oke, en hoe maak ik er een .exe file van? edit: als ik bij het file menu, dan save as doe, kan ik er alleen een gamemakerfile van maken...wie weet hoe ik dit oplos? ik wil mijn game showen edit 2 w00t ik kan hem gewoon uploaden, pff krijg ik dit van freewebs.com: FreeWebs accounts newer than 7 days are provisional and can only upload files up to 750K. Provisional users also can not upload .exe files. You can remove this provision immediately by signing up for a premium service.
Lang leve de vrije zaterdag!! \o/ Versie 1.1 van m'n shooter is af, en hij heeft ook meteen een naamsverandering ondergaan. Een aantal veranderingen: Het meest ingrijpende: De besturing (met dank aan DeMoN-NL) werkt nu met links en rechts klikken, en de snelheid waarmee je draait als je stuur helemaal naar 1 kant staat is wat opgekrikt. De draakjes schieten minder vuurballen. Samen met het betere sturen is het ontwijken van vuurballen nu een stuk beter te doen. Het lukt niet elke keer, maar het moet wel een beetje moeilijk blijven! Ik heb ff een transparante sprite geknutseld van een formule 1-stuur, zodat je ook kan zien hoe hard en welke kant je op stuurt. Heb voor de lol wat grappige geluidjes toegevoegd. Maakt het al een stuk completer. Je kan hem hier downloaden: http://www.xs4all.nl/~rjeckh/Eckie_Shooter_11.exe PS: Ik kom zelf (met moeite) tot level 5, maar de fun-factor is echt gigantisch gestegen t.o.v. v1.0!
Nice Nice , ik was in level 5 en toen werd ik dood geschoten omdat ik eentje niet zag , die zat onder het stuurtje btw , geen dank
Ok v1.2 is alweer af! Ik ga niet meer opsommen wat er allemaal nieuw is, want dat zie je snel genoeg. Tis een heel nieuw spel geworden! Ik heb een keer level 8 gehaald met deze, al is hij moeilijker dan de vorige 2... http://www.xs4all.nl/~rjeckh/Eckie_Shooter_12.exe
deze is cooler de besturing is beter en je hebt blijkbaar een view gebruikt alhoewel ik nog steeds niet verder kom dan level 2
Tsja je moet die draakjes wel een beetje met beleid behandelen. Niet recht op ze afvliegen maar een beetje langszij en dan ineens KEIHARD AANVALLEN!!
mwah wel redelijk spel voor een beginner... zal eens zien of ik Sokkebokje nog ergens kan vinden op mijn hardisc... vette shit was dat...
Nou ik wil niet vervelend zijn maar als 'spel' is dit echt ronduit bagger... Ik ben een beetje aan't leren hoe dat programma werkt enzo, daarom heb ik dit gemaakt. Als ik alles een beetje onder de knie heb zal ik misschien aan iets beginnen wat je 'spel' kunt noemen.
kan iemand (eckie maybe) me uitleggen hoe ik bijvoorbeeld een rijdende auto kan maken ofzo, of een lopend mannetje kan maken...ik heb er nogal meoite mee, en tut's helpen niet
je maakt een object daar zet je een event bij, dus wanneer de volgende opdrachten worden opgeroepen hier zet je keyboard left neer dan pak je rechtsboven van het object scherm het rode knopje met de pijlen en die sleep je naar het witte action gedeelte (hij staat onder het tabblad move) daar kies je het linker pijltje(die klik je dus aan) en een speed dat doe je voor alle vier de kanten nu gaat hij de kant op waar je wil, maar stopt hij nog niet dan moet je keyrelease left to speed 0 doen bijvoorbeeld of no key pressed speed to 0 een auto kan je laten bewegen door directions te gebruiken, eerst maak je een sprite, en die laat je 360 graden ronddraaien in bijvoorbeeld 36 images meer komt later
hier is meer... je maakt voor de object auto een draw event daar zet je een sprite neer op: self.x, self.y en waar -1 staat zet je neer, direction/10(omdat 360/10=36 en zoveel plaatjes heb je in je sprite) nu ga je variables gebruiken, die staan bij het onderste tabblad onder code, die sleep je naar de event(hier dus event keyboard) dan zet je voor het sturen bij de event keyboard links direction +5 en bij de keyboard rechts direction +355 (of links en rechts andersom) dan neem je keyboard up en daar kies je de blauwe pijlen rechtsboven en die sleep je naar het action gedeelte en dan zet je de speed op bijv. 5 en direction zet je op direction nu moet je een room createn en daar je object in zetten en uitproberen hmm niet erg duidelijk eigenlijk...
Even een paar mierenneuker-reacties op vorige post: Als je waardes invoert bij (bijvoorbeeld) het tekenen van een sprite hoef je nooit 'self' voor de variabele te zetten. Die dingen worden namelijk automatisch op 'zichzelf' uitgevoerd. (Bovenaan het schermpje zie je ook 'self' aangevinkt staan.) Verder kan je ook gewoon 0 neerzetten i.p.v. x en y, als je daaronder 'relative' aanvinkt. De sprite wordt dan getekend op locatie 'x + 0' en 'y + 0', oftewel gewoon x en y.
owjah, true true, maar nu ben ik dit al gewend, dus ik blijf het zo doen dat met die 0 had ik al eerder gelezen maar ik wist niet dat je dan relative moest doen(ik snapte het daarvoor al niet) en Het was dus toch duidelijk... wat leuk