1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou we wachten gewoon nog een maandje (of wat is het???) af en dan kunnen we ze naast elkaar leggen. Ik vind het op dit moment nogal een zinloze discussie. Wat heeft het eigelijk voor zin? Iedereen met een xbox koopt gewoon FM, degenen met een ps2 kopen GT4 en als je een xbox en een ps2 hebt moet je gewoon voor jezelf kiezen.
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    @ JPRaceGamer: Heb je PU gelezen? Precies wat ik dacht dat ze zouden gaan zeggen. Een opgepoeste versie vaan deel 3. Weinig goede toevoeging. Kreeg ook (maar) een 82.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Volgens mij was het niet de PU, maar het OPM2 dat GT4 een 8.2 gaf. Of allebei. Ik weet niet of jij het spel hebt, maar ik was verbaast van de vernieuwing doordat ik te veel van dat soort post als de jouwe had gelezen. Bijna niks is hetzelfde, en ik heb al helemaal niet het gevoel dat ik een opgepoetste versie van GT3 aan het spelen ben.

    Hun en jij zeggen alleen maar dat GT4 weinig toevoeging biedt, omdat de schade en online-mode ontbreekt. Helaas is dat gewoon niet mogelijk voor de te zwakke PS2. Maar andere vernieuwing dan....Wat had je gewild?? Tune-opties zoals NFSU2 ze heeft?? Nee dank je. Als dat zo zou zijn hoordde het spel gewoon niet meer thuis in de GT reeks en had ik hem ook niet gekocht. GT3 was al een bijna perfecte game, en ja, daar kun je dus weinig aan toevoegen. Ze hebben zichzelf echt uit de naad gewerkt bij Polyphony, en ze hebben een dijk van een game op de markt gebracht. De grote aanpassingen komen wel als GT5 op de PS3 verschijnt. Trouwens, de GT4 PE kreeg een 8.7, waarom krijgt GT4 dan in vredesnaam een 8.2, niet te vergeten dat GT3 een 9.8 had, terwijl GT4 op alle punten verbeterd is. Die reviewers willen gewoon de bink uithangen door dit spel af te kraken. Maar wat jij dan weer niet noemt geertbargeman, is dat GT4 op www.ign.com een 9.5 kreeg. En dat zijn de cijfers die bij het spel passen.

    Forza meer details?? Damn man, als de Nürburgring in GT4 al anderhalve centimeter op de disc in beslag neemt, wat wil je dan.

    btw: De online mode, en de schade zijn er zeer bewust uitgehaald, omdat niet werkte, of omdat het er niet uitzag. En hadden ze het er wel in gestopt, dan kregen ze ook daar weer een hoop kritiek op, en zakte de game in z'n waarde. GT4 is gewoon het beste van wat er op de PS2 te krijgen is, en een 8.2 is daarom zeer onterecht.
     
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Maar wat zijn dan de "grote" toevoegingen t.o.v. deel 3? Online optie de meerwaarde aan de game geven. Van de 700 auto's hadden ze er (mijns inziens) een paar moeten inleveren.
     
  5. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    de AI schijnt toch nog steeds bagger te zijn? Ook lekker dan... heb je een game die er uitstekend uitziet met veel auto's e.d., en dan heb je een klote AI :{
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wacht ff wacht ff.... Jij gaat me vertellen dat je de centimeters op een game disc gaat bekijken om te weten hoeveel centimeter een bepaalde track is.......???
    Kerel, ga gamen of slapen en neem het allemaal iets minder serieus aub...

    Ik snap zowieso niet dat je zoveel op het forum zit als je GT4 zo vet vind... De meeste mensen met een nieuwe game waar ze helemaal vol van zijn gaan GAMEN!
     
  7. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, inderdaad. En wat doe je nou moeilijk over de Nurburgring? Jullie moeten juist jaloers zijn dat jullie die baan niet hebben man. Die track is supervet man.
     
  8. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga ze allebij halen maar Gran Turismo blijft gewoon de racer en echt geen een kan GT beaten.. zelfs qua graphics is Forza niet beter.
     
  9. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap niet waarom iedereen gt4 op gt3 vind lijken, zeg dan gt2 ofzo, in gt3 zaten geen used cars, geen pitcrew in de pitstraat, minder auto's, andere banen, het rijden voelt anders aan, geen fotomode, en zo kan ik nog wel even doorgaan. En ik weet niet wat ze met dat forza / gt4 filmpje hebben gedaan maar zo ziet gt4 er bij mij niet uit, Toen ik dat filmpje zag dacht ik even wat mis ik, dat waren dus een paar gebouwen. :confused:
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Wie moeten er jaloers zijn..?? Nürburgring zit in zowel GT4 as FM hoor.

    @Xwon,
    Ik heb niet gekeken naar de disc, maar ik heb het ergens gelezen op internet. btw: sinds wanneer kan je zien wat er op een disc staat.
    Ik heb ook nog een sociale leven te onderhouden door gebruik te maken van MSN. Als ik daar opzit, ben ik ook aanwezig op het forum. En een mens moet ook eten; beetje lastig als je met twee handen aan het stuur probeert te racen terwijl je eten naar binnen werkt. Genoeg reden en tijd dus om hier berichten te plaatsen.

    @ICE,
    Je hebt helemaal gelijk. Ik vond in dat filmpje GT4 ook niet helemaal overkomen zoals ik hem thuis op mijn beeldscherm gezien heb.

    @geertbargeman,
    Er zitten geen "grote" toevoegingen in, maar wel heel veel kleintjes. En als je al die kleine dingen bij elkaar optelt krijg je toch echt meer dan een opgepoetste versie van deel 3.
    - B-spec
    - Photo-mode
    - Photo-drive
    - zichtbare pitcrew
    - Las Vegas Drag Strip
    - Used cars
    - Spoilers op je auto zetten
    - Driving Missions
    - Pace-cars in license tests
    - NOS
    - Cars Events
    Ga zo maar door. GT4 is echt meer dan betere GFX t.o.v. GT3
     
  11. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, een 8.2 in de PU maar het blijft wel een goed spel natuurlijk. Net als alle andere komende racegames waarschijnlijk zullen zijn...
     
  12. Trossarms

    Trossarms Guest

    Dus jij wil daarmee zeggen dat je enige sociale leven op msn is
     
  13. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind in dat filmpje het contrast tussen de 2 games erg verschillen. Forza wat grimmiger en GT4 iets meer kleur. Maar over de kwaliteit van de graphics is weinig te zeggen naar aanleiding van dat filmje aangezien het nogal lage kwaliteit is.
     
  14. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien omdat bij GT4 alles naast de baan groen is en bij Forza voornamelijk zand_0/ Allebei klopt het hoor, Twee maanden per jaar is Laguna Seca (het circuit van dat filmpje) groen, maar de rest van het jaar zanderig aangezien het in een woestijn ligt;)

    PS: met dat filmpje, het GT4 filmpje is van de uiteindelijke versie en van Forza is het nog de demo (gelezen bij waar dat filmpje vandaan komt) en nu heeft Forza al meer details, bij het asfalt zie je de steentjes gewoon liggen, naast de baan/muren zie je veel meer mensen, mooiere tribunes en veel gedetaïleerdere bergen. _O_
    Ook kan je met Forza vééél verder de diepte in kijken. (let maar es op;)) Daar waar bij GT4 alles in de verte vaag is, is het bij Forza nog super scherp. (vooral bij circuits als de Nurburgring waar je heel ver kan kijken valt dit op)

    IMO gaat Forza het dus winnen als het op graphics aankomt, ook heeft Forza wat vettere features imo. Alleen over de gameplay kunnen we natuurlijk nog weinig zeggen al valt het mij wel op dat Forza wat meer lijkt te glijden en te piepen als je door een bocht gaat. Gelukkig past dat ook wat meer bij mijn rijstijl. 8)
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2005
  15. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik vind Burnout 4 tig keer vetter en beter dan FM en GT4 bij elkaar. 8) _0/
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg dan niks8)_0/
     
  17. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    want?
     
  18. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten 1ste : Er is nog niks over bekend
    En ten 2e: Dit gaat over fm en gt4 :)
     
  19. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    In de nieuwere filmpjes is er wel degelijk een achteruitkijkspiegel te zien, en een goede ook! Ik was ook even bang dat die er niet was, omdat hij in de demo ook niet te zien was, maar gelukkig wel :)
    En over dat neer links en rechts kijken: er is als het goed is wél een modus waarmee je op 4 schermen kan spelen :9 Één voor, één links, één rechts en één achter. Maar ik hoop oo kdat het gewoon op 1 xbox kan 8)

    Rechtermuisknop, doel opslaan als: http://archief.xboxworld.nl/media_file/61
     
  20. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies. Er is 1 screen bekend. En jij vind BO 4 beter dan die 2 games bij elkaar. Eerst eens afwachten okee.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina