Ik heb gemerkt dat ik echt ontzettend veel mazzel heb met de accoustiek van m'n kamer. Ik heb bijvoorbeeld de B&W 805s in 3 verschillende ruimtes gehoord: in de winkel (hobo), in de woonkamer en op mijn eigen kamer. Bij hobo stond alles gewoon goed opgesteld, niet dat ze op een of andere boekenplank van 2 meter hoog stonden... Daar klonk het best aardig, maar niet wat ik had verwacht van de luidsprekers. Ze klonken een beetje kil, en het laag was eigenlijk gewoon niet aanwezig. Als het een keer aanwezig was, dan dreunde het.
Vervolgens heb ik ze in de woonkamer van ons gehoord. Daar klonk het al een stuk beter. Maar nog steeds niet 100% geweldig.
Uiteindelijk zijn ze naar m'n kamer verhuisd, en wat een verschil was dat! Het laag klonk ontzettend strak en liep aardig laag door zonder pieken en dalen (beter dan de meeste zuilen die ik had gehoord). Het hoog was mooi levendig, maar niet te druk. Echt een wereld van verschil met Hobo (terwijl die toch veel betere versterking hadden, net zoals hier in de woonkamer ook betere versterking staat).
Dusss, idd beuker, het belangrijkste van een goed geluid is de ruimte.
@pimmy: nice dat die kabel zo goed bevalt. Ik heb me ook weleens staan verbazen hoeveel een kabel uit kan maken (maar ook weleens precies het tegenovergestelde, een monster luidsprekerkabel van 140 euro per meter waarbij ik geen verschil hoorde met mijn veel te goedkope no-name kabels). Nu heb ik gelukkig mooie vdH-luidsprekerkabels.
Laatst bewerkt: 14 apr 2007