Je begint met blote vuisten, maar je vindt al gauw een zwaard, en je kunt blijkbaar gedurende het spel sterkere zwaarden vinden. Ook vindt je pistolen die je als lange afstands wapen kunt gebruiken, maar natuurlijk beperkte minutie hebben.
issie de moeite waard? dan ga ik hem ook halen binnenkort. Vooral heeft het spel een beetje lange speelduur?
Speelduur is waarschijnlijk het sterkste punt van het spel. Ik weet niet of je wel eens Morrowind hebt gespeeld. Die grootte heeft de spelwereld ongeveer..
Dat zegt iedereen, de actie enzo moet errug vet wezen, de trailers zijn vet, maar is er een replaywaarde, en hoeveel uren gameplay heb je? En wat houd die mp mode precies in? Soms zijn (onbekende) games met een slechte marketing erg goed en diepgaand. Denk maar aan Arx Fatalis, niemand kent het, maar degenen die het wel kennen vinden het te gek, ook al barst het van de bugs. Zo heb je ook Sin (beetje dan), Uplink, Dark Reign 2 (een van de beste RTS games die ik nu nog speel) Dungeon Keeper 2, Fallout 2 en de klapper de Dreamcast console.
Trouwens, waarom doen die gasten niks aan hun marketing? Werk je 7 jaar aan een game, weet niemand wat Galleon is
Tja, na 7 jaar zal het geld wel op zijn Galleon vs Ninja Gaiden? Hmm, niet echt hetzelfde soort spel. Persoonlijk heb ik liever Galleon. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik Ninja Gaiden heb teruggebracht omdat ik het ECHT te moelijk vond. Ik was 2 uur bezig de tweede eindbaas te verslaan en toen werd het niet leuk meer. Ik heb al weinig tijd om te spelen dus als ik speel wil ik wel iets waarbij ik niet de haren uit mijn kop trek van frustratie, you dig? Ik zou zeggen, als je spellen als Tomb Raider/zelda/sphinx leuk vond, dan is dit een goede keuze. Wil je meer 'stoere' actie; Ninja Gaiden (en een extra joypad voor als je de eerste gemold hebt door agressie )
Juist, fuck die "stoere" actie, ik ben meer voor sfeer, setting, verhaal en gameplay. Ik ga denk ik die Galleon maar halen, denoods ruil ik m gewoon om voor Ninja Gaiden ofzo
Die vergelijking klopt inderdaad van geen kanten. Ik vind beide gametypes wel cool. Alleen maar frusty games is natuurlijk niet leuk, maar toch heb ik liever moeilijkere games, dan ECHT simpele games. Bij games als Prince of Persia ligt bijvoorbeeld de nadruk meer op platformen, en dat is dan ook het beste uitgewerkt, actie is wel aardig. Bij Ninja Gaiden precies andersom (hoewel er ERG pittige platform stukjes in zitten, niet veel, maar wel moeilijke .... cool trouwens ). Volgens mij is dit meer een game waarbij het richting PoP gaat, en of de nadruk dan meer ligt op platformen of adventuring, dat weet ik niet, maar het is anders. Kijk, een Ninja Gaiden meets PoP zou voor mij echt de top zijn. Maar games waar je een beetje mindless op alles aan het rammen bent, zijn ook leuk, ben nu met Baldur's Gate II bezig, Co-op .... ook erg tof, zitten wel moeilijkere vijanden in, maar het is voornamelijk rammen geblazen!
Wow, erg scherp van je dat je door hebt dat je deze games niet met elkaar kunt vergelijken. Het gaat mij er ook om welke game ik beter kan halen. Als Halo 2 en Fable tegelijk uit zijn krijg je die vragen ook, en elke idioot weet dat dat 2 verschillende games zijn.
Net gehaald, ik vin het een topper. Coole gast die kapitein, lekker sfeertje, leuke gesrpekken, veel vrijheid en ach.........grafix niet een 10, maar de gameplay is zalig. Dus wie RPG achtig spel wil, aanrader. Fable krijgt het moeilijk haha, hoewel ik denk dat er veel overeenkomsten zullen zijn.
Hmm, ik ben vanochtend opnieuw begonnen. Wist IK veel dat je op dat eerste eiland in de bergen nog gigantisch veel kunt ontdekken: ruine van een toren, extra zwaard, potions, noem maar op... Er zit meer verstopt dan je denkt...I like, dat explore-gevoel.
Dit is een fantastisch spel met een paar vervelende eigenschappen. Af en toe raak je volledig de richting kwijt als je tegen muren op aan het klimmen bent en de gevechten zouden iets soepeler kunnen lopen. Verder ben ik erg onder de indruk. Vloeiende animaties, zeer goede acteer prestaties, een goed verhaal, schitterende omgevingen afwisselende gameplay, wat wil een mens nog meer? Daarbij is het spel ook nog zeer groot. Ik hoop dat dit spel nog zal worden opgemerkt want het is echt iets bijzonders.
IS het ongeveer hetzelfde als Morrowind? Dus dat je kan doen wat je wilt en niet perse een missie moet doen maar gewoon kan kiezen?
Het lijkt niet op Morrowind. Het is sterk verhaal gedreven en de missies volgen elkaar op. Hoe je de missie oplost dat is echter aan de speler. Er zijn vaak verschillende manieren om ergens te komen. Het is ook niet echt een RPG, je kunt wel potions en andere zwaarden en zo vinden maar echt je karakter ontwikkelen doe je niet. Het is veel meer een adventure\platform game.