1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luchtwafel

luchtwafel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier een vraagje. ik heb veel zitten lezen, misschien iets te veel, daarom maar even een omschrijving en misschien kan iemand advies geven.

ik wil een nieuwe thuisbioscoop set kopen. mijn oog is gevallen (vooral qua prijs en kwaliteit en behoefte verhouding) gevallen op een Harman Kardon AVR 135 receiver. De speakers moet ik er nog wel bijzoeken, maar dat is minder belangrijk omdat mijn vragen over compatibiliteit gaan.

Kan ik de AVR 135 (3 optische ingangen, 1 optische uitgang) goed aansluiten op de Xbox360 en is het goed genoeg om later aan te sluiten op een HD (ready of full) tv?

Wat is een andere leuke set die in dit rijtje van wensen thuis past?

Ik hoor het graag!

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Allebei welkom op het forum.

Lees allebei even de startpost (post #1 van deze thread), daar staat veel info over wat je allemaal nodig hebt om de 360 aan de sluiten op een surroundsysteem.

Verder is de HK een prachtige keuze luchtwafel. Let op aanbiedingen in combinatie met speakers bij bijv de MediaMarkt, daar staat nog wel eens wat leuks tussen ;) Ook online setjes zijn vaak voordelig.

3. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de start post al gelezen en ik weet dat je een optische kabel moet hebben maar als je de optische kabel in de xbox kabel doet waar moet hij dan in aan de andere kant van de kabel?

4. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    In het zgn controlcenter van het setje, het kastje met de display. Deze decodeert het signaal en stuurt het naar de sub die de speakertjes versterkt ;)

5. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is dat dat ding in het midden naast de afstandsbediening op het volgende plaatje?

zo ja bedankt

Laatst bewerkt: 15 jan 2007
  6. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Nice:cool:Wat heb je voor je surround opstelling nog meer staan eigenlijk?:9 (je hebt e80's als fronts toch?) Waarom ben je trouwens toch voor een surround receiver gegaan en niet voor een aparte stereo versterker?:eek: iig veel plezier ermee!!!:thumbs: (zal ongetwijfeld wel goed komen;) )

@ sleepy: ja:9

7. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Yep, daar worden alle apparaten op aan gesloten (zie hier voor de achterkant van zon kastje). vanuit het kastje loopt een kabel naar de subwoofer. De speakertjes moeten met hun draadjes in de subwoofer omdat daarin de versterker zit.

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De stereoweergave vond ik enigzins vergelijkbaar met dat van stereo versterkers die ik eerder had beluisterd (Vergeleken met stereo versterkers van rond de €400 dan). Denk ook dat het karakter van m'n speakers invloed heeft gehad. :) Qua klank is deze wel iets minder fel/direct dan m'n vorige receiver. Wat hem naar mijn mening een stuk muzikaler maakt. Mja, er zit ook bijna vijf jaar tussen. :cool:

Hehe, komen eraan. :cool:

Idd E80's als fronts, E30's voor surround, EC35 als center en een Yamaha sub. :) Ik wilde eigenlijk een stereo versterker voor erbij, max. rond de €400,-. Maar vond het lastig om er eentje te vinden i.c.m. mijn speakers waar ik volledig tevreden over was. :+

9. luchtwafel

luchtwafel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi dynamike. niet lettend op de dure wehkamp prijs, is dit min of meer wel een ideale set voor de xbox360 en later ook de HD tv: zie deze link

qua speakers heb ik niet al te veel kennis, maar JBL klinkt mij altijd wel goed in de oren.... en die dvd speler, ik heb een nieuwe nodig O-)

er is ook nog een goedkopere versie: zie deze link

10. Morninglight

Morninglight RB6

Leuk Bevonden:
    0

Die set kan gewoon overweg met digitaal/surround in, dus je hebt geen aparte versteker nodig.

Ik heb de 5450 met wireless rearspeakers... is echt fenominaal in het kleine computerhok :D al vind ik de insteloptie in het kastje zel wat magertjes voor die prijs (287 bij zercom), geen delay en speakers zijn alleen sub/center/rear in volume in te stellen.

11. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik wil een compleet Home Cinema set aanschaffen en daarbij nog een aantal andere componenten aanschaffen, nu weet ik al wat ik allemaal ga kopen (een deel heb ik al) maar ik weet nu niet wat mijn opties zijn qua bekabeling. Ik zie dat je met vele kabels meerdere prijsklassen hebt, nu wil ik natuurlijk niet inkorten qua geld op de kabels zodat ik niet het maximale uit mijn set kan halen, maar het lijkt me een beetje overdreven om van elke kabel de allerduurste (goud/zilver vergulde) te moeten kopen.

Kan iemand mij vertellen welke kabels ik allemaal moet kopen om de boel met elkaar te kunnen verbinden. Bv. mijn satteliet speakers moet ik met speakerkabels natuurlijk verbinden maar nu heb je alle keuzes, van 0,30mm tot 6 of meer mm.

De volgende dingen wil ik allemaal met elkaar verbinden waarbij mijn versterker het middelpunt moet wezen zodat ik zoveel mogelijk met mijn versterker kan regelen.

Versterker:
    Onkyo TX-SR674E
    http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_4414759.html

Speakerset:
    Kef 2005.2
    http://www.kef.nl/article.php?id=88

LCD:
    Sharp 37XD1E
    http://www.sharp.nl/php/p.php?par=18_no_no_1524

Xbox360

Digitale televisie via kastje van @home de samsung versie
    http://www.samsung.com/Products/DigitalCableReceiver/DigitalCableReceiver/DigitalCableReceiver_DigitalCableReceiver_DCB_9401R.asp

Hopelijk weten jullie welke bekabeling ik het best kan kopen om dit alles te verbinden.

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan goedkoper :)
    Iemand in de thread kocht laatst nog een HK AVR135 met bijpassende dvd speler en JBL 6.1 surround setjes voor 599 dacht ik. Blader even door de threads heen, hij gaf een link van de shop waar hij hem had gekocht.

EDIT:
    @r2thed: Neem voor je speakerkabel gewoon een mooi kabeltje van 2x 2,5 mm2 oid, meer heb je echt niet nodig met satelietjes. Je zou kunnen overwegen om een kabeltje met zilver erin te nemen oid. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit met satelietjes, als het maar niet crappy 0,5 mm2 is oid. Voor de 360 kun je eventueel Monster 360 kabels nemen, maar een gewone MS kabel kan natuurlijk gewoon ook. Wat kabels betreft is het eigenlijk gewoon verschillend wat het doet met je spullen. Koop gewoon iets wat er goed uit ziet en misschien een leuke review heeft, en het moet goed komen ;)

Laatst bewerkt: 16 jan 2007
  13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zoals beloofd nog wat foto's:

Pure direct mode aan.

En de compacte calibratie microfoon.

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nooit zo'n fan geweest van het design van Yamaha, maar ik moet zeggen dat je 'm toch erg mooi op de foto weet te krijgen_O_ .

Veel plezier ermee!

15. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe komen jullie allemaal toch aan die dure troep :+ ?!

16. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
  17. Rikske

Rikske UnRegistered User

Leuk Bevonden:
    0
    @ arjan

leuke receiver en mooie foto's :thumbs:

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie ook HDMI erop staan, vet hoor. Lekker op de toekomst voorbereid :)

Ik zat laatst is voor de lol te kijken naar receivers met HDMI, maar daar moet je nog best mee oppassen. Sommige switchen bijvoorbeeld alléén beeld over HDMI, waardoor je later dus misschien wel in de problemen komt als er video én audio over HDMI komt. Bij duurdere modellen wordt wel gewoon A+V geswitched en soms zelfs geupscaled over HMDI. Dat is wel heel vet. Toekomstmuziek ;)

19. Soulja

Soulja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Wie heeft jou die aangeraden dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina