1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook hier wat foto's van mijn setje plaatsen, nu die eindelijk af is met mijn Sharp schermpie:b:

Laatst bewerkt: 30 mrt 2007
  2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Kicke man! Mooie glanzende zwarte spullen! :D

Vind je de a-symmetrie in je beeld en geluid (center en scherm uit het midden) niet hinderlijk?

3. DragonDM

DragonDM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Exotisch X-box 360 surround probleem...

Hallo allemaal,

Ik heb nogal een lastig probleem met de X-box 360 en bijna niemand weet wat ik er aan moet doen. Zelfs de knappe koppen bij MS blijven angstvallig stil. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen met tips en advies. Kan altijd iets over het hoofd gezien hebben natuurlijk. :+

Het probleem wat ik heb met mijn X-box 360 is als volgt:
    Ik heb mijn 360 aangesloten op een JBL home cinema system. Gewoon een hifi dvd set met prima 5.1 geluid. De 360 heb ik via een Toslink kabel (optisch) verbonden met de receiver en de 360 heb ik ingesteld op Dolby Digital 5.1 sound. So far so good. Echter als ik ga gamen op de 360 dan krijg ik om de 5 a 10 minuten een hele hinderlijke ruis/storing door de speakers en die houdt voor ongeveer een minuut aan. Daarna valt het geluid voor 1 seconde weg en is alles weer goed. En na 5 a 10 minuten begint het circus weer opnieuw.

Gek genoeg heb ik dit probleem niet wanneer ik op de 360 een dvd kijk met surround sound (hetzij dolby 5.1 of dts). Dan is het geluid perfect. Het is dus alleen wanneer ik game of bijvoorbeeld content bekijk via x-box live. Ik heb de volgende dingen ondernomen om het probleem proberen op te lossen:
    · De aansluitkabel met de optische uitgang omgewisseld met een ander.
    · De instellingen van de 360 gewijzigd naar WMA Digital
    · Een optisch naar coax converter gekocht en de 360 via die converter op de coax aansluiting van mijn receiver aangesloten.
    · De helpdesk gebeld (wat een hel was dat, die lui snappen er echt niks van |:- ) en geëist dat de 360 zelf werd vervangen. Dat is gelukt maar helaas heeft het nieuwe apparaat exact hetzelfde probleem.
    . Ook heb ik de cache gecleared in de hoop dat dat helpt.

In alle gevallen blijft het probleem aanwezig in exact dezelfde vorm.
    Als het aan de receiver zou liggen dan zou die het ook met andere apparaten moeten hebben. Met mijn oude x-box die eerst op de receiver via toslink was aangesloten had ik het probleem niet. Daarnaast gaat DVD’s bekijken op de 360 perfect en zonder problemen. Dus dat het aan de receiver ligt of überhaupt aan hardware betwijfel ik.

Ik heb zo’n beetje alles geprobeerd zonder succes. Ik vermoed dat er een incompatibiliteitsprobleem tussen mijn receiver en de 360 zit en misschien dat dit wel in de firmware zit.

Overigens: Als ik de 360 instel op stereo dan heb ik het probleem niet. Echter heb ik dan ook geen surround sound. )-: And that sucks….

Ik hoop dat iemand een goed idee heeft want de mijne zijn op.

grtz
    Gerard

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    :eek: Vreemd, nog nooit van gehoord.

Welke receiver heb je dan?

Sjoerd

5. DragonDM

DragonDM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De naam van de receiver is de JBL DSC 1000. Deze is geleverd met 5 satelieten en een subwoofer van JBL. (met puik geluid overigens.)

6. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, als ik even op kieskeurig kijk zie ik dat er meer problemen zijn met de receiver, heb alleen niets gelezen mbt de 360. Heb je nog garantie op deze receiver, of kan je je 360 niet bij iemand op zijn receiver uittesten?

Mvg,

Sjoerd

7. DragonDM

DragonDM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje. Op kieskeurig zie ik inderdaad flink wat problemen staan. poeh! Gelukkig heb ik daar geen last van. Ik heb nog wel garantie op het apparaat. Ik heb hem pas een half jaar en heb recht op vijf jaar. Dus dat zit wel goed. Maar als het incompatibiliteit in de firmware is, ben ik vrees ik het haasje. ):

De 360 op iemands anders receiver testen is helaas moeilijk. Ken niemand bij mij in de buurt (woon pas in Beverwijk) waarbij ik mijn witte gamedoos op aan kan sluiten.

Ben bang dat ik naar de winkel moet gaan en garantie moet gaan claimen. /-:

8. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Helaas, hier is het ook 225 km vandaan, anders kon je zo ff langswippen. Succes ermee en houdt on op de hoogte.

Gr Sjoerd

9. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, wat een problemen :eek: En als ik al die problemen op kieskeurig zo lees zou ik niet eens garantie durven claimen, maar gelijk geld gaan eisen ! ( maar dat ben ik ..) Succes ermee iig.

@ r2thed

:eek: the limited edtion versie..?! Waaauwws... dat ziet er echt gelikt uit..!
    (wel een tip: verklein je foto's ff voortaan, want mijn internetverbinding ging helemaal flippen tijdens het laden van die 6 mp foto's, en ik denk dat ik niet de enige ga zijn :p)

10. Sjoerd89

Sjoerd89 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben momenteel aan het zoeken voor een fatsoenlijke stand-alone cd-speler en ben gekomen bij 2 met een mooi prijsje:

Onkyo DX-7333 ( http://www.kieskeurig.nl/product/08F0D199760E9A61C1256AE700720BE3.htm )

Marantz CD 50001 ( http://www.kieskeurig.nl/product/2121EF97D016F873C1257252003A08DE.htm )

Ik neig meer richting de Marantz omdat die bij de prijzen over het algemeen duurder geprijsd is dan de Onkyo, daarnaast heeft ie ook een coaxiale uitgang en de Onkyo niet. Wat zeggen jullie ervan, en hebben jullie nog suggesties in deze prijsklasse (onder de 200,-, ben student ;))

Ik heb overigens een Onkyo versterker, volgens sommigen klinken dezelfde merken mooier samen..

Laatst bewerkt: 30 mrt 2007
  11. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb net als DragonDM wel eens dat het geluid soms even wegvalt, maar niet langer dan een halve sec ofso, dus valt eigenlijk wel mee. ik heb het niet bij muziek/films maar alleen bij het gamen.

12. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    he ff een vraagje kan je de component draden van de xbox verlengen? heb je daar tussen stukjes voor?

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je kan zulke verloopstukjes gebruiken: Klik en klik.

14. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik je advies mag geven, probeer eerst als het mogelijk is in een of ander HiFi winkel de Onkyo combinatie en dan Onkyo / Marantz combinatie.

In mijn vrienden kring is iemand dat Onkyo combinatie heeft en het geheel klinkt Heel Erg Mooi samen, het is meestal (maar ook niet altijd) dat de componenten van een zelfde merk op elkaar afgestemd zijn.

Succes !!!

15. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx Dyna en Occisor!:cool:

Ja klopt, moet die center nog ophangen, maar nog geen tijd voor gehad en paste daar eerst wel goedO-)

Zit nu nog behoorlijk met de instellingen te kloten, had gister redelijk goed staan vanmorgen weer aan het ouwhoere en nu krijg ik het niet weer zoals gister|:- zo maar ff wat testbeelden toepassen....

A bah zie vanaf hier allemaal stof op m'n schermpie moet die stofmagneet maar ff met bijgekregen doekie schoonmaken_0/

Laterz

Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
  16. Argonath

Argonath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die logitech setjes in de startpost zijn nog aardig aan de prijs vind ik. 220/300 euro lees ik op websites. Iemand ervaringen met goedkopere setjes rond de 150 euro? Ik wil mn huidige home cinema setje namelijk vervangen omdat die niet aangesloten kan worden op mn 360

17. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Logitech Z-5400. Als je even goed zoekt kan je hem voor ongeveer €175 vinden.

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    en ik had hem zelfs voor 160

19. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook nog steeds de Z 5400, maar weet nog steeds niet waar ik hem moet bestellen..

20. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina