er mooier uit, en er zijn wat features bijgekomen maar de AI is nog steeds belabberd, dit moet je toch toegeven JPRaceGamer.
Wat GT4 wel goed doet is de handling, de atmosfeer, het aantal auto's en tracks.
Forza heeft een paar punten die een verbetering betekenen tenopzichte van GT4, en daar bedoel ik voornamelijk de AI van de tegenstanders mee en schade die invloed heeft op het rijgedrag.
Tuning en zeker live (daar ik die niet heb) zijn voor mij althans minder belangrijke features. Kwa handling is het nog even afwachten hoe Forza opweegt ten opzichte van GT4, de demo is niet representatief en filmpjes zeggen ook niet veel wat dat betreft. Zeker omdat de meeste (in-car) filmpjes die ik gezien heb alle driver opties aan hadden staan.
Als Forza kwa handling gelijk is aan GT4 dan is het gewoon een geduchte concurrent, die het kwa sommige features gewoon iets beter voor elkaar heb.
Puntje bij paaltje zijn het echter beide goede spellen. En Forza wil ik ook zeker naast mijn GT4 hebben staan.
En laat Forza maar eigenlijk veel beter zijn, dat betekent alleen maar dat Polyphony volgende keer nog beter hun best moeten doen. GT heeft te lang geen directe concurrent gehad. Ik denk dat als Forza er een stuk eerder was GT4 een veel grotere verbetering was geweest tenopzichte van 3 als dat het nu is
Klik om te vergroten...