Ik hoop echt dat dat noooooooooooit komt! Want eigenlijk was DE reden voor mij dat ik een box heb gekocht dat ik dan NOOIT meer last zou hebben van pc-ziektes!
Als je ermee online kan is er zeker ergens een jojo die dat soort dingen uit gaat halen. Vast een PS2 fanboy.
Xbox Live wordt een gesloten circuit met eigen servers, net zoiets als de huidige MS gamingzone op internet.. Lijkt me onwaarschijnlijk dat je daar last zult hebben van viruses & hackers etc..
Nou ja, zeg! Denk alsjeblieft even een halve tel na voordat je dit soort verhalen schrijft. GMAFB! ]:- Xbox Live maakt gebruik van je internet verbinding. Xblox Live informatie moet door het internet getransporteerd worden. *DUS*: Xbox Live hangt jouw Xbox gewoon aan het internet en gebruikt voor het datatransport gewoon TCP/IP. Een Xbox is daarmee een internet device geworden dat gewoon gehackt kan worden, net als elk ander apparaat dat aan het internet hangt. Niks gesloten circuit, hoor. Gewoon internet.
Het internet is geen gesloten circuit, maar de Xbox wel. PC virussen worden versprijd doordat PC's alle soorten files accepteren, en mensen die niet op hun hoede zijn openen alles waar ze maar zin in hebben. De Xbox de games weten precies wat voor informatie er ontvangen en verstuurd kan worden. Als je dus een virus naar een Xbox probeert te versturen zal deze het virus niet herkennen als 'game-informatie' of 'save-game' of 'extra level voor game X', en zal het virus geweigerd worden. Daarnaast worden bijv. Xbox save-games die over internet verstuurd worden opgeslagen 'bij de rest van de save-games'. In een Xbox kan een save-game niet zomaar uitgevoerd worden. Een save-game kan in een spel geladen worden, maar hij kan niet communiceren met de BIOS (om hem te flashen o.i.d.). Bij een PC is dit heel anders. Elke file die binnenkomt en uitgevoerd wordt kan doen met de PC wat hij maar wil. Elke exe kan je basis-instellingen veranderen, aan je hardware-instellingen zitten etc.
Zonder al te diep in te willen gaan op virusdistributietechnieken... De beste methodes om virii te distribueren zijn die methodes die gebruik maken van bugs in programma's en met behulp van die bugs computers allerlei nare dingen laten doen. Jij opent de een of andere webpage en dankzij een bug in de een of andere runtime DLL gaat jouw PC ineens hele vervelende dingen doen. Neem gerust van mij aan dat de Xbox games niet bugfree zijn. Er zit altijd wel ergens een foutje en reken maar dat zo'n foutje vroeger of later ontdekt en misbruikt gaat worden. Zolang mensen geen modchips gebruiken kun je op een Xbox alleen maar 'signed code' gebruiken en is je Xbox dus redelijk beveiligd tegen nare zaken. Maar als straks allerlei mensen hun Xbox gaan modchippelen kan de Xbox ook gewone Pentium code uitvoeren en dan is het hek (hack ) van de dam. Dit is dus een extra reden om je box _niet_ van een modchip te voorzien.
Ik heb gelezen dat de mensen die bij XBoxlive werken ook gaan zorgen dat er geen virussen binnenkomen. Ze hebben dus wel al aan de mogelijkheid gedacht...
Tsja. Natuurlijk hebben ze er aan gedacht. Microsoft wordt helemaal gek van de attacks op hun software. Ik zal je niet lastigvallen met rekenwerk maar kan je verzekeren dat ons kleine bedrijfje meer dan € 30000 per jaar uit moet geven aan beveiliging en antivirus. 'Tis verschrikkelijk. Ik kan alleen maar hopen dat ik met mijn zwartgallige instelling GEEN gelijk krijg. Maar ik vrees met grote vrezen. De eerste Xbox wordt gehackt voordat we een jaar verder zijn. Reken maar. Er zijn zat mensen die er belang bij hebben dat onvolkomenheden in de Xbox zsm gepubliceerd worden. Wat dacht je van Sony of Nintendo? Die lachen zich een breuk. Zetten een team van wizkids op de Xbox om de bugs te vinden. Duurt een week of twee. En vervolgens stuurt een anoniem iemand het nieuws de hackers onderwereld in. :r Denk je dat dat niet gebeurt? Ik wed dat er zelfs al budgetten voor liggen! En niet van die zielige 5-cijferige getalletjes, hoor.