Ik had eerst besturing met de pijltjes, en dat was helemáál niet te doen! Als je niet verder kan komen dan level 1 moet je beter oefenen hoor, zó moeilijk is het nou ook weer niet! Maar zeg eens wat opbouwends, wat voor besturing zou je er dan in willen hebben?
iets flexibelers, en het richten is lastig, als ik eropaf vlieg wordt ik altijd geraakt... dus misschien dat je tijd hebt om een aankomende kogel nog te ontwijken zoiets misschien???
Ben tot level 4 gekomen , maar misschien linker muisknop naar links rechter naar rechts ? Hebben jullie al iets nieuws gemaakt ?
ik probeer nu te beginnen met een echte rts Maar ik vraag me af hoe ik het beste een selectie kan gebruiken of wanneer je ergens op het scherm klikt zou het mannetje ernaartoe moeten gaan maar de mouse click event wordt alleen gerekent wanneer iemand geraakt wordt door de click dus ik moet er nog achter komen hoe ik dit op kan lossen
Wat voor RTS ga je maken? Je kan toch ook allemaal "blokken" van 10 bij 10 pixels maken en als je daar op klikt dat hij dan op dat blok gaat staan?
das mij te veel werk, Eerst wou ik er een maken met het zicht als warcraft, maar dan moet ik veel te veel sprites gebruiken, dus ik maak er gewoon een die je van boven af kunt zien en ik gebruik if mouse_key_pressed(mb_left)=1 zoiets
Kopieeren plakken? Maar "mouse_key_pressed(mb_left)=1" iis dat , dat je heel de tijd in moet houden of als je drukt dat die dan 1 stap doet?
met "if" erbij dus bij de step event met een expression: mouse_key_pressed(mb_left)=1 (1 betekend jah als het goed is) dan doet hij hetvolgende move selectie naar een kant bijvoorbeeld, maar ik weet niet precies hoe ik dit moet doen, dus ervoor zorgen dat je een mannetje kan selecteren en dan ergens heen sturen, dan nog iemand selecteren en die ook daarnaartoe sturen en nog moeilijker denk ik, om meerdere tegelijk te selecteren
Ben tot level 4 gekomen met het spelletje van Eckie,dan is heel het level vol met vuurballen en kan niks doen
Mja er zit ook geen eind aan en het was gewoon een testspelletje, ben zelf nog nieteens tot level 4 gekomen! *) Heb helaas weinig tijd om eraan te zitten op het moment.
@Eckie: Iets klopt er niet in...want als je eenmaal ge-aimed staat op zo'n (wat is het) zeepaardje, dan schiet hij ook net recht op jou af...en ook een schuine die een grote kans heeft op het raken van je vleugels. En omdat hij zo traag stuurt word je bijna altijd geraakt door die kerel . Ik wacht met smart op v1.2
w00t ik heb ook een game, met een tutorial, eckie kan je mij vertellen hoe je zo'n bestand maakt als jij dat ze het hier aan kunnen klikken?
Ben geen eckie , maar kan het je wel vertellen File > Create Executable Dan upload je dat bestandje en geeft de link aan ons...
je moet een site hebben waar je dingen kan uploaden Je eigen provider heeft dat meestal ook , maar zo niet dan moet je je aanmelden bij - www.lycos.nl - www.freewebs.com En er zijn er nog veel meer...