1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ga jij voor de 100%?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chaos, 19 mrt 2008.

  1. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Een beetje net als die achievement in GH3 dat je 20 nummers op expert 100% moet halen (heel moeilijk), die valt ook makkelijk te cheaten. Waarom zou je 'm dan nog legaal proberen te halen, want iedereen denkt toch dat je 'm gecheat hebt...
     
  2. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik weet het niet echt, denk gewoon voor mijn plezier. Ik wil alles uit een game halen en ik doe ook dingen halen in games als er geen achievement is. Het is gewoon voor mijn eigen. Ik weet het niet echt goed uit te leggen.:confused:
     
  3. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Je doet het toch voor jezelf...

    Ik vind die Achievements juist ´the way to play´. want bij veel spellen zou ik anders maar gewoon wat gaan doen, maar nu weet ik precies wat de doelen in het spel zijn.
     
  4. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    100% Achievements heb ik geen zin meer in. Ik vond het bij de eerste games wel leuk om te halen, maar nu niet meer. Ik heb geen zin om 10.000 headshots te maken of 1000 ranked games te spelen, alleen maar om de game zogenaamd op 100% uit te halen. Ze kunnen zo 100% oneindig uitbreiden, teveel moeite, een game moet leuk blijven.

    Ik ben sowieso helemaal uitgekeken op Achievements. Ik vind ze storend bij online games, waarbij er regelmatig 'gecheat' wordt voor Achievements. In plaats van gewoon leuk mee te doen, zitten een paar mensen in een hoekje bepaalde kills te halen. Maar ik vind vooral de psychologische gedachte erachter zit niet leuk meer.

    Een game als Oblivion is wat mij betreft vergald door Achievements. In plaats van daadwerkelijk zelf op zoek te gaan, ben je continu bezig om de Achievement guilds uit te halen. Je gaat met die guilds door tot je alle Achievements er van hebt, ook al zijn de missies niet zo heel erg leuk. Maarja, volgens de Achievements (en dus eigelijk spoilers) ben je er bijna. Ik had het achteraf gezien veel liever allemaal zelf onderzocht. Hetzelfde bij veel andere games.
     
  5. joeri15

    joeri15 Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    En gelijk heb je. :)
    Ik had deze week de 10.000 bereikt, en ik ben ook een achievement hoer. O-)
    Maar naar de 10.000 vind ik nog leuk, maar naar de volgende 100.000 heb ik geen zin in ( en dat is ook bijna niet mogelijk).
    Dus heb ik bedacht helemaal niet meer op de achievements te letten. *)
    Dus gewoon het spel spelen wat je normaal ook zal doen zonder die achievements.
     
  6. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb volgens mij nog nooit moeite gedaan voor een achievement. Ik speel het spel uit, mocht ik ondertussen per ongeluk een achievement halen vind ik het best. zo niet.. dan niet :)
     
  7. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het mee eens. Ik vind die achievements opzich een een leuk bedacht iets. Maar op de een of andere manier laat ik mijn speelstijl wel beinvloeden. Onderzoek bij games alle hoekjes en gaatjes omdat er misschien iets ligt oid. Bij sommige games zijn de achievements zo gemaakt dat je zulk soort dingen moet doen. De achievements bij de orange box vind ik bijvoorbeeld wel weer leuk (lambada achievement uitgezonderd), heel veel redelijk simpele dingen maar toch leuk om te doen. Als je een spel uitspeelt en je hebt maar 55G dan geven ze het idee dat je bijna niks uit het spel hebt gehaald. Ik trek me vanaf nu ook niks meer aan van de achievements.
     
  8. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die juist wel leuk, ik heb bij zowel Morrowind als Oblivion werkelijk alles gedaan wat er te doen valt en heb bij Oblivion dus ook 1000/1000 en zo hoort het. :thumbs: Bij een heel aantal spellen heb ik ze uitgespeeld en zit ik nog niet eens op 500/1000. =(
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sowieso moeite te begrijpen dat mensen met extreem hoge gamerscores ook daadwerkelijk al die (delen van) games die ze daarvoor hebben moeten spelen echt allemaal leuk vonden/vinden, ervan uitgaande dat de Achievements legaal behaald zijn natuurlijk. Kwestie van érg brede smaak wat betreft games of toch gewoon een Achievementshoertje ? Ik zou het niet durven zeggen. Wellicht gamen ze ook enkel en alleen op de 360, dat zou ook nog kunnen.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2008
  10. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja, op een gegeven moment is de lol ook wel uit een game. Net zoals de 10.000 kills in Deathmatch bij Gears of War.
    Even ervan uitgaande dat een normale gamer zo'n 10 kills per match doet. Moet je dus waarschijnlijk meer dan 1.000 potjes online gamen...

    Die tijd heb ik niet eens in m'n leven om dat te doen...
     
  11. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat als GoW II komt en er geen problemen zijn tussendoor (zoals een verhuizing in de tijd dat Gow I net uit was) dan haal ik denk die 10.000 wel.
     
  12. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    Je bedoelt hier dus bijvoorbeeld mij mee? :+ Als je in me Gameslijst kijkt, zie je Games taan als Viva Pinata en Pirates of the Carribean. Opzich zijn het wel leuke spellen om zo'n keer uit te spelen en de extra's te halen, maar niet om keer op keer uit te spelen. Daarentegen vind ik Gears of War helemaal niks aan, vooral Online niet, zo zie je dan ook dat ik er bijna niks in heb gehaald! Ondanks dat Shooters mijn favoriete Genre is... Zoals je al zegt, ligt mijn smaak ook erg breed, alleen Sport Games staan me niet zo aan.
    Ik ben trouwens ook alleen een 360 Gamer, soms een keer een RTS op de PC maar ik speel vooral Xbox 360...
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2008
  13. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52

    Maar wat voor achievements zou jij dan willen voor Oblivion?
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Net zoiets als bij Two Worlds. Voor het maken van een bom bijvoorbeeld, een potion van zoveel ingredienten of weet ik wat. Een niet eentje met 370GC voor het verslaan van een retemakkelijke eindbaas zoals bij Two Worlds en een paar redelijk grote in Oblivion. Maar goed, dat is er maar eentje. Ik denk dat hij meer ontdekkingsgerichte achievements wil, dat je er dus echt nog wat moeite voor moet doen om ze te halen ipv een paar guildopdrachten die je in een week af kunt hebben. ;):cool:
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  15. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb zelf nooit Two worlds gespeeld, dus misschien ligt het daaraan. Maar het moet in iedergeval geen achievements zijn zoals: 100 people have feel your sword ofzoiets.:):x
     
  16. Acolyptus

    Acolyptus Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt echt aan de game. Oblivion heb ik bijvoorbeeld zoveel fun aan gehad, dat ik wel de moeite heb genomen om alle achievements te unlocken. Dat is overigens de enige game die ik op 100 % heb. Daarna volgt CoD 4 en Halo 3 met 870 gamerpoints. De rest is allemaal lager, simpelweg omdat ze in mijn mening niet fun genoeg zijn om nog een keer op een moelijker niveau etc te spelen.
     
  17. Nicoow

    Nicoow Rock your life

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik haat echt die onmogelijke achievements : NBA Live 07 : wees online met 1000 mensen!! Kvind al moeilijk ene mens om tege te spele:mad:
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Die games die jij allemaal uitgespeeld hebt. Heb jij die omdat je journalist/reviewer bent, of omdat je gewoon zo extreem veel geld aan games uitgeeft?

    Just wondering :)

    Trouwens, ik vind gamerscore wel een aardige toevoeging. Speel bijv. singleplayer nu veel eerder op een hoge moeilijkheidsgraad dan wanneer er geen achievements zouden zijn.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2008
  19. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    nja lit ook een beetje aan de soort achivements. ik geef weinig om online achivements.

    tot nu toe heb ik condemned 1 en Bioshock 100%.
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Online ligt beetje aan welk spel. PGR3 en PGR4 beide toch online achievements zoveel mogelijk gehaald omdat die vrij makkelijk waren.
    Voor pes 6 was er een "speel x-aantal wedstrijden online" achievement en omdat ik die gam ook graag online speelde, had ik die ook zo binnen.
    Voor pes 6 geldt bijvoorbeeld weer dat ik bijna geen offline achievements heb.
     

Deel Deze Pagina