Gamecube verkoop stijgt in VS met 400%!!!!!!!!!!!!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 2 okt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mac

    Mac xboxgaming.nl

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik niet op een verkoop boost doelen? Als concurentie tegen de andere consoles...
     
  2. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Trouwens, waar staat dat in NL ook de Gamecube 99 euro gaat kosten? :confused:
     
  3. Tulip

    Tulip This space for rent

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Vierhonderd procent gestegen verkoop...mwah ok, dan zijn er dus nu in totaal 17 van die dingen verkocht dus?
    :+
     
  4. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Hahaha, denk je dat Nintendo goedkoper even snelle chips kan maken? No way, Nvidia en Intel doen het al jaaaaaren op zo'n hoog niveau.
    Ik denk dat MS echt wel meer winst maakt omdat ze het uitbesteden.
     
  5. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Toppie dat de cube verkopen een b'tje aantrekken! Concurentie is altijd goed (zelfs in een 2 console markt ;)), maar als al die mensen er net zo'n spijt van krijgen als ik verkoopt Nintendo maar 3 spellen per console :mad: Maaaaar....ik hou hoop op nog wat leuke exclusives....ooit
     
  6. toiletboy

    toiletboy Giggity, giggity!

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon een cube voor minder geld dan een GBA sp :'-(
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tja nu wordt het wel heel erg verleidelijk voor mij om een cube te kopen. Ik heb dat juist tot heden niet gedaan omdat ik 150 euro teveel vind voor een console waarvoor ik toch maar een paar titels ga kopen.. gaat mij eigenlijk alleen maar om Zelda, Mario Kart, Rogue Squadron 2 en misschien metroid.. Maar om nou voor 3 (misschien 4 dus) spellen 150 euro neer te leggen...... maar als ie 99 wordt is dat nog wel te doen..
     
  8. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    bedoel je deze bundels?

    Xmas Bundle
    - Xbox
    - Controller S
    - Halo
    - Midtown Madness 3
    - Twee maanden Xbox Live abbonement
    Prijs: €219,-
    Te koop vanaf 15 oktober

    Massive Bundle
    - Xbox
    - 2x Controller S
    - Halo
    - Brute Force
    - Midtown Madness 3
    - Twee maanden Xbox Live abbenoment
    Prijs: €249,-
    Te koop vanaf 15 november

    Xbox DVD Movie Playback Kit Bundle
    - Xbox DVD Movie Playback Kit
    - Minority Report
    - Ice Age
    Prijs: €39,99

    (bron: Xboxarena.nl)
     
  9. XMSTXRDXM

    XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 3 okt 2003
  10. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Coooooooool :D

    *Maakt alvast plaats voor de Gamecube*

    Staat vast heel sjiek :9 Xbox, PS2 en Gamecube bij mijn TV _O_

    Ik wil dan de nieuwe Mario Kart die gaat komen, Waverace, Mario Sunshine, Metroid, Zelda, Monkeyball 2. Oude tijden gaan herleven dus O-) _O_
     
  11. GAGGAG

    GAGGAG The Outsider

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    0
    Ieder persoon heeft een ander smaak kwa spellen en heeft ook ander meningen over de spellen.

    Ik vind persoonlijk dat de nintendo spellen gewoon heerlijk spelen, maar er komen ook steeds meer third party spellen die steeds interessanter worden.

    Eigenlijk is er geen reden meer om er een te halen voor maar 99 euro.
     
  12. The Forest

    The Forest Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Er komen best wat meer aardige titels uit op de Cube, buiten Zelda en Metroid. Het probleem is alleen dat niemand die kent. Kijk naar Eternal Darkness, persoonlijk vind ik dat veel beter dan resident evil of Project Zero(Fatal Frame) en zo kan ik er nog een paar opnoemen, het probleem is alleen dat de onbekende toppers op de Cube nog onbekender zijn.
     
  13. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    jah, idd, 400% zegt alleen wat als je ook weet wat ze daarvoor verkochten.......
     
  14. GAGGAG

    GAGGAG The Outsider

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees dit maar...

    October 03, 2003 - Yesterday, it was reported that sales of the GameCube had quadrupled since the price cut to $99. Following from that news, Nintendo has now released the official sales figures in the hope of proving how successful their new strategy has been.
    In the week following the price cut, Nintendo said it sold 61,000 consoles, up from weekly average sales of 15,000 during August and September. Nintendo's senior vice president of marketing, George Harrison, believes this figure is sustainable throughout the holiday season, and cites the introduction of over 100 new games before the end of this year as a major factor in that belief.

    Bron: http://cube.ign.com/articles/452/452946p1.html
     
  15. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Bron: rtlz.nl

    Excuses als het al eerder was geplaatst.

    Ik denk zelf niet dat ze deze verkopen tot de vakantie periode kunnen vol houden. Mensen die zaten te twijfelen of hem nog te duur vonden zullen hem nu in de eerste weken massaal kopen, maar zo'n extreem tempo houdt hij onmogelijk vol.
     
  16. hattrickrulez

    hattrickrulez FootballFreestyler

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de mensen die hem nu massaal kopen gaan wel allemaal games kopen.
     
  17. Opheodrys

    Opheodrys Allround gamer

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    TOKIO - De Japanse spelcomputerfabrikant Nintendo is voor het eerst in zijn geschiedenis in de verliezen gedoken. Het concern, vooral bekend van de loodgieter Mario Bros en Pokémon-spelletjes, waarschuwde vrijdag dat het nettoverlies in de eind september afgesloten eerste helft van het boekjaar is uitgekomen op ongeveer 3 miljard yen (23,5 miljoen euro).

    Nintendo zegt dat het verlies is veroorzaakt door de sterke koersstijging van de yen. Daardoor is het een moeilijke onderneming geworden om de spelcomputer GameCube en de GameCube-games winstgevend te laten concurreren met de Xbox van Microsoft en de Playstation van Sony.

    Eerder was nog aangegeven dat het eerste halfjaar een winst van 15 miljard yen zou opleveren. Analisten hielden echter al rekening met een tegenvaller omdat de verkoop van de GameCube zwaar tegenvalt. Nintendo heeft om die reden de productie van de spelcomputer vorig jaar al stopgezet. Het concern zou momenteel nog circa 4 miljoen stuks in voorraad hebben, vooral in Europa en de Verenigde Staten.

    Nintendo is een van de eerste grote ondernemingen in Japan die aangeven problemen te hebben door de dure yen. De Japanse munteenheid is al enige tijd aan het stijgen ten opzichte van de dollar omdat de Japanse economie aantrekt. De regering-Koizumi probeert de yenkoers wel te drukken met interventies op de valutamarkten, maar veel halen die niet uit.

    Agressieve kortingen

    Nintendo wil met agressieve kortingen voor de GameCube de achterstand op Microsoft en Sony inhalen. In Europa gaat een GameCube later deze maand 99 euro kosten. Nu is dat nog 199 euro. De spelcomputer wordt veel goedkoper dan de Xbox en de Playstation, die ook voor 199 euro per stuk in de winkels liggen.

    In de Verenigde Staten is de prijs van de GameCube vorige week al drastisch verlaagd. Sindsdien is de verkoop verviervoudigd, aldus Nintendo.

    Een succesvolle wintercampagne is cruciaal voor het voortbestaan van de GameCube. In de periode voor Kerstmis halen de meeste speelgoedfabrikanten het merendeel van hun omzet binnen. Nintendo, dat ooit dominant was in de game-industrie, zal anders al zijn kaarten moeten zetten op de kleinere spelcomputer Gameboy Advance. Die is nog wel enorm succesvol, maar wordt binnenkort bedreigd door nieuwe producten van Nokia en Sony.

    bron nu.nl
     
  18. Platina

    Platina Nintendo Addict

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Weinig toppers? |:-

    Hoe wil je: Viewtifull Joe, MarioKart, 1080 Avalanche, F-Zero, Final Fantasy, Billy Hatcher enz dan noemen? De GameCube line up doe ik geen geval onder aan die van de Xbox.
     
  19. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zich is het natuurlijk triest dat je alleen zo je verkoopaantal kunt verhogen. Waar is het gevoel van eigenwaarde...???

    En wij gamer duiken er als gieren op... lekker goedkoop toch nog wat spellen scoren. Het is natuurlijk wel het begin van het einde voor Nintendo... en toen waren er nog maar twee. }:]
     
  20. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik neem aan dat je een soortgelijke opmerking ook hebt gemaakt toen de Xbox van 479 naar 299 euro zakte (wat voor de Xbox onder kostprijs was).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina