1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    das weer afhankelijk van talloze factoren........de belangrijkste speaker schijnen mensen altijd te vergeten.




    en das je kamer
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    flits even door die svs orgels.....de dikste "ultra" baspijp gaat maar tot 20 hertz.
    dan ook nog passief......hang er een hele goede versterker tussen want anders wordt zijn honger niet gestild en wordt zoiets heel snel een grote ongecontroleerde basbrei.


    wel wordt er druk gesmeten en gegooid met 300 watts en 500 watts continuously........maar ten koste van wat?????
    500 watts met wat voor klasse versterker en bij hoeveel % thd??????
    het komt in mijn ogen vreselijk amerikaans over die lomp en loud boven alles het liefst hebben ipv plaatsing en controle.

    zou persoonlijk het toch absoluut houden op de aktieve kwaliteits subs van oa een rel of b&w die compleet traploos zijn af te regelen en niet in blokken van 16,20 of 25 hertz en meer aansluitmogelijkheden hebben om werkelijk tussen elk denkbaar muzieksysteem zichzelf te kunnen aanpassen.

    ziet er best goed uit dat svs.............maar ik laat het links liggen.
     
  3. Ravebeast

    Ravebeast Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    ja klankkast bedoel je klopt.
    En aankleding en of je laminaat of vloerbedeking hebt gordijnen of luxeflex :)

    je opstelling and so on.......

    De SVS is idd typisch US hard luid en overheersend (omdat de meeste niet kunnen afstellen).
    En 20hz is vrij laag lager dan dat hoor je niet.

    De versterker die jeerop moet zetten zal toch wel 750 a 1000W RMS moeten zijn als de sub 500 is dan heb je een betere controle over de speaker
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De canare kabel is binnen (4s11), biwired aangesloten en jezus wat een verschil met het lampensnoer :thumbs: Speakers komen gelijk veel beter tot hun recht, veel meer ruimte en detail. Vette shit _O_

    Nu nog een goede versterker die helemaal gebruik maakt van de speakers :cool: Ik ga weer verder luisteren :b:
     
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gemerkt dat ik echt ontzettend veel mazzel heb met de accoustiek van m'n kamer. Ik heb bijvoorbeeld de B&W 805s in 3 verschillende ruimtes gehoord: in de winkel (hobo), in de woonkamer en op mijn eigen kamer. Bij hobo stond alles gewoon goed opgesteld, niet dat ze op een of andere boekenplank van 2 meter hoog stonden... Daar klonk het best aardig, maar niet wat ik had verwacht van de luidsprekers. Ze klonken een beetje kil, en het laag was eigenlijk gewoon niet aanwezig. Als het een keer aanwezig was, dan dreunde het.
    Vervolgens heb ik ze in de woonkamer van ons gehoord. Daar klonk het al een stuk beter. Maar nog steeds niet 100% geweldig.
    Uiteindelijk zijn ze naar m'n kamer verhuisd, en wat een verschil was dat! Het laag klonk ontzettend strak en liep aardig laag door zonder pieken en dalen (beter dan de meeste zuilen die ik had gehoord). Het hoog was mooi levendig, maar niet te druk. Echt een wereld van verschil met Hobo (terwijl die toch veel betere versterking hadden, net zoals hier in de woonkamer ook betere versterking staat).

    Dusss, idd beuker, het belangrijkste van een goed geluid is de ruimte.

    @pimmy: nice dat die kabel zo goed bevalt. Ik heb me ook weleens staan verbazen hoeveel een kabel uit kan maken (maar ook weleens precies het tegenovergestelde, een monster luidsprekerkabel van 140 euro per meter waarbij ik geen verschil hoorde met mijn veel te goedkope no-name kabels). Nu heb ik gelukkig mooie vdH-luidsprekerkabels:).
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2007
  6. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag z-5400 binnen\o/ \o/ alleen nu kom ik erachter dat ik 3 ingangen nodig heb (zwart geel en groen) en ik heb er maar 1 op mijn labtop is het mogelijk om een accecaire te kopen om van die 1 ,3 verchillende ingangen te maken?

    EDIT: oja kan je bij winkels als dixons of expert een TOSlink kabel kopen of moet ik naar media markt?
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2007
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk kan je een optisch kabeltje halen bij dixons of expert :)

    Wat betreft je laptop. Je kan niet van een stereo plugje een surround plug maken. Check ff of je een spdif aansluiting hebt of zo'n flexijack zoals een paar pagina's terug is besproken. Dat is zeg maar een 'verborgen' optische aansluiting op je laptop. Dan kun je ook je laptop optisch aansluiten.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2007
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De meeste onderdelenhuizen verkopen die dingen ook !!!

    Voor een Sony Toslink<>3,5mm jackplug 1m heb ik nog bijna € 40 moeten betalen.
    Moet hem gebruiken om digitaal met een MD-recoder te kunnen opnemen.

    Had laast met spoed een Toslink kabel nodig en ben toen het onderdelenhuis binnen gestapt.
    Daar verkochten ze een silvercrest 2m voor € 14,95

    De stekkerstjes zijn niet zo degelijk als van de Sony en maar dat ding werkt !!!
     
  9. White Dragon

    White Dragon Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij electronica-online.nl heb je goedkope TOSlink kabels. Echt veel goedkoper dan bij de BCC of de It's.

    Ik weet alleen niet of ze goed zijn, heb er vandaag 2 besteld.
     
  10. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet zoveel van uitgangen dus wat betekend spdif en ik zie geen ingangen voor optische kabels op mijn laptob:mad: ik kan trouwens wel met die ene uitgang die er is stereo x2 krijgen kom ik net achter*) )
    ik had trouwens een vriend met een labtop, die had wel een soort splitter op zijn geluisingang gedaan en toen kon hij er 2 kabeltjes in krijgen maar er zijn dus geen splitters met 3?
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nej, het is niet de bedoeling dat je dat signaal met een 'splitter' gaat verdelen naar 3 stekkertjes. Dat is onzin, omdat er verschillende signalen over die verschillende stekkertjes moeten (per stekkerrtje: Links en rechts; surround links en surround rechts; en center en sub). Deze uitgangen zie je altijd op gewone audiokaarten in pc's, maar niet vaak op laptops.

    Die optische uitgangen op laptops zien er ook niet uit als optische uitgangen :9 Dat is zo'n Flexijack, die ik 'verborgen' noemde ;) Die ziet eruit als een gewoon 3,5mm stekkertje, zoals die van een koptelefoon, maar je kan er dus ook zo'n optische kabel in doen als die ik liet zien in mijn post eerder. Check even je audio uitgangen specificaties van je laptop, dan weet je het. Of geef hier ff je laptop type, als je het zelf niet kan vinden.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2007
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is geen standaard kleur voor zo'n Flexijack aansluiting ??

    Heb hier 2 MD-speler/recorders van Sony en beide hebben een witte rand rond de 3,5mm Jack-plug.
    De ingangen worden automatisch door de recoders gekozen terwijl bij de audio-uit zowel digitaal als analoog actief is.
     
  13. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    dit heb ik gevonden over de aansluitingen:

    two universal serial bus (usb); 9-pin, 115,200-bps serial; 25-pin bidirectional ecp/epp parallel; infra-red, 4-mbps, irda-compliant; ps/2 keyboard/mouse; supports y-adapter (f1469a); one vga-out port; s-video port; headphone-out, microphone-in ports; 240-pin pci connector for docking; rj-11 and rj-45 ports for 56-kbps modem/LAN; system reset

    ik heb hier niet echt verstand van mischienen jij wel mike?
    als dit niet genoeg info was het is een hp omnibook vt6200
    alvast bedankt:thumbs:
     
  14. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil eigenlijk ook wel een nieuw geluidssetje hebben. Alleen is mijn budget niet zo heel erg hoog. 100 euro namelijk.. Ik snap dat je hier niet echt een 5.1 set voor kan krijgen, maar kan je je 360 ook aansluiten op een stereo toren of iets dergelijks? Dat zal denk ik altijd nog beter geluid geven dan mij Samsung LE26S71
     
  15. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Samsung LE27S71 en dat geluid wat daar uit komt is bagger.
    Ik heb de mijne aangesloten op een stereo.
    Op de AUX-uitgang. Als ik ga gamen zet ik mijn stereo op de aux-uitgang en dan heb je al een stuk beter geluid.
    Ik wil eigenlijk ook nog een keer een fatsoenlijk 5.1 setje aanschaffen :)
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook even gekeken. Jij hebt idd geen optische poort. Het maximale dat je uit je laptop kan krijgen zal stereo zijn, dus alleen gelijk uit linker en rechter boxje.

    Ik weet niet of je het een heel groot probleem vind, maar er zijn volgensmij ook een soort externe geluidskaarten die je in je usb poort kan steken, en dan daar vervolgens weer een gewone optische kabel in kan doen. Maar daar weet ik verder niet zo veel vanaf.

    Succes! :)
     
  17. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit nu het topic een beetje te lezen maar als ik het nu goed begrijp is de enige manier op 5.1 geluid te krijgen een optische (d.m.v. toslink) ingang OF een spdif ingang met verloop kastje????

    want ik zoek zelf nog een setje maar dan met lange boxen...
    Ik heb dit gevonden en vind hem erg mooi alleen hier haal ik dus ook niet 5.1 geluid uit.. of heb ik het verkeerd???

    Ik heb ongeveer een budget van 300,- mag meer of minder zijn :p
    Heeft iemand nog ideeen???

    Samsung HT-TQ25:
    [​IMG]

    http://www.samsung.com/nl/products/hometheatersystems/archive/ht_thq25.asp
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wil je de Xbox360 aansluiten , dan zal je helaas opzoek moet een ander setje.
    Deze heeft namelijk geen digitale ingang !!

    De HDMI aansluiting is op deze set eigenlijk totaal overbodig.
    Deze set kan helaas het beeld niet upscalen naar een hogere resolutie.
     
  19. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    @ mavgink: In ieder geval ziet hij er heel erg strak uit. Hier heb ik ook nog even een linkje naar enkele (overigens zeer positieve) reviews.
    http://www.kieskeurig.nl/review/651C18E8D6664592C1257178004F864B.htm
    Echter wil ik je wel op 1 ding wijzen. Ik heb zelf ook zo'n alles in 1 set maar heb hier toch wel redelijk spijt van. Later had ik zoiets van dat ik beter extra geld uit kon geven en een set met losse componenten kon kopen. (dit hoeft overigens niet eens zo heel erg veel te kosten volgens mij) Ik kan bijvoorbeeld geen andere speakers erop aansluiten en omdat de aansluitingen vastzitten aan de speakerkabel kan ik ook geen betere speakerkabels gebruiken (voor bijvoorbeeld minder ruis). Ik heb die set trouwens nooit gehoord en als jij hem erg mooi vindt klinken zul je er waarschijnlijk echt geen miskoop aan doen maar het is misschien om in gedachte te houden.
    Ik ben trouwens geen audiokenner dus om nou te zeggen wat dan goede componenten zijn voor dat geld heb ik geen enkel benul van.
    Wat hierboven gezegd wordt is trouwens ook van belang: nu zul je de Xbox alleen via stereo kunnen aansluiten en dan krijg je hoogstens fake surround.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2007
  20. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    heh, dat dacht ik dus al... jammer dan. Maar vond hem er echt mooi uit zien. Het valt me trouwens op dat soms ook de duurdere home cinema setjes geen eens een optische poort hebben.

    Maargoed op zoek naar een ander setje met lange boxen, mooie looks en MET optische poort!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina