Wat is dit vet zeg! Het is echt stukken leuker dan de demo's. Het speelt echt lekkerder. Ik heb alleen nog maar de SP gespeeld, maar het is echt tof'. Één en al actie. De raketten vliegen om je oren (mooi geluid trouwens) en het is echt knallen en rennen tot je erbij neervalt. Leuk is ook dat je je doel van alle kanten kan benaderen. Met je grenade launcher een groepje mannetjes opblazen waarbij de brokstukken om je oren vliegen. Die drones zijn ook geweldig. Dat helikoptertje met C4 is mn favo. Vlieg m een gebouw in en je schakelt zo 5 man uit. Heel handig en leuk. Ik ben nog niet zo gek veel voertuigen tegen gekomen, maar ik ben ook nog niet ver: nu tanks en humvee's gereden. Morgen hopelijk aan de multiplayer beginnen. Dit is overigens echt een blijvertje. Ik denk dat er altijd wel een moment zal zijn dat je zin hebt in zo'n actie volle shooter met heli's vliegtuigen, tanks etc. De game scoort overigens ook mooie cijfers van reviewers en ik ben het er volledig mee eens.
Snap alleen 1 ding niet in dat level dat je west en oost toren moet uitschakelen. Ík vlieg dan met zo'n vliegtuigje naar binnen in de controlekamer en blaas hem dan op maar er gebeurt helemaal niks. En toch irrriteer ik me een beetje aan de snelheid waarmeen je weee terug in een game komt. Je zit gewoon 10 seconden te wachten tot je weer gerespawnd bent. Eerst moet je 5 sec wachten in het classmenu en dan nog eens 5 sec om gedeployd te worden. Extra irritant is het dan dat je gelijk weer gekild wordt hoop dat ze daar wat aan gaan doen.
Als je goed heb gevlogen zijn de mannetjes dan uitgeschakeld loop naar boven en druk iets langer op X. Dan zal je zien dat er wat gebeurt :
Dit was bij BF2 ook op de pc, in totaal 10 seconde spawntijd. Ik vind het volkomen terecht, anders heeft het uitschakelen van je vijanden echt geen zin in zulke games. Hoe moet je dan in hemelsnaam de frontlinie verschuiven als er constant weer mensen spawnen die je 1 seconde geleden hebt neergeknald? Nee, dit maakt het een stuk leuker en je doet meer je best om niet dood te gaan, want dan verlies je de frontlinie. ZO heeft het tenminste NUT om iemand te killen, dit heeft het niet als hij een seconde erna alweer rondhuppeld maar dan 10 meter verderop. Ik denk, als ik het zo es hoor, dat ik dit spel ook maar ga aanschaffen....en ik heb al zoveel vette spellen Eerst COD4 uitspelen denk, dan GoW en dan deze game!
Ja maar het kan toch niet de bedoeling van dit spel zijn dat je meer in het classmenu zit dan speelt. Eergisteren gewoon 7 keer gekilld toen ik weer in het spel kwam en had geeneens tijd om met mijn ogen te knipperen want hup daar lag ik alweer. Vindt 10 seconden gewoon te lang om te respawnen helemaal als je dan gelijk weer moet respawnen. Laat ze dan een soort safetyzone inbouwen zodat je in ieder geval weer normaal het spel inkan. En ja dat je dan daarbuiten gekild word is dan je eigen schuld, maar nu kan je er niks aan doen en dat vind ik irritant.
Ik had het enkel over de 10 seconde spawntijd, dat is gewoon nodig bij dit soort games, waar je allemaal aan het front moet vechten. Het kan inderdaad niet de bedoeling zijn dat je meteen dood bent als je spawnt maar dat is bij COD4 ook, als je pech hebt ben je gewoon dood... En het boeit me persoonlijk niet dat je dan in het class menu zit, kan je tenmiste makkelijk wat aanpassen en je MOET toch 10 seconde wachten, wat maakt het dan uit wat je voor je neus hebt De spawnpoints zullen dan aangepast moeten worden denk ik. Ik heb het zelf nog niet gespeeld dus ik weet niet hoe erg dit is maar bij BF2 was dit ook en als je dan een beetje skilled was had je geen last van spawnkillers, gewoon goed opletten en meteen bewegen als je spawnt. Kan je zelf enigzins je spawnpunten kiezen trouwens? Niet precies het punt waar je spawnt maar in de buurt van een bepaald punt bijvoorbeeld?
Hoe zijn de andere mp maps? Streets vond ik niet zo geweldig omdat er geen voertuigen en vliegtuigen in zitten. Hoe is het met de rest van de maps?
Genoeg variatie. Kleine dorpen, zowel stedelijk als in het bos. Grote olievelden en een gigantische map met windmolens. Al zijn er maar 9 mappen, ik vind er genoeg variatie in zitten.
Cod komt misschien 1 of twee keer voor maar dat gebeurt me niet vaak. Maar ik wil gewoon 5 seconden wachten en dan automatisch hup weer terug naar de game. Niet in dat class menu weer reploy aanklikken en dan weer 5 seconden wachten. Ik heb mijn keuze al gemaakt van wapens en class en zoals ik al eerder zei maak het net zoals in cod wil je wat veranderen druk op start of select en klaar.
Maar als je 5 seconde erna meteen weer respawned, wat heeft het dan voor zin om je neer te knallen? Als je 5 seconde later toch weer op hetzelfde punt respawned. Je moet dit spel niet vergelijken met COD imho maar met de BF series. Daar was de wachttijd zelfs 15 seconde bedenk ik me net. Dit kwam de game echt alleen maar ten goede. Bij COD boeit het geen fuck omdat je toch ergens willekeurig spawned ergens op de map en geen punten hoeft over te nemen (bij veel speltypes), maar daar draait dit hele spel om. En het class menu....Tja, je kan je ook druk maken om helemaal niks. Voor veel mensen is dit misschien wel DE uitkomst omdat ze vaak van class wisselen en niet elke keer op "start" willen drukken om hun class te veranderen.
Ik vind dat level met die grote satelieten een aardig level en daar kan je in helikopters, straaljagers,tanks en jeeps stappen. Maar wat een grote levels heeft dit spel zeg, helemaal als je al een poos zoals ik cod zit te spelen. Als je het zo bekijkt dan is cod eigenlijk kwa levels helemaal niks
Je kan wel spawnpoints veranderen door een squad aan te maken. Dan kan je bij de teamleader spawnen. Ah ik heb zin om dit online te doen. Ik heb vandaag alleen geen tijd. Morgen wordt het slecht weer dus dan maar eens proberen! Als ik je nog niet heb toegevoegd kun je mij altijd toevoegen voor online. Gamertag is Rezne (zoals ook bij mn naam staat.) Hoe vliegen die helikopter en jets eigenelijk?
Jets zijn even wennen. De controls zijn een beetje apart. Normaal doe je analog stick naar beneden om naar richting de grond te vliegen en naar achteren om naar boven te vliegen, maar hier is dat precies ondersom. Ik vlieg ook bijna nooit in jets.
Ik heb het spel inmiddels ook, maar ben er nog niet aan toe gekomen hem te spelen. Zal aankomende week worden denk ik. Ben benieuwd hoe dit uitpakt online
Is de game 65 euro waard? Moet wel zeggen heb wat moeite met controllers met de MP demo gehad. Zolang je hier maar even zoet mee bent