Het is niet de standaard highscore. Ik sla hem zelf op in een ini file (die zie je ook in de map bij het spel staan). Je moet het echt helemaal zelf scripten om hem zo te tekenen op je scherm, is geen standaard functie voor. Ook moet je een sprite maken met voor elke letter een subimage. Dat doe je niet zo 1-2-3 dus.
Mist is echt heel zwaar om te berekenen. Er zijn 2 dingen die je misschien kunnen helpen.
Ten eerste is er volgens mij een functie die zorgt dat objecten die niet in beeld zijn inactief worden (of iets in die geest), maar ik kan even niet vinden welke functie dat is.
Daarnaast is het misschien een idee om alle objecten in eerste instantie op invisible te zetten. Op het moment dat je dan bij zo'n object in de buurt komt zet je hem weer op visible. Je hebt dan geen mist, maar wel het gebruikelijke RTS-effect dat je alleen de objecten kan zien waar je in de buurt geweest bent.
Ik heb trouwens de final version van m'n shooter gemaakt maar de ftp van xs4all ligt eruit dus ik kan hem niet uploaden! To be continued...
edit: Okee met behulp van mijn Grote Vriend Cold Shady is het weer gelukt. Dit is m'n laatste versie van Eckie Shooter, zal er nu niet meer aan werken. Er zijn 2 bugs uitgehaald en als finishing touch heb ik een custom icon en loading progress bar gemaakt. Ook kan je er voor kiezen (met F3 ) om het spel te laten stretchen over je scherm, zodat je niet met van die stomme zwarte balken zit.
Download hier!
Laatst bewerkt: 30 mei 2004