1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Gamecube is dood?

Discussie in 'Games' gestart door goodfella, 29 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rolf85000

    Rolf85000 Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    vimfuego is donkey kong jungle beat vergeten te noemen.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2004
  2. toet

    toet :o)

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    3
    in japan snappen ze waarschijnlijk dat gamen niet alleen om de graphics gaat

    japan ownt
     
  3. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    De e3 van nintendo was dus echt 3x niks. Ze hebben één!!! trailertje laten zien dat niet eens speelbaar was en dan zijn al die fanboys meteen helemaal happy en is gamecube meteen het beste van het beste. Er komen echt maar 1 of 2 "de moeite waard" games per jaar voor uit, dat is gewoon jammer
     
  4. toet

    toet :o)

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    3
    haha jij weet echt niet waar je over praat.
    wat lul je nou over 'ze hebben één trailertje laten zien'
    het waren er heel wat meer
    heel wat meer dan microsoft die haast niks nieuws liet zien (alleen dingen die we van vorig jaar al kennen zoals halo2, fable.. :{ )

    je moet wel weten waar je over praat he, en niet zomaar zelf dingen gaan verzinnen
    das erg zwak..
     
  5. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    In Japan zijn ze nogal nationalistisch mbt de aanschaf van consumentengoederen. Een Japanner zal ook nooit een Nokia telefoon of een Philips tv kopen.
     
  6. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Welke nieuwe games liet Nintendo zien dan?
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Op welke feiten?? Dat jij vind dat er te weining exclusives op de cube komen??
    Komen er op de xbox en ps2 dan zo geweldig veel goede games uit op het moment?? De xbox heeft amper exclusives, het meeste op de xbox is multiplatform.
    Heb je ooit wel eens gehoord van de zomerstop?

    De Gamecube is absoluut niet dood. Op het moment komt er niet veel voor de gamecube uit (op de xbox en ps2 ook niet), maar als je eens kijkt wat er na de zomer uitkomt. Dan is de Gamecube absoluut niet dood.

    Jupie Colin McRea 7000 daar zitten we op te wachten!!!! Al 6999 keer dezelfde banen met dezelfde auto's in een ander kleurtje!!! Juppie gaaf hoor :{
    Nintendo zal niet zonder Colin McRea kunnen hoor |:-
    Silent Hill is ook al drie delen hetzelfde, dus zo spectaculair is dat ook niet.
    Wat is CoR???

    En omdat ze niet online kunnen is dat meteen slecht???? Iedereen speelt al jaren singleplayer en nu opeens moet er een online mode inzitten, anders is het een slechte game?? :confused:

    Bij Nintendo weet je altijd wat je kan verwachten.
    De Nintendo games hebben altijd een bepaalde kwaliteit.

    Idd, het was Microsoft die amper wat nieuws liet zien. De meeste games hadden we 2 jaar geleden of vorig jaar al gezien.

    Heb je enig idee hoe groot Nokia ook in Japan is? Niet de grootste, maar ze komen redelijk mee. Waar zou een Japanner een dure Nokia kopen, terwijl hij bv een Imode telefoon met meer functies en betere specificaties voor minder kan krijgen?? Heb je die Japanse Imode toestellen wel eens gezien?? Wij lopen hier in het westen qua mobiele telefoons gewoon een paar jaar achter. Imode is bv al jaren een Japan, terwijl wij het sinds pas een paar jaar hebben.
    En waarom als Japanner een dure Philips kopen, terwijl je voor minder geld een Sony TV hebt?? Qua kwaliteit ontlopen de merken elkaar niet veel, hoewel Sony in het algemeen beter is.
    En waarom staat een niet Japans spel zoals GTA Vice City binnen een dag op nummer 1 qua verkopen?? GTA Vice City is behoorlijk westers hoor.

    Hier even de laatste cijfers uit Japan:

    Vandaag maakte Media Create de Japanse hardware en software verkopen bekend van week 25 (14 t/m 20 juni).
    Software

    1 PS2 Silent Hill 4: The Room Konami 41,014 (Nieuw)
    2 PS2 Jissen Pachislot: Fist of the North Star Sammy 39,890 (585,620)
    3 GBA Mario vs Donkey Kong Nintendo 27,584 (79,590)
    4 GBA Famicom Mini 20: Ganbare Goemon Nintendo 19,567 (100,070)
    5 GC Pikmin 2 Nintendo 18,746 (367,430)
    6 PS2 Gunslinger Girl vol.2 Marvellous 17,265 (Nieuw)
    7 PS2 Slotter Up Core 3 Dorado 12,395 (Nieuw)
    8 PS2 Super Robot Wars MX Banpresto 12,131 (482,130)
    9 PS2 Grand Theft Auto Vice City Capcom 11,410 (376,250)
    10 PS2 Espgaluda Arika 9,785 (Nieuw)

    (De top 100 games verkochtten totaal 442,925 keer)

    Hardware

    1 Gameboy Advance SP - 27,641 - 26,560 - 1,358,796
    2 PlayStation 2 26,853 - 27,227 - 1,372,389
    3 Gamecube 4,690 - 5,229 - 387,943
    4 Gameboy Advance 2,181 - 2,254 - 152,575
    5 Xbox 493 - 434 - 21,006
    5 PSone 264 - 195 - 11,575
    7 Swan Crystal - 89 - 89 - NB


    bron: mediacreate
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2004
  8. Wolfblade12

    Wolfblade12 anti discriminatie

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het niet met die topicstarter eens....
    ik heb liever een gamecube dan een xbox, en liever mario dan halo.
    ehm....wat weet jij er nouw van wat die gasten in japan doen? En dan nog, de enige reden waarom de xbox nog bestaat is dat de xbox uit amerika komt, en de amerikanen nogal nationalistisch. Als de Xbox niet uit amerika zou zijn gekomen was het geflopt...
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ook. De gamecube trekt mij gewoon veel meer dan de xbox.

    Omdat ik wel een de nodige artikels lees over Japan.

    Denk ik ook ja. In Japan heeft de Gamecube een hele grote voorsprong op de Xbox, in Europa gaan de consoles ongeveer gelijk op, en Amerika verkoopt de Xbox meer dan de Gamecube. En waarom?? Omdat er op de xbox veel titels komen die echt alleen amerikanen leuk vinden. Bv. Honkbal, American Footbal, ijshockey etc........

    Als ie niet amerikaans had geweest hadden veel minder amerikanen hem gekocht.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2004
  10. vimfuego

    vimfuego heavy metal hero

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm de games uit mijn post
    _0/
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    De Gamecube heeft Mario Sunshine de Xbox heeft....... Blinx. Daar waar Mario Sunshine een topper is, is blinxeen slecht spel. Het enige wat qua platformer in de buurt komt van Mario Sunshine is Ninja gaiden. Puntje voor de Gamecube.

    De Gamecube heeft Zelda de Xbox heeft Star Wars.
    Daar waar Starwars superieur is op de PC is Zelda een exclusief gamecube spel met veel meer innovatie dan Star Wars. gamecube, zonder twijfel.

    De Xbox heeft halo de gamecube Metroid Prime.
    Lastig, ik kies voor Halo. Metroid is echter ook briljant en eigenlijk te verschillend om direct met halo te vergelijken. Ik zou zeggen dat MS hier wint dankzij live. Objectief zijn ze beide gewoon goed. Zie hieronder.

    DeXbox heeft PGR2, de Gamecube heeft F-zero. Beide goede titels. Gelijkwaardig. GT4 however......

    De Xbox Heeft Live, de gamecube niks (kortom de xbox staat voorop).

    Volgens mij zijn beide consoles nog niet dood. B3eide krijgen nog goede games. De Xbox sterft aldus MS eerder dan de Gamecube omdat ze sneller met ene nieuwe console zullen komen.
     
  12. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    Een discussie zonder meningen.
    Laat ik het dan maar zo zeggen, de E3 2004 van MS kwamen alleen maar oude titels tevoorschijn die al jaren eerder te zien waren. Niets vernieuwend.
    Als je kijkt wat Nintendo er tegen aan heeft gedaan. RE4, NIeuwe Donkey Kong(a), de uber Zelda. Originele ideeën op tafel leggen met leuke hardware gadgets. Nee dat zie ik MS niet zo gauw doen. Nee weet je wat, ze gaan lekker de enige orignele game TFLO cancellen. Nee dat is lekker handig. Goed bezig...
    Cameratje jatten van Sony ook lekker bezig...

    En dan zeg JIJ dat de Gameucbe dood is?
    Is dat geen Mening???

    Ik vind dat je beetje enorm veel uit-de-cafe-geplukte-onzin zit te brabbelen.
    Erg kinderachtig hoor, en vooral als jij mij aanvalt op en voor niks.

    Pff
     
  13. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    scheit aan japan. Japan is ZOVEEL anders dan het westen hier. Daar ga je toch echt de markten niet vergelijken, dat is echt het domste dat je kan doen. De japanse technologie stamt allemaal af van "gejatte" westerse techniek als je dat maar weet. En philips is echt wel beter in tv enzo dan sony. Ook met dataopslag lopen ze altijd ff iets voor.

    en de post hierboven is precies zo`n gamecube fanboy post. Hij heeft één f*cking trailertje gezien en dan is de nieuwe zelda meteen uber en helemaal geweldig.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2004
  14. toet

    toet :o)

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    3
    ja iedereen die een andere mening dan jou heeft is een fanboy, daar heb je helemaal gelijk in joh _0/
    en hij heeft gewoon gelijk, nintendo probeert tenminste telkens wat nieuws uit, dat heb ik microsoft en sony nog nooit zien doen

    en wat blijf je nou doorhameren over dat "één trailertje"
    nintendo had deze e3 genoeg trailers van NIEUWE spellen, en niet spellen die al 1 of 2 jaar geleden zijn aangekondigd (halo2, fable)
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2004
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik kan me de reactie's hier nog wel herinneren toen de eerste trailer van Halo2 erwas.
    Halo2 zou de shit zijn, beste game ooit, overtreft Halo 1 op alle vlakken etc...
    En dat allemaal al na 1 trailertje _0/

    Dus wat jij zegt slaat dus helemaal nergens op. Dan zouden dat dus allemaal xbox fanboy posts zijn. Jouw reactie dus ook.

    Idd, ze kwamen met niks nieuws! Forzo Motorsports was het enigste geloof ik, naast de camera die toevallig veel op de EyeToy van Sony lijkt, lekker origineel hoor.

    Hier even een paar games uit me hoofd die Nintendo liet zien op de E3:
    -Advance Wars
    -Donkey Konga (zeer origineel en vernieuwend!!)
    -Fire Emblem
    -Geist
    -The Legend of Zelda: Four Swords Adventures
    -De nieuwe Zelda
    -Pikmin 2
    -Paper Mario 2
    -Metroid Prime 2: Echoes
    -Killer 7 (capcom)
    -Viewtiful Joe 2
    -Resident Evil 4

    Veel van deze games zijn origineel en vernieuwend.
    Er zijn nog wel meer titels, maar die weet ik niet uit mijn hoofd.

    En nu trek ik mij terug uit deze discussie, omdat het hier vrij nutteloos is. Deze hele topic is gebaseerd op persoonlijke meningen.
    Als je favo console niet de xbox is, dan ben je hier al snel een fanboy. Een verkeerd woord over de xbox en je bent een gamecube of ps2 fanboy.
    Het zijn meestal de bekende mensen.

    Maar er zijn ook zat mensen waarmee je wel een normale discussie kan voeren.

    Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de post van The Walrus, zo kan het ook!
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2004
  16. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk Sony heeft wel veel leuke dingen hoor.
    Eyetoy, DDR dansmatten, veel accersoires als Lightguns, vishengels etc..

    En ik een fanboy? Ik kan tenminste een goede conclusie trekken ik heb ze namelijk alle 3. En ik er er eerlijk erover in, ik ben de gene die geen fanboy gedrag uit maar juist diegene die dat zeggen. Fanboy een woord apart al, ik weet niet hoe oud je bent. Maar denk dat je dat wel later inziet.

    Topic ging ook over of de cube dood is ja of de nee, nou zoals ik hierboven al heb duidelijk gemaakt is dat uit-de-cafe-geplukte-onzin.

    ps: Gelukkig zijn er WEL veel mensen die elkaars mening en de feiten onder ogen KUNNEN zien. :)
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2004
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10

    Idd, helemaal mee eens!
    Wij begrijpen elkaar.

    Degene die iedereen bij het minste geringste uitmaakt voor een fanboy, ITNL3 dus, is zelf een van de grootste xbox fanboys.

    Zo tabee, dat was het _0/
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2004
  18. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    hahaha

    RE 4, Paper Mario, Metroid 2, Pikmin 2, Advance Wars waren een jaar geleden al aangekondigd. En dan maar zeggen dat de Xbox geen nieuwe games had, omdat die games al vorig jaar werden aangekondigd.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Waren ze vorig jaar speelbaar??? Nee he!!!
    Van Paper Mario, Metroid 2, RE4 en Advance Wars was vorig jaar nog geen eens beeldmateriaal.
    Het enige wat bekend was, was de titel en dat de game kwam.
     
  20. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Van Fire Emblem, Geist, Pimin 2, Paper Mario 2, RE 4 en Metroid Prime wist ik een jaar geleden al dat ze zouden komen. Killer 7 en waarschijnlijk Viewtifull Joe 2 komen ook op de PS2 uit. Houden we alleen de nieuwe Zelda en Donky Konga over als nieuwe aankondigingen op de afgelopen E3. Echt spectaculair beter dan wat de Xbox liet zien ja... :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina