Gamecube spellen meer afnemers als Xbox spellen ??...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flamingo, 17 apr 2003.

1. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Nederlanders kochten meer computerspellen

Uitgegeven: 17 april 2003 08:47
    Laatst gewijzigd: 17 april 2003 11:07

AMSTERDAM - Nederlanders gaven in 2002 in totaal 213 miljoen euro uit aan computerspellen. Dat is 21% meer dan in het voorgaande jaar. Vooral games voor nieuwe spelcomputers als Playstation 2, GameCube en X-box droegen bij aan de groei van deze markt. Dat komt naar voren uit onderzoek van bureau Blauw Research.

Aan het eind van 2002 hadden 1,6 miljoen huishoudens een spelcomputer. Het grootste deel daarvan betreft een Sony Playstation 1. Bezitters van een Nintendo GameCube hebben gemiddeld 3,6 computerspellen en zijn daarmee de grootste afnemers van spelletjes. :confused:

Ook voor 2003 wordt een groei van de markt voor computergames voorzien.

Ik dacht dat het met de GC uitermate slecht ging....behalve hier in Ned. dus.

2. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    tja blijkbaar doet de cube ut aardig he

3. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    3,6 spellen, grootste afnemers?

Ik koop toch echt niet alles wat los en vast zit, maar ik heb toch al 10 Xbox games liggen (starterkit demo's niet meetellend).. 8 gekocht en 2 in rewardpakket.. Xbox gekocht eind april vorig jaar, dus in 1 jaar 8 games gekocht, dat valt dus wel mee imho.. Dus 3,6 spellen in 1 jaar lijkt me wel wat weinig..

Laatst bewerkt: 17 apr 2003
  4. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn veel mensen, de zogenaamde casual gamers, die een console kopen met daarbij een of hoogstens twee spellen, en er dan een jaar mee doen. Ik denk dat de meeste forummers hier vaak boven zitten, wat mij ook logisch lijkt, omdat het meerendeel ervan toch een iets fanatiekere gamer is.

Terwijl Sony en Microsoft zich erg op de mainstream richten, blijft Nintendo daarentegen tochmeer gericht op de trouwe Nintendo aanhanger (lees fanatiekere gamer), die dus automatisch meer spellen in huis zal halen.

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Tja, er komen de laatste tijd dan ook niet echt bijzondere spellen uit op de xbox

6. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    best wel fout eigenlijk.

Omdat iemand met een cube gemiddeld 3,6 games heeft zijn zij meteen de grootste afnemers? Dat klinkt een beetje fout in mijn oren aangezien je beter 100 mensen die een ps2 hebben en 2 games in bezit dan 30 mensen die 3.6 games in gezet hebben??

7. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    gamecube is de enige nextgen waar je geen gebrande dvd's op kunt draaien... logisch dat ze dus de meeste spellen per console verkopen...

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Dat is gewoon de reden, en er zijn veel mensen die een xbox kopen er een modchip ingooien en dan hebben ze een goedkoop linux servertje.

9. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    *zucht
    wanneer leren die gasten nou es dat Xbox zonder streepje is (X-box)...

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Klopt niks van als je het mij vraagt.

11. waarom

waarom Guest

afnemers is sowieso het foute woord,

'games per hoofd' is een betere term ofzo...

en dat bedoelen ze denk ik ook, dat de gemiddelde Gamecuber de meer games in bezit heeft, dan een ps2-er of xboxer

12. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    3,6 spellen gemiddeld is niet echt veel vind ik. Want een console kostte toen iets van 300 euro dus dat al gauw 300/3.6=83 euro per spel. Dan moet je het spel er nog bij kopen. Dus dan wordt het per spel wel erg duur.

Daarom heb ik ook zo veel spellen (21) das dus lekker goedkoop.

Ik word RIJK
    :9

13. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    als je die gasten nou zegt dat het fout is dan leeren ze het michien. maar hier posten heeft weinig nut. Want ik neem aan dat Flamingo het ook gekopieerd heeft.

wat is trouwens je bron?

14. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
  15. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Klopt idd niks van. Want een half jaar geleden, waren er nog gemiddled 5 games per Xbox. En het gemiddelde cijfer is echt niet zoveel gezakt. en volgens mij ebben ze het Sega pck niet meegeteld.

16. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die 5 games (volgens mij was het 6 maar goed) was over de hele wereld gezien.

17. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook veel cube games gekocht maar kwa console verkoop gaat hij nie goed kwa games wel hoor

Deel Deze Pagina