ik vind de tech demo van de 6800 met het piraten ship eigenlijk tegen vallen. lijkt of ik op mijn pc mooier heb gezien dus is die demo van de low-end 6800?
Als ik me goed herriner dan gaf die demo zicht op deel van de nieuwe features van de 6800 Ultra. 1 Van die features was dat ze nu real-time een hele oceaan met golven konden weergeven. Nou ja, je moet luisteren naar de uitleg die erbij wordt gegeven.
Weten jullie ook een site waar je videokaarten met elkaar kunt vergelijken. Ik heb nu de Gforce 4600TI 128 mb en vraag me af of het de moeite waard is om de ATI Radeon9600 256 mb te halen.Ik vraag me echt af wat het snelheids verschil tussen die twee kaarten nu werkelijk is.
Als je voor een 256 mb gaat heeft de 9600 serie niet echt zin de 256 mb is slomer geklockt dan de 128 mb.de 256 mb heeft alleen zin bij de hi-end kaarten 9800 serie
Zowat elke pc site over hardware had vroeg in de middag de benchmarks van de ATI X800 en de X800XT staan.
Tweakers is nou niet echt de beste hardware site imo. Aan de benchmarks te zien is de X800 XT in de meeste gevallen sneller dan de 6800 Ultra en de X800 Pro is zonder "eye-candy" mode ook sneller dan de 6800 Ultra én bovendien hebben zowel de X800 XT als de X800 Pro maar 1 molex connector nodig. Ik ben benieuwd hoe Nvidia het doet met hun 6850 Ultra tegenover de X800 XT. Het enigste minpunt van ATi is dat ze x Shaders 3.0 niet ondersteunen, wat toekomstige games misschien allemaal gaan gebruiken.
Ik heb net twee winkels gevonden die al wat van deze kaarten verkopen (pre-order, wel met prijs) in nederland. We beginnen met alternate: *Radeon X800 pro: in dollars 399 => in euro's omgerekend zou dat 332 euro zijn, maar bij alternate vragen ze er gewoon vrolijk 489 euro voor. Een verschil van 157 euro!!!! Lang leve nederland! Dan gaan we naar Sallandautomatisering: *Club 3D Radeon X800 pro: in dollars 399 => in euro's omgerekend zou dat 332 euro zijn, maar bij salland vragen ze er gewoon vrolijk 460 euro voor. Een verschil van 128 euro!!! Minder dan bij alternate maar nog steeds een groot verschil. *Club 3D Geforce 6800: in dollars 299 => in euro's omgerekend zou dat 249 euro zijn, maar bij Salland vragen ze er gewoon vrolijk 332 euro voor. Een verschil van 83 euro. *Club 3D Geforce 6800GT: 431 euro *Club 3D Geforce 6800 Ultra: in dollars 499 => in euro's omgerekend zou dat 416 euro zijn, maar bij Salland vragen ze er gewoon vrolijk 513 euro voor. Een verschil van 97 euro. Lang leve alle belastingen en btw in Nederland!!
Jullie moet niet klagen, in België zijn ze nog hoger . Btw, de Sapphire Radeon X800 is ook al uit maar ik weet niet waar (VS,UK?).
Oja??? Ik dacht altijd dat de belastingen in België lager waren dan in Nederland. Ik hoop wel dat de Sapphire hier komt. Sapphire is meestal wat goedkoper.
Misschien een domme vraag, maar kun je geïmporteerde kaarten niet gewoon aansluiten zonder problemen?
Normaal gezien niet, tenzij er een verschil is tussen anderen pc's en onze pc's (wat er, denk ik, niet is).
Las ik net op hardware info: Gainward heeft gisteren meer details over hun PowerPack! Ultra/2600 "Golden Sample" vrijgegeven. Dit is een serie grafische kaarten met verbeterde versies van de nVidia GeForce 6800. Gainward’s CoolFX PowerPack! Ultra/2600 "Golden Sample" kaarten zijn eigenlijk overgeklokte versies van de GeForce 6800 Ultra die onlangs door nVidia zijn geintroduceerd. Deze zijn uitgerust met 256 MB GDDR3 geheugen en typische technoglogie van nVidia. Gainward zal twee kaarten uitbrengen gebaseerd op de GeForce 6800 Ultra. Het CoolFX Powerpack Model Ultra/2600 "Golden Sample" met waterkoeling van Innovatek, geklokt op 450/1200 MHz en de SKU met verbeterde luchtkoeling geklokt op 430/1150 MHz. Gainward heeft de prijzen op respectievelijk 899 en 599 euro gezet. De GeForce 6 serie zal bij Gainward verkrijgbaar zijn op entry-level, mainstream, performance-mainstream, high-end en het zogenaamde ultra high-end. nVidia heeft alleen de prijs van de GeForce 6800 Ultra onthuld, die op € 415 ligt. De kleine broertjes van de kaart zullen € 332 en € 249 gaan kosten. Bron: X-Bit Labs Let vooral op dit: nVidia heeft alleen de prijs van de GeForce 6800 Ultra onthuld, die op € 415 ligt. De kleine broertjes van de kaart zullen € 332 en € 249 gaan kosten. De 6800 Ultra zou dus 415 euro kosten => kost in de winkel 513 euro De 6800 GT zou dus 332 euro kosten => kost in de winkel 431 euro De 6800 zou dus 249 euro kosten => kost in de winkel 332 euro Naast de nodige belastingen + btw, verdienen dus ook de winkels er schandalig veel geld aan. En ik vind het zonde om hier nu zoveel geld aan uit te geven, terwijl ATI rond eind dit jaar/begin volgend jaar met de R600 komt. Waarschijnlijk komt Nvidia dan ook met wat nieuws. Dan zou ik nu een kaart van 513 euro kopen, terwijl er binnen 6 maanden veel nieuwere kaarten komen met een veel nieuwere techniek. Trouwens ik denk dat ik de games tot januari 2005 nog wel trek met mijn 9800pro, zoniet dan alles maar op medium ipv op very high/high
€513 vind ik nog best meevallen als ik naar de prijs van de over geclockte Ultra met watercooling kijk.
Dat is idd echt super ziek! Maar toch blijft 513 euro erg veel voor een videokaart. Ik weet nog wel dat ik in juli 2003 een radeon 9800pro kocht voor 475 euro. Een kleine 9 maanden later ligt ie voor 199 euro in de winkel.