Ik weet niet of ik deze topic in het juiste forum plaats, maar ik waag het er maar op... Ik heb via de zoekfunctie gekeken of er al zoiets was als dit onderwerp, de gamekater... Niet gevonden dus, alleen staat er iets in alcoholthreads maar daar gaat dit probleem niet over...
De gamekater, ik zal dit nader omschrijven... Ik heb hier soms last van, de laatste tijd zelfs regelmatiger... Ik speel al videogames sinds 1998 en daarbij zitten heel wat first person shooters... Ik vraag me af of ik daar gamekaters van krijg, het gevoel dat je nekspieren pijnlijk zijn en koppijn veroorzaken via de achterzijde van je hoofd zo je hersens in... Het lijkt misschien op een alcoholkater, alhoewel ik daar eigenlijk nooit last van heb... Ik drink ook vrijwel geen alcohol tijdens het gamen, hooguit één biertje ter ontspanning...
Ik game ook niet meer dan 1 tot hooguit 2 uur per dag, hoewel ik wel veel beeldschermwerk doe op mijn werk... Alles bij elkaar genomen zit ik dus toch wel veel achter een PC of een TV (gamen)... Ik game trouwens in het geheel niet op een PC, dat doe ik bewust om niet na een werkdag achter de computer nog eens in mijn vrije tijd te gaan PC-gamen, met alle gevaren van dien, zoals RSI...
Alles bij elkaar genomen houd ik me vrij goed aan de gameregels, niet langer dan een uur achter elkaar gamen (soms iets langer) en dan minimaal een kwartier rusten... Toch word ik soms dus wakker (de gamekater voel ik altijd 's morgens) met die koppijn... Ik sport zelfs 3 maal per week om niet alleen maar op mijn reet te blijven zitten, gelukkig raak ik vaak de gamekater kwijt door 7 km achter elkaar hard te lopen... Ik ben 44 jaar en dus hoor ik bij de wat oudere gamers, maar in principe zou dat geen bezwaar moeten zijn, neem ik aan...
Wat ik me afvraag, is of hier nog meer gamers zijn die de gamekater kennen, die pijn in je kop in de ochtenduren die ik in verband breng met het gamen, want als ik niet game, dan heb ik er nooit last van... Ik vraag me verder af wat jullie er eventueel aan doen... Ik probeer vaak rek- en strekoefeningen uit, maar dat helpt soms maar ten dele... Ook tijdens het gamen tracht ik ontspanningsmomenten in te bouwen, door de controller even neer te leggen als een laadscherm verschijnt en dergelijke... Masseren van de nekspieren helpt ook wel... Maar soms duurt het wel wat langer voordat ik de gamekater helemaal kwijt ben... Plaats s.v.p. jou ervaringen met gamekaters en wat je er dus aan doet... Ik ben er zeer benieuwd naar wie hier ook last van heeft... Geef daarbij a.u.b. aan hoe vaak je er last van hebt, indien mogelijk... Alvast bedankt en iedereen alvast een goede jaarwisseling gewenst
Klik om te vergroten...