1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    De SR4001 heeft ook hdmi dacht ik. Die boxen die je nu wil klinken beter dan die andere.

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Deze heeft ook HDMI :eek:

3. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Oh sorry. Stond zoiezo laatst in de winkel te kijken naar de SR4001 en de 5001 maar dacht dat HDMI het enigste verschil zo'n beetje was..

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
  5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Niks tegen 15 jarigen met big ass speakers he:+ .

Ik heb m'n achterspeakers iets verder uit elkaar gezet (komt wel in de weg met de deur), en op een tijdelijk verhoginkje van ongeveer 20 cm. Het geheel klinkt nu nog een stuk ruimtelijker, echt een grote verbetering! Ze komen nu dus ook boven m'n kussen uit:).

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    hehe :+,kleine aanpassingen kunnen veel schelen.
    Ik ga pas een foto van me stekkie posten als ik een nieuwe set heb,deze is echt te triest.
    Heb ik trouwens al zo'n 5 jaar 8)

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Haha nej hoor. Maar jij begon in eerste instantie al met een aardige setup, zonder daar flink voor te dokken. Desalniettemin respect voor wat je hebt staan in dat kamertje nu _O_

8. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yes ik kan vandaag mijn ONKYO XT-SR604 ophalen!!!!

9. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    foto!
    Ik had een vraag:Waarmee kan je het beste een laag geluid mee produceren ?
    Met een subwoofer toch ?

Laatst bewerkt: 12 feb 2007
  10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Een subwoofer kan inderdaad goed lage tonen produceren. Kan natuurlijk ook met een toongenerator of een kerkorgel :+

11. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    ja oke;)
    Maar ik wil een beetje met muziek een goede bass hebbenO-)
    Zullen me ouders blij mee zijn.

12. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeft niet perse, dat hangt geheel van de rest van je speakers af. Maar bij satelietjes is het wel aan te raden er een sub bij te nemen aangezien satelietjes niet zo laag kunnen gaan als een normale sub. Kijk bij speakers naar het ferquentie bereik; die satelietjes van mij hebben iets van 85Hz - [ik weet niet hoeveel], die 85 geeft aan hoe laag hij precies kan, namelijk 85 trillingen per seconde, en hoe minder trillingen per seconde hoe lager je toon. Mijn sub kan vanaf 30 Hz tonen produceren; hij kan duidelijk lager dan mijn satelietjes. Maar er bestaan zuilen die al lager gaan dan mijn sub! In zo'n geval is een sub niet echt nodig. Maar soms brengt een sub de lagere tonen veel beter naar voren dan de speakers die ook zo laag kunnen gaan...En er bestaan ook veel subs die veel lager kunnen dan 30 Hz.

Dus, het hangt van je speakers af; ga je voor satelietjes dan is een sub een must, ga je voor hele dure zuilen ( waar je volgendsmij niet voor ging..) dan is een sub niet echt heel erg nodig...Maar kan lage tonen dan beter naar voren brengen.

Edit: een sub is er gewoon voor gemaakt om de lage tonen over te nemen van de speakers...

13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Wat voor subwoofer en sattalietjes heb jij?
    Is het dan ook nog een must om dezelfde subwoofer te nemen als je sattalieten nee toch?

14. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de KEF KHT 2005.2 speaker set. En nee dat is niet aan te raaden, een sub is echt puur voor lage tonen en zal dus ook geen hoge tonen kunnen bereiken ( daar zijn je satelietjes voor)

15. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als je bedoeld dat het niet aan te raden is om hetzelfde merk sub en satelieten te nemen, dan ben ik het daar niet mee eens. Je kan makkelijk een ander merk sub nemen dan je satelieten, maar het maakt niets uit als hij van hetzelfde merk is. Je hebt dan zelfs het voordeel dat het frequentiebereik beter op elkaar afgesteld is, de crossover frequentie. Ik heb verder ook wel een gehoord dat een sub wel degelijk kan 'voice-matchen' met een bijbehorende speakerset, en dat hij het dus het beste doet met een bepaald type speakers. Jammer genoeg kan je hier alleen achter komen door het zelf te horen of te lezen, dus ga niet vragen of een bepaalde sub bij een bepaalde satelietset past.

16. otter

otter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    woow :eek: die set is wel dik zeg. ik heb hem een keer bij saturn zien staan en beluisterd, en het geluid dat er uit komt was echt verbluffend.

eigenlijk wil ik ook zo'n set gaan halen. misschien over anderhalve maand als ik verhuisd ben. maar goed, 600 euro is niet niks, en als ik dan ook nog mn motor rijbewijs wil halen...

p.s. ik heb ook een DD hoofdtelefoon van philips, ik neem aan dat, stel ik heb over een poosje beide, ik dan moeiteloos kan switchen? (vinden mn ouders wel aangenaam als ze liggen te slapen :+ )
    de ontvanger/verzender van de philips heeft een optical out. en dan heb ik voor de rest toch geen receiver nodig?

17. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik weet niet of ik hier in het goede topic zit maar dit leek er nog het meeste op (als het niet zo is geef dan aub wel het goeie topic om dit te vragen), kan iemand mij een paar boxen/subwoofers aanraden. (ik wil ze vooral voor een zware bass) mijn budget is 250 euro.

18. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Lees 1 pagina terug en dan weetje wat je kan nemen,voor dat budget (heb ik ook weer geleerdO-)).
    Een lekkere subwoofer zou ik nemen,maar je moet zelf even luisteren bij de locale audioshop of een winkel die geluidsapparatuur verkoopt.

19. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, heeft iemand misschien een site waar ze geluidsapparatuur verkopen?
    Ik heb nou btw een JVC TH-A25 en ik wil toch wat verbetering qua bass

Laatst bewerkt: 12 feb 2007
  20. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand hier dat moeten beantwoorden... Als je ook maar 1 minuut op Google zoekt kan je al 1000-den sites vinden. Goede winkels zijn er genoeg maar of er bij staat wat jij wilt. Als jij hele dure zuilen zoekt van de duurdere merken of gewoon satellieten. Het één is te vinden bij een dure audiozaak, het andere bij Saturn of MediaMarkt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina