1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamecube verkoop stijgt in VS met 400%!!!!!!!!!!!!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 2 okt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Triest? Wat zou jij liever willen? Met je vooraad blijven zitten en miljoenen verlies maken? Of je rest verkopen en het verlies zo veel mogelijk beperken?

    Enne, zou jij het leuk vinden als er nog maar twee overblijven? Dat is echt niet goed voor de kwaliteit voor toekomstige producten (lees spellen + PS3/Xbox Next). Concurentie zorgt voor betere kwaliteit!
     
  2. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    @Biscuitje

    Concurentie... is er wel concurentie?/ De meeste spellen komen tegenwoordig op alle consoles uit en ook nog eens op de pc.

    Het gevolg is dat de kwaliteit "slecht" is. Daar bedoel ik mee te zeggen dat het optimale niet uit de console wordt gehaald. De commercie kiest voor een "gemiddelde" kwaliteit.

    Misschien wordt de maximale kwaliteit pas gehaald als er nog maar één console is. De prijs bepalen we zelf... we hoeven niet te kopen.
     
  3. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, ik begrijp je. Maar ik bedoel dan met name de exclusives.

    En wat zou dan nog de reden zijn om goede spellen te maken?
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2003
  4. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is er concurrentie... Maar die wordt vooral uitgevochten met exclusieve titels, neem Zelda, Gran Turismo, Halo, Fable and so on. Die lijken mij behoorlijk bepalend bij consolekeuze. Dat ze op de PC uitkomen maakt overigens niks uit, de consolemakers maken zich eerder druk om andere console dan dat ze met de pc gaan concurreren... daar valt toch niet tegen op te boksen.
     
  5. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Kijk, jij snapt het [​IMG]
     
  6. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch beter voor de concurrentie als Nintendo weer mee kan komen. Zelf heb ik ook een gamecube (vanaf dag 1) en ben er best tevreden over. Super Monkey Ball blijft super, Pikmin vond ik achteraf gezien best een supergame. Metroid Prime is ook super. Over super gesproken: Super Mario Sunshine was in mijn ogen een echte tegenvaller. Zelda viel me eigenlijk ook een beetje tegen (zeilen.zeilen.zeilen enz en de "blurring" in de background sloeg nergens op). Hopelijk komt Nintendo snel met een "realistische" Zelda en Mario Kart ga ik zeker kopen.

    GRTZ

    Toyota Yaris

    (Die de SNES versie van Mario Kart nog steeds erg hoog in zijn top tien games allertijden (tot nu toe :D) heeft staan.)
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2003
  7. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Nouja, mochten ze failiet gaan worden ze vast wel opgekocht en gaan ze weer spellen maken, kijk maar naar Sega. De schade is dan niet zoooo groot.
     
  8. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd... maar faillisement is toch nog lang niet in zicht... ze hebben een keer wat verlies gedraaid dat houdt niet in geldvoorraad op is.
     
  9. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    JEEEUUUJ!

    hebben ze btw verlies gedraait? hoe, wat, waar, wanneer?
     
  10. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga hem halen denk ik, er komen een paar erg goeie games en daarna verkoop ik hem weer.
    Wou ook nog miss ps2 halen :p , maarja helaas ben ik niet zo rijk.
     
  11. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij gaat het bij games(=industrie) om de game en niet om het apparaat.. of dat nu een console of een pc is.

    Ik heb in mijn game-leven al heel wat, ook goeie consoles van het toneel zien verdwijnen. Wat blijft zijn de games, daar wordt winst mee gemaakt.

    Het onderscheiden dmv een enkel spel biedt op termijn geen garantie voor het voortbestaan van een console. Denk maar aan de Dreamcast.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2003
  12. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb trouwens een vraagje over gamecube met creative 5500 aansluiten.
    Moet je dan weer aparte advance scart ofzo halen voor de gamecube of kan het ook anders.
    Want via line in zuigt, dan heb je ook niet echt dolby.
     
  13. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Nintendo gaat heus niet failliet zeg.
    Ze hebben nog hun Pokemon, Mario, Gameboy Advance etc. achter de hand.

    Sony zelf heeft ook verlies gedraait geloof ik en niet zo'n beetje ook. 8)

    Ik lees hier dat een boel mensen de Gamecube de 17e ongeveer gaan kopen dus ze krijgen genoeg nieuwe kopers bij. Daarbij heeft Nintendo al de kosten gemaakt voor het produceren van de Gamecubes. Als elke koper er paar spellen bij koopt wat zeker gebeurd komt het weer goed met ze. O-)

    Ik blijf altijd wel beetje een Nintendo fan want het begon met een NES... _O_ (goede oude tijd :cool: )
     
  14. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    Sega heeft heel wat langer verlies gedraait dan Nintendo dus ik ben absoluut niet bang dat ze failliet gaan.. Ik erger me der meer aan dat ze gewoon hun zaakjes niet op orde hebben (PACMAN?! HELLOW! ANYBODY IN THERE?!) en dat ze ook nog steeds niks aan online gamen doen.. verder komen er zeker komende maanden een antal FANTASTISCHE cubegames uit die ik niet allemaal ga opnoemen.. nou zag ik toevallig trouwens in de release lijst van NGC magazine onder 2004 Animal Crossing 2 staan.. WTF? dat meen je toch niet? zal wel een foutje zijn.. of niet? (het was zeker weten onder het kopje 'UK Releases'..)

    magoed.. m'n ouders klagen al dat ik tot de herfsvakantie niks meer mag kopen.. DAMN! wat komt dat facking slecht uit met de release van F-zero! nouja.. die dan maar voor sinterklaas vragen.. *sigh*
     
  15. DjMouseman

    DjMouseman Hardcore Gamer

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb heel ff gezien dat games zoals Zelda en Metroid Prime ook af zullen prijzen... tevens vanaf 17 Oktober voor €32,99 ofzo.. er was net een banner van, maar plotseling verdwenen en het was ook een dode banner, ging nergens heen, alleen hij verdween...

    Bewijs:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2003
  16. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Super toch?!

    Zijn net de games die top zijn! En dat dan voor een zacht prijsje :D . Kan gewoon niet beter _O_
     
  17. DjMouseman

    DjMouseman Hardcore Gamer

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    daarom zijn ze ook 'Players Choice' genoemd... ik vind dat iets beter als Xbox waarbij eigenlijk alle games na zoveel tijd 'Classics' worden.. (begrijp me niet verkeerd, zijn ook goede games) alleen de toppers duren een stuk langer met Xbox voordat ze Classic worden..
     
  18. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Zeer slimme zet van nintendo, hopen dat ze dat bij de xbox ook snel doen. Als je door de stad heen loopt en je ziet gameqube 99 euro staan en xbox ? 199 toch? denken sommige mensen toch wel effe een paar keer na.
     
  19. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga denk ik me Xbox verpatsen en een Cube aanschaffen... voor 99 euro, dat is zooo'n goede deal gewoon. Komen goede games uit enzo.
     
  20. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Waarom je Xbox verkopen?

    Je kan er toch ook een Cube langszetten?

    Ik heb nu mijn PS2 links verticaal naast de tv en de Xbox mooi onder de tv in het tv meubeltje. Snel komt er ook de Cube bij. Prachtig gezicht denk ik :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina