1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Game Dev Tycoon

Discussie in 'Games' gestart door Willem, 7 mei 2013.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Het is een kutgame, trust me, speel het zelf maar. :cool:
     
  2. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    Rpg/Fantasy

    0-100-100
    100-100-30
    100-100-20

    En je hebt een game die miljoenen oplevert :9
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dus die bars helemaal naar boven schuiven en bij 30, 20, 0 grotendeels naar beneden of helemaal naar beneden?

    Ik wil het best proberen, maar geld dit dan op deze manier ook voor andere combinaties?

    Ben meer van de RPG's, maar op den duur verkoopt dat minder omdat je niet herhaling valt ofzo. Zo'n berichtje kreeg ik een keer.
     
  4. Seh

    Seh Guest

    Nice.

    Geen eigen console weten te maken dus? En zie ook geen MMO. :+
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nou, nee dus. Heb een design collega gehuurd nadat ik in het 2e kantoor kwam, maar dit hielp niet. In mijn vorige post, eveneens dit bericht gequote, vroeg ik me dat ook al af.

    Ik haal de miljoenen echt niet atm. Doe je precies wat jij zegt, krijg je 3, 4 5 en 5 als review scores.

    En je moet vooral niet teveel Fantasy RPG's maken hoor. :emo:
     
  6. Seh

    Seh Guest

    Misschien moet je gewoon een andere game gaan spelen Yellow. :)
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Arme Yellow... Xcom lukt nie, deze game niet
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Fok jullie! :+:'-(

    Ik wil gewoon dat het lukt, maar kan er niet over als er steeds zoveel faals tussen zitten. Lijkt wel alsof mijn games alleen door EDGE worden beoordeeld. :'-(
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nou jij mag me anders wel helpen als je zulke goede skills hebt!? :'-(:'-(
     
  10. Seh

    Seh Guest

    Iemand deze game laatst nog gespeeld nadat hij uit is gekomen op Steam? Ben er nog niet aan toe gekomen. Is er al wat meer aangepast/verbetert?
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Je punten verdelen bij games op de juiste manier werkt natuurlijk goed. Maar het aller belangrijkste is goed personeel. Blijf vooral je personeel trainen en je scoort hits met games op hele oude engines. :9

    inb4 super late reactie. Kut Seh moest dit zo nodig kicken.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, dat zou ik kunnen doen, maar punt is dat ik altijd door mijn geld heen raak en bijna nooit een goede hit scoor, zoals vlak voordat je naar een nieuw kantoor gaat. Ik wil de miljoenen binnen halen, maar mag blij zijn als het tussen de 5 ton en een miljoen is. :'-(
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    De eerste overstap is het lastigst. Aangezien je personeel aanneemt en nieuw personeel verneuken de eerste paar games die ze maken altijd. :+
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Iemand van jullie ook de nieuwsbrief gehad? Schijnt een hoop veranderd te zijn in de game. Weet niet of er nog mensen zijn die het gaan proberen???
     
  15. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    ja brief gehad. had niet echt de indruk gekregen dat er veel veranderd was (net echt goed gelezen denk), eerste brief in 18 maanden?
    maar kan het weer een keer proberen. ik heb vaak een game die mega goed verkoopt, en daarna alleen maar 6 of 5jes als cijfer.
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Kan iemand de brief hier posten? Maybe ga ik de game dan origineel halen :+
     
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Remember Game Dev Tycoon? Remember Greenheart Games?

    We haven't been in touch for so long that I hope this email doesn't startle you! At some stage you signed up to this newsletter to get news about Game Dev Tycoon and the happenings at Greenheart Games. This is that newsletter.

    Many moons ago (18, to be precise) we sent out our last newsletter. For those not counting in full moons (which I hope is the majority of you), that makes it over 530 days since our last email. That's far, far too long.

    So first of all: hello again, and thanks for following our story!

    After working for 1.5 years on Game Dev Tycoon intensely, we had high hopes for our initial release. As you might recall, that first day was a little depressing. I remember writing the piracy blog post and talking to my brother Daniel saying, 'After I publish this, I will take a week off. I need a rest!'

    We never imagined that this one blog post would cause such a stir. The next day I woke up to 500+ emails in our inbox and instead of taking a break we worked 20+ hour days, seven days a week for two weeks straight just replying to emails, fixing bugs and trying to respond to players and critics alike.

    After the storm calmed down we had to concede that there were a few flaws in the game which really hindered the enjoyment for some players and we spent a couple of months addressing these issues and adding features for the Steam release.

    We are happy to say that Game Dev Tycoon had a great welcome on Steam and we are simply in awe of all the positive reviews for the game:

    [​IMG]
    Since the initial Steam release we delivered 32 updates to the game fixing many annoyances and, after a major development effort, added Steam Workshop support. Thanks to many volunteers, the game also got translated into 17(!) languages (Arabic, Czech, Dutch, English, French, German, Greek, Hungarian, Italian, Polish, Portuguese-Brazil, Russian, Simplified Chinese, Spanish, Swedish, Turkish and Ukrainian).

    What else is new?

    There's a lot to report so instead of presenting you with a wall of text I've created a bunch of forum posts where you can find out more!

    • Here's a recap of 2014 and some more information on our next projects.
    • Here's a bold idea about enabling modders to create a Community Expansion pack (attention all modders!).
    • Here's the answer to what happened to Game Dev Tycoon Mobile which, spoiler alert(!), was announced April 1st last year.
    • We are hiring a 3D artist and a Unity game developer.
    I hope this update was useful and look forward to talking more about our next game. We are very excited about it and I'm optimistic that those who enjoyed Game Dev Tycoon will have a blast with it.

    At some stage I plan to write a proper follow-up to the piracy story but it's not been easy to do it justice and our players and games have so far taken priority.

    Thanks for your incredible support. You are the reason that we can and will continue on this adventure!

    Patrick Klug

    - Greenheart Games
     
    Le Lastpak vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ipv dat ze er nu alle patch notes even bij hadden gedaan? Nu krijg ik nog het idee dat ik het op ADHD snelheid moet spelen om niet achterlijk snel verlies te lijden. En de kans op een goede titel dan? Ik wil eerst ervaringen horen voor ik hem weer ga spelen.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Fuck, kan mijn download link niet meer vinden. Iemand de hernieuwde versie al gespeeld en mij kan vertellen hoeveel beter het nu is?
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Inmiddels de game weer geprobeerd. Het is een stuk verbeterd moet ik zeggen. Uitgeverijdeals zijn een toffe extra toevoeging, met name om fans te krijgen en een hype te creëren.

    En als je dan éénmaal een paar uitgeverijdeals hebt gedaan, dan hoef je maar één keer zelfstandig een goede hit te scoren en kassa. Ik was ruim 1 miljoen exemplaren verder en dik twaalf miljoen in de pocket.

    Staat wel tegenover dat uitgeverijen je beboeten als je de afspraken niet nakomt. Die boetes liegen er niet om.

    Op moment red ik het redelijk met mezelf en één werkneemster. Het gaat allemaal nog wel behoorlijk snel, en ik vind de reviews nog tamelijk scripted. Het lijkt pure willekeur te zijn of je goede recensies ontvangt of niet, maar desondanks kan je game nog best goed verkopen, met of zonder uitgever.

    Had op een stand op de G3 (E3 gewoon, wat schijt mij het), bijna 200.000 bezoekers, ondanks dat dat niet in de top van best bezochte stands kwam.

    Snelheid nog iets omlaag van de game, en het cijfer gaat nog een stukje omhoog. Kostenplaatje voor bepaalde interne zaken mogen ook nog wel iets omlaag.

    Deze aangepaste versie van de game krijgt van mij een 7.5/10
     

Deel Deze Pagina