1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355

Je laat simpel weg het stuur pas een signaal afgeven bij een aantal graden. Zo kun je een deadzone creeën.

Ben wel benieuwd naar je filmpje.

2. JeePee

JeePee Guest

Ik weet wat deadzone is, maar in bijna geen enkel Xbox spel kan je dat 'signaal' instellen. Dan heb je een soort van automatische deadzone. (ik vind een deadzone trouwens zwaar irritant, wie maakt daar nou gebruik van :confused: )

3. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355

Je kunt het dus instellen op het stuur zelf, die heeft een onboard systeem. Best wel handig bedacht.

Ik gebruikte het wel op de PC, maar echt dan miniem. Dit vond ik wel handig bij hoge snelheden en met name bij ruig terrein (n.v.t. bij Forza dus).

4. JeePee

JeePee Guest

Eindelijk. Ik rijd hier op het rechte stuk van Le Mans met chicanes. (het zijn er nu dus drie) Op het tweede rechte stuk (tussen de chicanes) laat ik het stuur met opzet los. Dan zie je wat er gebeurt door alle kleine hobbeltjes die in het wegdek van Le Mans zitten. (dit gedeelte wordt ook gewoon als openbare weg gebruikt) De eerste keer kan je het niet zo heel goed zien (ben ik later achter gekomen |:- ) dus ik heb er een deel achteraan geplakt, die begint bij de beeldwissel. Dan laat ik het stuur wat langer los. (god zij dank heeft GT4 geen schade _O_ ). Het is namelijk een 24h race, en ik zit op moment van filmen al op 10h 8). Dat is ook te zien, en als laatste komt er nog een pitstop, omdat die vorige (mclaren f1) niet echt mooi was. Hij duurt zo'n drie en een halve minuut. veel plezier

5. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Ziet er erg strak uit!! Mooi man met name die pitstop. Je had ongetwijfeld genoeg voorsprong?

Maarre damn neem aan dat je niet echt 24 uur achter elkaar aan het racen bent? laat je dan overdag je PS2 gewoon aan staan?

6. JeePee

JeePee Guest

Mijn voorsprong was zo'n 2,5 minuten op de nummer 2. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te rijden. Maar als ik ga eten ga ik b-speccen (een soort drivatar). En dan zit ik ook ff op het forum. (hij is nu bezig met b-speccen). Ik ga zometeen weer ff zelf rijden (dan wissel ik van A-spec naar B-spec in een pitstop) en zodra ik ga slapen zet ik hem weer op B-spec. Als ik morgen wakker wordt moet ik nog zo'n 2 uur rijden, en dan krijg ik lekker 1,2 miljoen credits 8) 8) 8)

7. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie gordijnen _O_ En wat heb je mooie handen :+
    Neej ff serieus, ziet er goed uit, maar als je de B-spec mode aanzet. Verlies je dan tijd of win je zelfs tijd? Want anders kan je een race net zo goed laten rijden.

8. JeePee

JeePee Guest

hahahaha :) . Ligt er nogal aan. Je hebt vijf snelheids-standen waarin je je b-spec driver kan laten rijden; 1=slow pace, 2=reduce pace, 3=medium pace, 4=weet ik ff niet meer, 5=push hard. Uiteraard is stage 5 het snelst, maar dan maakt hij wel de meeste fouten. Op stage 1 maakt hij nooit een fout, maar gaat ie ook niet echt snel. Ik heb hem meestal op stage 3. Dan is hij in deze race net zo snel als de nummer 2. Maar ikzelf ben wel een stuk sneller dan b-spec (ook op stage 5), dus ik maak de voorsprong. Ik hoop dat ik morgen nog eerste lig, anders moet ik die komende 2 uur heeeel hard pushen. (btw: hoe vaker je b-specced, hoe minder fouten hij maakt, alleen b-spec ik niet zoveel :+ , dus is de mijne nog niet zo goed.), maar b-spec zal nooit op de limiet rijden, ook niet op stage 5. Je hebt mensen die alleen maar b-speccen, en het spel 3x zo snel uit hebben gespeeld (je kan namelijk doorpoelen in b-spec) maar daar is ook geen lol aan....

9. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    komt er in FM ook een pitstop ziet er goed uit zeg!

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    he jprace dat B spec, moet je die traine of niet, want in forza moet je je drivatar zelf traine, als jij een bocht verkeerd neemt zal je drivatar dat ook vaak doen.

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Nope b-spec in gt hoef je niet te trainen. Hoewel ik wel heb gemerkt, net als JPRacegamer dat ie aan de hand van hoe vaak je hem gebruikt wel minder fouten maakt.
    Het is meer een handigheidje voor de endurance (en dan voornamelijk de 24 uurs) races.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    hmmm dat is weer een voordeel voor GT4, drivatar moet je eerst namelijk mbv 5 laps trainen

13. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  14. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    8.9««--------------------------------9.2

Welke is nou 'beter' (relatief) *)

15. JeePee

JeePee Guest

GT4 _O_ _O_ _O_

16. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    In een omgekeerde wereld ja;) Geef toe JP, welke minpunten zijn nou belangrijker: Slechte A.I., geen online, geen schade of slechte soundtrack en minder auto's circuits.

Laatst bewerkt: 4 mei 2005
  17. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Als er 1000 posts zijn in deze thread, moet ik dan eigenlijk een nieuwe thread maken??? Want het staat wel mooi he, Deel 2 :+

Sorry voor de dubbelpost, ik vergat te editten en nu kan ik deze post niet meer verwijderen.

18. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    lol leuk fiilmpje jp, wel een beetje veel capsones zie ik ;)

Ik ga denk ook maar eens een stuurtje voor mijn boxje aanschaffen :p

19. Defqon

Defqon Jade Empire

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk maar op gamerankings.com
    Forza 95%
    GT4 90%

Het maakt mij allemaal niet, heb toch alleen een Xbox :)

20. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff voor mezelf de tussenstanden gemaakt qua plus -en minpunten van GT4 en FM. _0/ (vergeef me als ik iets vergeet)

IGN
    GT4 = 9,5
    Forza = 9,5

Gamespot
    GT4 = 8,9
    Forza = 9,2

Belangrijke pluspunten:

GT4:
    grootste/uitgebreidste racegame,
    Features (Photo-mode, B-spec)

Forza:
    Overzichtelijke/duidelijke menu's,