1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Omdat ie 0,0% informatie geeft, op het feit dat ie een 360 en een surroundsetje heeft na.
     
  2. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    hoi,

    Ik heb gisteren een nieuwe geluidskaart (deze) voor mijn pc gekocht.
    Deze heb ik doormiddel van een 2x tulp naar 1 keer 3,5mm jack kabel aangesloten in het groene gaatje.
    Alleen krijg ik nu alleen maar geluid uit de linker en rechter voorbox.
    Terwijl toen ik het via het moederbord zo aansloot ik wel uit alle boxen geluid kreeg.
    Er zit ook een Flexijack op waar licht uit komt, dat is er alleen niet zo een als die je in je xbox 360 kunt doen maar hier past een gewone 3,5mm jack in.
    Dit is de achterkant van mijn reciever.
    [​IMG]

    Weten jullie misschien hoe ik dit weer werkend kan krijgen?

    Bvd. Michiel
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Flexijack: Line In / Microphone In / Optical Out¹ via shared 3.5mm mini jack

    ¹Optical Out supports stereo SPDIF.


    Beetje vaag dan moet je dus een 3,5mm mini jack naar coaxial out/ optical out, je reciever kan beiden aan dus dat zit wel goed.

    coax jack naar coax tulp kabeltje nodig, zat die niet bij je geluidskaart?

    Maar die voetnoot, wil dat zeggen dat je enkel stereo via de spdif kan uitsturen? Dat is wel vaag voor zo'n kaart
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2007
  4. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is inderdaad ook wat ik op andere forums lees.
    En ik heb de kaart oem gekocht dus zat alleen het kaartje bij en de driver-cd.
    Die voetnoot snap ik niet, ik weet ook niet wat SPDIF is.

    Edit: Ik denk dat ik al weet hoe ik het op ga lossen, ik koop gewoon deze daar zit een optisch aansluiting op. En dan sluit ik de xbox rechtstreeks aan op de reciever met de tulpstekkertjes van de vga kabel.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2007
  5. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Als ik het goed begrijp zit er maar 1 optische ingang op je versterker toch? In dat geval zou ik het zo doen:

    A) PC met 3x stereo kabeltjes aansluiten.
    B) Xbox optisch aansluiten (anders heb je geen 5.1)
    C) Als je dan nog een dvd speler oid. hebt kan die met coax digitaal worden aangesloten.

    [​IMG]
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, dit is idd een lastige :D Maar ik heb er al een avond met SjoerdV over zitten msnen, en de oplossing gevonden.

    De Flexijack is gewoon een dubbele poort. Je kan er via de 3,5mm metalen jack gewoon stereo uit krijgen. Máár je hebt ook 3,5mm optical jacks. Hierbij wordt de buitenkant van de 3,5mm jack niet gebruikt, maar is het puntje gewoon een optical. Dat ziet er zeg maar zo uit:

    [​IMG]

    Om deze op je receiver aan te sluiten kun je gewoon een kabel nemen met aan 1 kant die 3,5mm optical aansluiting, en aan de andere kant een gewone toslink plug. Zeg maar zo:

    [​IMG]

    Het is even zoeken in de winkel naar zo'n kabeltje, maar dan heb je wel gewoon digitale sound.
    Het was ook ff klooien met de setting op je computer, maar bij SjoerdV werkt het iig als een zonnetje ;)
    Als het niet lukt kun je het even aan hem vragen.

    edit: Alleen kun je dan niet tegelijk je xbox optisch en je pc optisch aansluiten, omdat je maar 1 optische ingang hebt op je receiver. En van die optische splitters vind ik niks eigenlijk, en die optisch naar coax opzetters weet ik ook niet wat ik er van moet vinden.

    Een pc geluidskaart met digitale coax uitgang lijk mij het beste voor jou. Dan kun je gewoon je xbox optisch houden en pc via coax aansluiten. En deze zijn al voor redelijk goedkoop te vinden dacht ik zo.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2007
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, idd, dat zou prima moeten werken. Het is gewoon dezelfde aansluiting (optisch), maar dan in een andere vorm die eigenlijk bijna nooit gebruikt wordt.
     
  8. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja, maar dan kan hij toch zn Xbox niet maar goed aansluiten? En omdat pc speakersetjes meestal wel 3x stereo ingangen hebben acht ik dat de kaart zo ook wel 5.1 uit kan geven dus dan kan hte allebei tegelijk?
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhhu, ik had mijn post ook nog ge-edit onderaan. Ik dacht er wat later aan :9 Lijkt mij de enige goede oplossing (zonder splitters, en converters) om zowel de pc als 360 digitaal aan te sluiten.
     
  10. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Denk je dat het veel uit maakt of het via stereo stekkertjes of via coax gaat? Hangt er ook een beetje vanaf waar zn pc staat ivm. kabelbende natuurlijk.
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, oja. Wellicht dat het idd zo ook werkt via die 'A' aansluitingen die je hebt omcirkelt, ik zou het alleen niet zeker weten.
    Het scheelt via coax idd wel veel kabelrommel, het is iets makkelijker.

    We laten de beste jongen/man, zelf nog maar even reageren ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2007
  12. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Kabelbende maakt niet uit. (dat is het nu ook al. :+ )
    Maar die manier van benson vind ik die eigenlijk goed als die werkt.
    Ik heb nu op het moment dus 1 kabeltje van 2 x tulp naar 1x 3,5mm mini jack.
    Dan zou ik zo Center/sub, linksachter/rechtsachter, links voor/rechtsvoor af kunnen gaan met dat ene kabeltje om te kijken of dat werkt?

    Edit: Ik heb het nu getest en dat werkt.
    Ik heb eerder gewoon analoog gewerkt, Z5500 en pc eigenlijk hetzelfde met de 3x 3,5 mm mini jack.
    Dat vind ik gewoon goed werken maar wat is dan eigenlijk het betere aan Digtaal?
    vanavond maar is even wat kabeltjes gaan kopen.

    Bedankt allemaal *)
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2007
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ej, beter dat je het zo allemaal ff getest hebt en flex dat het werkt! :D

    Tsja, in principe is digitaal iets minder vatbaar voor storingen van buitenaf. En het feit dat je 1 kabeltje nodig hebt is ook wel een plus vind ik. Maarja, dit werkt ook gewoon ;)
     
  14. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Zeker goed dat je het ff getest hebt ja, beter dat het werkt en tis nog goedkoop ook zo :+
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo dames, ik geef weer even een update van het HT/Hifi gebeuren hier. Was met Marc naar Correct geweest en daar kwamen we al snel tot de conclusie (beiden) dat het de B&W 602 S3 icm met een Marantz amp moest worden. Maar probleem was dat de 602 maar niet 2e hands verscheen maar nu eindelijk is er eentje en die hoop ik over te kunnen nemen!

    Dan gaan ze tijdelijk op me oude yamaha bakkie en wordt er weer gespaard voor de Marantz. Hopen dat de deal met de 602's lukt.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2007
  16. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Nice, ik vind het erg mooie speakers om te zien. Komen die stands erbij of ga je voor anderen?

    Sjoerd
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zal waarschijnlijk zonder stands moeten werken. Heb niet echt de ruimte om ze naast me tv meubel te zetten dus moeten ze op t uiteinde van het meubel. Ik hoop dat het ver genoeg is om de TV niet te beïnvloeden. Maar mocht het niet werken, dan vind ik wel een oplossing.

    Ben nu als opwarmertje alvast bezig met een Thorens platen speler en allerlei oude platen van me pa. Als speakers gebruik ik Acoustics 10watt speakers van echt 40-50 jaar oud oid. Klinkt nog niet zo gek slecht. Morgen even verder want kan ze nu niet echt 'hard' aan zetten. Inelkgeval erg leuk speelgoed. Zal zeker de platenspeler weer gebruiken voor de 602's en de speakertjes verdwijnen weer in de vliering.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2007
  18. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    @Pimmy

    Ik weet niet of jij de ruimte voor hebt maar mischien heb ik een leuke aanbod?

    Bericht is inmiddels verzonden.
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ga vanmiddag een setje prachtige 602's halen, stuk rijden met onderweg nog een salontafel oppikken (ook voor de bios xD). Verwacht vanmiddag foto's etc.
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice!! :D

    Die pics verwachten we idd! ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina