Gamefanaten worden steeds ouder..

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Outlander, 14 mei 2004.

1. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Las ik net op nu.nl..

Verder is gebleken dat maar liefst 75 procent van de gameconsole-liefhebbers (Xbox, Playstation en Gamecube) van het mannelijk geslacht is. Vrouwen houden meer van spelletjes op de pc. De gemiddelde spelletjeskoper is 36 jaar.

Je kunt je afvragen of dit een nieuws is. De gemiddelde gamer van 36 jaar is opgegroeid met de pc, games en de gameconsole.

Het is toch ook geen nieuws meer dat de 21-jarige zijn/haar rijbewijs heeft (of misschien wel eerder).

Laten we er over ophouden over gamen en leeftijd te praten. Je bent gamer of niet!!! Het is gewoon een lifestyle.

Wat ik me wel afvraag is, waarom de vrouwen het op de pc doen en de mannen op de console... :confused:

2. YOURI60

YOURI60 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben zelf 35 .jaar
    ik speel op de PS2 , Xbox en GameCube

en mijn vrouw,iets jonger dan mij speelt echt niet games op de PC,

wel op de Consoles en met mij

dus........ ;)

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik doe het op de wasmachine, soms op het aanrecht.. Meestal toch in bed :cool:

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat vind ik knap Dioga. Op een wasmachine kan ik echt niet slapen. Ik heb het wel eens op het aanrecht geprobeerd maar toen lag mijn kop in de gootsteen.

5. wooly@xboxworld

wooly@xboxworld Xbox Freak

Leuk Bevonden:
    0
    hoe start je eeen forum alvast bedankt

greetz me

6. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    niet... :+

Niet echt opzienbarend nieuws maar wel een leuke bevestiging van mijn gevoel... Nog twee jaar en dan ben ik een gemiddelde gamer. En ik ga het vanavond toch ook eens proberen op een console...

7. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is natuurlijk simpel.
    The Sims, Anyone?

8. jojolo

jojolo MX1000+MX3100=DeBest

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben dan 12 ik speel xbox,playstation en pc.
    en waarom ben ik dan geen gemiddelde gamer ik heb zat games en speel vaak genoeg.

slaat dus nergens op vind ik

9. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    nou ik ben 18 en speel meestal ONLINE op de pc (rtcw: Enemy territory) maar ook wel veel op xbox als er weer een leuke game uit is!

10. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom moet het gelijk een lifestyle zijn? Zo nu en dan een spelletje spelen is toch geen levensstijl.

11. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    zucht... het merendeel is rond de 36, met uitschieters naar boven en (vooral) naar beneden. |:-

12. jojolo

jojolo MX1000+MX3100=DeBest

Leuk Bevonden:
    0
    oohh oke

13. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Of moet ik nog even uitleggen wat het woord "gemiddeld" betekent? :confused:

Nou okee dan: (nosh ook ff opletten)
    Er is in feite maar een hele kleine groep die 36 is. Een gamer is namelijk net zo lang 36 als een normaal mens: ongeveer 1 jaar. Het zou dus nogal vaag zijn als "het merendeel" (zegmaar 70% ofzo) 36 zou zijn, en de rest ouder of jonger. 8)

Laatst bewerkt: 14 mei 2004
  14. YOURI60

YOURI60 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    de mijne is meer als gemiddeld,
    en daar laat ik het maar bij ;)

(teveel jeugd around here)

15. carina

carina Pino

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben een vrouwelijke gamer van 24 jaar en game op de pc en op de xbox. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de xbox. Is een console niet vrouwvriendelijker (makkelijker in het gebruik)? Vind ik wel, sterker erin en spelen maar.

16. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb genoeg vriendinnen die de console prefereren boven de PC. Echter, ze hebben zelf geen geld voor een console, omdat ze teveel "optut-troep" kopen. Iedereen heeft anno 2004 in Nederland wel een PC thuis staan die door pappie of mammie is betaald. Meisjes willen ook games spelen en zie daar --> antwoord op de vraag waarom meisjes het meer "op de PC doen"... ;)

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De koop van een console schrikt vrouwen natuurlijk af. Het zou immers bevestigen dat ze graag een spel spelen en doet dat erg geforceerd. Wat jullie echter misschien vergeten is dat het succes van vrouwelijke spelers op de PC niet te danken is aan de games die jij en ik uit de winkel plukken voor 50 euro, maar andere (kleinere) games die op de PC te spelen zijn. Als ik mijnenveger speel, game ik immers ook. Het is een simpele manier van ontspannen.

18. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    Mijn oma koopt altijd mn spellen, dus dat is dan alweer twee mensen van 16 jaar waard...

zo krijg ik ook wel een gemiddelde van 36 jaar...
    +die mensen kopen misschien spellen, maar ik heb mensen die vrienden zeggen te kennen die wel eens spellen downloaden en die zijn jonger dan 36

19. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en nog eens wat: de gemiddelde KOPER is dan misschien 36, maar wie zegt dat hij ze dan zelf speelt en niet aan zijn kinderen geeft? Laatst (een paar maanden geleden) las ik namelijk nog dat de gemiddelde leeftijd van een gamer op 26 lag, dan zou het wel heel vreemd zijn dat in een paar maanden tijd de gemiddelde gamer 10 jaar ouder is geworden...

20. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Oh, dan ben ik morgen precies 11 jaar een gemiddelde spelletjeskoper... :+

Deel Deze Pagina