1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

gamecafe openen ??

Discussie in 'Algemeen' gestart door alibabaz, 16 sep 2006.

  1. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    TGS (The Game Syndicate) is toch ook zo iets wat hij wilt doen?
     
  2. Dioxic

    Dioxic Guest

    lol ik herinner me de gamecafes in turkije nog, 15x PS2 met Winning eleven 10 erop en 20 gamepcs
     
  3. alibabaz

    alibabaz Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil het starten in nijmegen
    ga maandag effe naar de kvk

    het geld verdienen bestaat uit "" consumptie verplicht""

    ik vraag dan geen geld voor het gamen

    ook word er geen alcohol geschonken

    een lekker hapje, een drankje en de gezelligheid
    moeten het draaiend gaan houden

    anders is het snel afgelopen

    bedankt voor alle reacties...

    ik houd jullie op de hoogte
     
  4. Demolition-Man

    Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    2
    Met alle respect, is dit nou echt het idee van een goede onderneming? Zit je nog op school? Hoe oud ben je?
     
  5. alibabaz

    alibabaz Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    nou als jij iets beter weet mag jij het zeggen??
    ik ben 26 oud genoeg denk ik toch wel

    by the way
    its do or die and u die anyway so u better do some...
     
  6. Demolition-Man

    Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    2
    ik zeg niet dat ik iets beters weet, maar dit is een jongensdroom waar totaal geen geld in zit.

    Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou wel 3x nadenken voordat ik mijn eigen vermogen in zo'n soort onderneming stop. Eind jaren '90 zijn er ontzettend veel arcadehallen gesloten omdat niemand meer kwam. Iedereen speelt online, ook op de 360. Wees slim, en hou eerst eens een marktonderzoek voordat je geld uit gaat geven. En dan geen polletje op dit forum, want over het algemeen zitten hier veel scholieren die weinig geld te besteden hebben en weinig tijd hebben om naar Nijmegen te komen. Daarbij denk ik ook (en dan hoeft niemand zich aangesproken te voelen) dat er weinig mensen op dit forum zitten met enig ondernemend inzicht. Ik denk persoonlijk dat je binnen 3 dagen je "cafe" vol hebt zitten met associale straatjongeren die, laten we eerlijk wezen, vaak allochtoon zijn. Weigeren mag niet, want dan heb je binnen de kortste keren een mensenrechten organisatie op je dak ;)

    Ik moedig jonge ondernemers alleen maar aan. Hell, I'm one of them, sort of... Er zijn tegenwoordig te weinig mensen die ook maar enig initiatief durven te nemen, of de verantwoordelijkheid van het runnen van een onderneming op zich nemen. Maar dat neemt niet weg dat meer dan helft van nieuwe ondernemingen op zijn gat valt.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2006
  7. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet zeker of het mogelijk is (of het toegestaan is)
    Maar zou je niet entree geld vragen
    en vervolgens het gamen gratis maken als een soort extra voor klanten. In de boekhouding enzo blijkt de entree voor iets anders te zijn wat je daar als belangrijkste activiteit laat zien. Maar eigenlijk is het gamen je belangrijkste activiteit.

    nogmaals ik weet niet of het toegestaan is om dit te doen Maar het zou wel een manier zijn om entree geld te vragen
     
  8. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou sowieso ook geld vragen voor het gamen. Anders heb je straks mensen die uren achter elkaar blijven gamen. En dan wordt het niet meer een game-cafe waar je "ff" in kan lopen om te gamen; meer om te wachten. Maar het lijkt mij een slecht onderbouwd plan. Maar ik hoop dat het je lukt.
     
  9. Tranq

    Tranq Active Member

    Berichten:
    343
    Leuk Bevonden:
    0
    als je gewoon een "legaal cafe" opent dus met alle bijkomsten, kvk, boekhouden enz enz enz. en jij gooit daar wat legaal aangeschafte xboxen en met legaal aangeschaften spellen wat eventueel ook te bewijzen valt en jij vraagt daar legaal geld voor wat je ook bij de belastingdienst opgeeft dan is dit geen probleem.
     
  10. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij geldt bij games ook hetzelfde als bij films. Stel dat je legaal films koopt met een legale beamer, en legaal geldt gaat vragen voor het bekijken van de films en dit aangeeft bij de belasting; dan zit je alsnog in de knoop met de auteurs rechten. Zo ook bij games dacht ik zo.
     
  11. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Klopt als een bus :)
     
  12. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Is nou niet echt een goed doorgedacht en uitgebracht plan wat je hier naar vorenschuift.

    Kan best dat er meer onderbouwing achter zit, maar dan post je die niet ;)

    Ik denk niet dat hier echt geld in gaat zitten. Zoals paar hiervoor al zeiden: Je moet denken aan de rechten van de spellen en als je het legaal wilt doen moet je ook denken aan de leeftijd-grens van spellen.

    Hoe wil je dat regelen? Volgens mij mag officieel gezien iemand van 12 niet naar een spel van 16/18+ kijken, laat staan spelen.

    Verder moet je ook nog een redelijk start kapitaal hebben. En bedenk dat je dat hele kapitaal waarschijnlijk kwijt bent als het niet lukt. (als je geen schuld hebt.....)

    Maar als je er aan begint, dan post het maar, kom ik ook wel langs. Het idee zelf lijkt mij wel gaaf, maar of het ook te runnen/financieren is..... wie weet....
     
  13. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou eerst de ideeën en de manier van aanpak formuleren in een ondernemingsplan. Dan wordt je plan veel concreter en kan je zien tegen welke problemen je kan aanlopen en hoe je dat kan oplossen. Tevens niet alleen houvast voor jezelf maar ook voor anderen die worden betrokken in je plan.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2006
  14. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Idd, en al wou je bij de bank geld lenen, dan is een ondernemingsplan verplicht. Maar het is sowieso erg handig om het te maken, dan kan je goed zien of je het qua geld gaat halen of niet en of je je kosten eruit kan halen met je opbrengste; want je zult toch echt eerst moeten berekenen hoeveel je opbrengst gaat worden, op basis van hoeveel klanten je verwacht en waar je geld voor moet vragen om de kosten eruit te krijgen.
     
  15. partyproof

    partyproof What's next?

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    @Alibabaz:
    Veel succes hiermee, in Zwolle doen ze dit ook al jaren. Of ze een licentie hebben is een tweede, maar mogelijk is het zeker
     
  16. Bartho

    Bartho XBW Security

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn neef heeft een net een nieuw game cafe(internet-cafe) de eerste jaren maakt het geen winst en bij hem moetje per uur betalen!ik denk wat jij wil doen is echt niet slim laatze gewoon per uur betalen anders verdienje te weinig en je moet het hebben van veel klanten terwijl je maar een paar omputers neer kan zette!dus als 1 iemand de hele tijd speeld verdienje geen geld!en mense die achter het web zitte zijn er bijna nier zo'n 3 a 4 per avond (in het weekend)en minstens 8 die game.dus in andere worde je moetze gewoon per uur laten betalen voor alles de zelfde prijs!ik hoop dat het een beetje duidelijk is!!
    en xbox houd niet echt van samen werke vooral mense die de eerste jare geen winst make(uit ervaring van mijn neef)naja je doet mar watje denkt dat het beste is eerst iets proberen voordatje het zeker weet!maar ik zie nu al dat het fout gaat succes...
     
  17. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al Buma/Stemra benaderd?

    Buma/Stemra regelt vooral de rechten voor muziek. Maar ik denk dat zij ook wel weten hoe het zit met de auteursrechten voor games. Anders weten ze wel waar je wel moet zijn voor je informatie.

    Bij muziek is het (als ik het me goed herinner, paar jaartjes geleden alweer) is het zo geregeld. Als je in de ruimte waar je klanten komen (de verkoopruimte) muziek draait dan ga je betalen voor de auteursrechten. Deze worden berekent per vierkante meter. Daarbij maakt het niet uit of je cd's afspeel of gewoon de radio opzet. Ook maakt het uit wat voor een bedrijf het is. Dus als je een zaak hebt van 1000 m2 dan ga je meer betalen als je een discotheek ervan maakt dan wanneer je een restaurant ervan maakt. Want in een dicotheek komen de mensen voor de muziek en in een restaurant komen mensen vanwege b.v. het menu.

    Als je ervan uitgaat dat de auteursrechten voor games op dezelfde manier werken. Dan komen de mensen in de 1e plaats vanwege de games. Dus betaal je de hoofdprijs voor de auteursrechten. Als je dan ook nog 2 a 3 m2 per xbox360 kwijt ben, denk ik niet dat het kan werken.

    Dit is in iedergeval de site van Buma/Stemra;
    http://194.151.208.183/InterXtranet/bsinterxtranet/home

    Veel succes in iedergeval!
     
  18. ToniSirReal

    ToniSirReal Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    GameCafe


    Hoi AliBABAZ, hoe zijn je plannen gevorderd. Ik loop met hetzelfde idee. Kunnen we eens praten misschien?
     
  19. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik denk dat je 5 jaar te laat bent. 8)
     
  20. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Volgens mij is die markt zo dood als een pier.

    Een console kost tegenwoordig bijna niks meer dus mensen spelen liever thuis en dan online.

    Waarom denk je dat je nog nauwelijks arcadehallen ziet? Omdat mensen mooiere spellen thuis in hun eigen wooncomfort kunnen spelen.
     

Deel Deze Pagina