1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ga jij voor de 100%?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chaos, 19 mrt 2008.

  1. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind het wel leuk om een top 10 moeilijkste games om 100% te halen te maken. 3 ames die er iig in moeten + motivatie tussen haakjes.

    Rockstar Tabletennis (i meanz wtf?)
    Guitar Hero II (alles 5* op expert en 1 miljoen in co-op is teringlastig)
    Guitar Hero III (alles co-op expert 5* en 750k is moeilijke shit)
     
  2. j0rdyy

    j0rdyy Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    0
    Uit rockstar table tennis heb ik toch ff 320 gs gehaalt :)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dead or Alive Xtreme 2! :eek:
    @#^%&$# Onmogelijk.
     
  4. Priest

    Priest Just Live Your Life.

    Berichten:
    1.042
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn duit in het zakje:

    Graw 1
    Qauke 4
    Chromehounds
    DOA Xtreme 2
    Sonic The Hedgehog

    Om maar eens onmogenlijk te noemen om op 1000G te halen.

    Guitar Hero is zeker te doen heeft alleen veel tijd en toewijding nodig.
     
  5. XI Jptje NL XI

    XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer altijd om het gehele verhaallijn te halen,meestal ook dingen die je kunt verzamelen of kunt behalen binnen een bepaalde tijd.Ik ga niet altijd voor de 100%,maar vind wel goed om altijd het verhaal zeker te volgen.
     
  6. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga wel voor zoveel mogelijk score, pas als ik veel GS heb krijg ik het idee dat ik een spel echt uit heb gespeeld. Kan me wel kapot ergeren aan goedkope achievements zoals Spend 50 hours in your Garden bij Viva Pinata. Heb je 980 GS gehaald, en het helemaal gehad met dat spel, krijg je alsnog geen 1000/1000 omdat je dan nog eens 30-35 uur extra kan gaan niksen in het spel.

    En de Gears multiplayer achievements zijn natuurlijk idioot uitgewerkt, heb pas één kill achievement, die van 100 executions. Volgens mij had ik er iets van 200 toen ik hem eindelijk kreeg.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik copy-paste even een verhaal uit een andere thread, mijn kijk op Achievements, GS etc. :

    Wat vinden jullie van het volgende. Had laatst een serieuze discussie -ja gewoon écht een discussie- met iemand op MSN. Over Achievements, GamerScore, en wat dat dan zou moeten/kunnen zeggen enzo. Heb een paar keer met die gast gegamed, ken heel die gast dus niet persoonlijk maar ik denk vooruit dan maar. Hij had blijkbaar in m'n gamerprofiel zitten neuzen en hij vond het nodig op te moeten merken dat ik nogal weinig GS had t.o.v. wat ik in m'n gespeelde games lijst had staan. Hij had zelf iets van 40.000-nogwat GS ofzo, ik heb er verder niet naar gekeken want mij interesseert het dus niks. Mja hij vond zichzelf daarom toch wel meer de 'hardcore' gamer, want meneer had bijna alles compleet en meneer zou daarom ook wel veel meer gamen dan ik. Een hoop blablabla en sowieso een opmerkelijk onderwerp voor een serieus (!) gesprek met iemand die je nog nooit hebt gezien, maar goed das mijn mening. Afijn, heb dus ff met die gast zitten discussiëren en mijn punt is een beetje het volgende -ik sla geen MSN gesprekken op dus vandaar- :

    GS zegt niks. Je kunt bijv. 7000 GS hebben van de 'mogelijke' 20.000 (ik noem maar wat) want het systeem kijkt óók naar wat je in totáál aan GS kunt halen, ofwel die 'mogelijke' uitkomst waar ik net een voorbeeld van gaf. Het totaal van ál je gamerscore van ál je gespeelde games dus. Tien Retail games (zonder extra content) zou dan gelijk staan aan 10 x 1000 = 10.000 GS, ik noem wederom maar weer wat. Ervan uitgaande dat je dan ook alles op 100% uitspeeld. Nu zijn er dus, net als meneer, mensen die van mening zijn dat als je niet alle Achievements (dus GS) van een bepaalde game hebt, en zij wel, dat zij dan 'rulen' in dat spel of dat ze het spel meer waarderen of meer gespeeld hebben dan ik dat volgens hen zou kunnen doen. En die psychologische beredenering halen ze enkel uit een getalletje wat onder mijn gamertag staat. Knap hoor. Ze vergeten er alleen wel bij dat ik bepaalde spellen koop op in mijn ogen belangrijkere factoren zoals besturingsmogelijkheden (een RTS heeft op de PC vaak nog geen Achievements maar speelt wel tien keer beter met muis en keyboard, dat laatste vind ik echtwel belangrijker dus ik zal een C&C3 ondanks Achievements never nooit niet op de console kopen als ik hem op de PC kan draaien), graphics, tweakmogelijkheid, kan ik het online spelen met directe bekenden van me etc. en dus niet op het feit of het Achievements bevat ja of nee en zo ja makkelijke of moeilijke. Ben sowieso een multi-platform gamer en Achievements zijn er alleen op de 360 en tegenwoordig dan in sommige gevallen op de PC. En ze vergeten ook dat ik in mijn hele lijst gespeelde games ook games heb staan die ik een keer van een vriend geleend heb, een paar Achievements in heb unlocked, en vervolgens de game heb teruggegeven. Niet de behoefte gehad om hem te kopen, dus verder komt er niks aan GS bij. Of ik koop een spel, blijkt het later toch niet zo leuk te zijn of heb ik liever een andere versie en dus ruil/verkoop ik hem weer of wordt het gewoon niet meer gespeeld. Of van het weekend, ik zat bij m'n vriendin en in een moment van verveling ben ik op de 360 daar gaan spelen. Had m'n MU met profiel bij dus ik kon gewoon onder m'n eigen gamertag gamen. Ik gooi de kast open om te kijken welke games ze had liggen -ik wilde eigenlijk Halo 3 gaan doen- zie ik daar BioShock. Dus ik denk "Hey die heb ik al ff niet meer gespeeld", en stop de game in de 360. Gewoon ff zin om BioShock te spelen. Twee levels later, ongeveer 100 GS later, stop ik ermee. Nu gaan die 360 en dat zootje games daar binnenkort weg, dus BioShock zal er niet meer gespeeld worden op de 360. Ben ik niet rouwig om want ik heb dezelfde game zelf al thuis voor de PC liggen en ik zou wel gek zijn hem ook nog voor de 360 te halen enkel en alleen voor de Achievements, om dus die lijst GS compleet te maken. Maar BioShock staat wél in je lijst gespeelde games want je doet automátisch mee aan dat systeem of je het nu wilt of niet. Mijn grootste bezwaar tegen het systeem is dus voornamelijk dat er schijnbaar mensen met glazen bollen zijn die door een dergelijk systeem in iemands hoofd denken te kunnen kijken en daardoor in sommige gevallen ook nog eens het recht denken te hebben een potje arrogant te gaan lopen doen. En dan heb ik het tenslotte nog niet ééns gehad over het aantal MP games wat online gewoon vergald wordt omdat er altijd van die figuren tussen zitten die enkel als een stel idioten met die Achievements bezig zijn omdat ze dan na een sessie weer 30 GS rijker zijn ofzo. En dan denk ik tief toch op man, hou je toch gewoon met de game bezig en doe wat je moet doen, zéker als je in teamverband speelt. Even voor de duidelijkheid : ik zeg dus niet dat iederéén met een hoger dan gemiddelde gamerscore zo is/zich zo gedraagd, maar er zitten wel degelijk een stel nerds -kan er echt geen ander woord voor verzinnen sorry- op Live die denken dat ze superieur zijn vanwege een getalletje. En das toch eigenlijk wel een beetje triest. Verder heeft het systeem ook zeker wel z'n leuke kanten hoor. Soms vind ik het zelf ook leuk om een bepaalde High Score te verbreken, of aan een andere waarde te voldoen, om daar dan een Achievement voor te krijgen. Maar dan moet het wel iets zijn waar ik zin in heb. Als ik bijv. geen zin heb om de MP van een bepaalde game te spelen, simpelweg omdat ik het niet leuk vind of wat dan ook, dan loop ik in de meeste gevallen pakweg de helft van de totaal haalbare GS mis. Maar lekker boeiend weet je, ik ga geen dingen doen waar ik geen zin in heb.

    ....En dat heb ik hem dus ook ongeveer op die manier duidelijk gemaakt, dat ik er zo over dacht :+

    Nee maar ik snap best dat het voor sommigen gewoon een extraatje is om meer uit een game te halen, opzich niks mis mee. Maar ga er voor anderen het speelplezier niet mee vergallen, of denk niet dat je superieur bent t.o.v. een ander. Doe gewoon ff lekker normaal :b: :)

    EDIT : Nog een voorbeeldje. Stel ik heb 1000/5000 GS. Maar ik kom iedere dag na m'n werk thuis -of ik heb geeneens werk- en het enige wat ik verder nog doe behalve eten en slapen is WoW spelen op m'n brakke PC'tje. Die 360 en die gamertag heb ik puur voor een paar spellen die grafisch wat zwaarder zijn en dus niet op m'n PC draaien maar ik speel misschien hooguit 1 á 2 keer in de week op dat ding, de rest is het WoW. Dan ben je in mijn ogen toch een behoorlijke 'hardcore' gamer, alleen zie je dat dus totaal niet terug in iemand z'n GS. En zo zijn er nog tig andere voorbeelden te noemen, je vult het zelf maar in. Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat jullie mijn punt een beetje begrijpen ;)
     
  8. Grapefruit

    Grapefruit Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik intreseer me totaal niet in ahievments, vind het wel leuk als ik er 1 unlock, maar ik ga niet kijken waarneer ik een ahievment zou unlocken, en vervolgens er voor strijden.

    Heb niet voor niets Recreation..
     
  9. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Kan jij mijn gedachte lezen, ofzo??8)

    Zo denk ik er ook over, alleen ben ik te lui om het zolang op te schrijven.

    Edit: Als je op www.mygamercard.com kijkt in de top 25 dan zie je echt zo hoge gamescore en je ziet gewoon dat sommige gasten gewoon meer dan 200 games hebben. Waar halen ze het geld toch vandaan?
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  10. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    En heb ik geen zin om zijn stuk te lezen omdat het niet te lezen is. Alinea's en enters zouden 't een stuk makkelijker maken.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    er zijn nu eenmaal mensen die van het sparen van GS een soort Meta-game maken en dat leuk vinden,.. als ik de meeste reacties hier lees geldt dat gelukkig niet voor iedereen :)
     
  12. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik vind het al heel wat, dat hij zo'n lap tekst schrijft, dan wil ik niet al meteen gaan zeiken (niet op de verkeerde manier bedoeld) omdat er geen alineas in staan. Iedereen doet soms wel vergeten van alineas.
    je kan beter hier vergeten van alineas dan op school (of iets heel belangrijks op je werk).

    Als iemand zo veel om je gamescore geeft vind ik dat echt zielig. Dat vind ik dan.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  13. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik ga zelf nooit voor de volle 1000gs, wel heb ik graag al mn games op 650+ gs. dan voelt een game toch meer uitgespeeld dan dat ik er bijv 400 heb.
    en als er leuke achievements zijn.. dan ga ik er wel altijd voor die te halen
     
  14. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    @ Z3R0-P4R4D0X: Heb je soms een uitreksel van dat verhaal, want dit ga ik niet lezen. Dan ben ik gelijk heel mijn weekend kwijt ;)
     
  15. Grapefruit

    Grapefruit Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
  16. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
  17. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Het leuke van achievements vind ik dat ze je een reden geven om een spel uit te spelen op een hogere moeilijkheidsgraad of bijvoorbeeld met een bepaald wapen te gaan schieten. Als je achievements een beetje strategisch bedenkt kunnen ze je flink wat extra lol bezorgen.

    Neem bijvoorbeeld Bully. Je ziet door die achievements allemaal dingen die je normaal niet zou zien of niet zo serieus zou gaan doen. Daarmee bedoel oa ik Bike Races en het zoeken van elastiekjes.
     
  18. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij zijn de achievements wel een positief extraatje, sowieso ga ik niet tegen mij zin een game spelen voor de achievements, of een deel van een game.

    Zolang ik de game vet vind, bekijk ik de achievements, en kijk ik welke ik eens zou kunnen proberen te halen ( Bijv. ik was vanmiddag Vegas 2 aan het doen, in het lvl waar je veel van die ''rappels'' hebt, en ik herrinerde me die '' kill 20 enemies from the rappel'' dus die kan je dan meepakken.

    Wel heb ik ervaren dat het Achievement-systeem voor mij ook een negatief effect heeft:
    Als ik zo'n beetje met een game klaar ben, en ik zie dat ik rond de 250 achievement points daarmee gehaald heb, heb ik moeite om die game in de kast te leggen, alleen door het feit dat ik weinig achievementpoints gehaald heb, en daarmee het gevoel heb dat ik de game niet heb uitgespeeld, en dat het de 60E niet waard was.
     
  19. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    ik vind achievements leuk voor af en toe, maar doe niet speciaal me best om ze te halen, heb nog geen 1 spel 100% ook niet, heb ik het geduld ook niet voor.

    maar toch, omdat ik al heel wat spellen heb, is me score toch nog best hoog, maar had veeel hoger kunnen zijn :D

    124 Game(s) Played
    14396 of 74785 Gamerscore
     
  20. XI Jptje NL XI

    XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaak zie je men totaal spelen voor die achievments,maar das toch zonde.Ik ben blij dat ik nu bijn de 20.000 heb behaald na zoveel jaar.
     

Deel Deze Pagina