1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m'n 360 aangesloten via Toslink op de I/O console van de Creative X-fi, geeft heel mooi geluid, alleen de Subwoofer is bijna niet aanwezig. Als ik naar de metertjes kijk, dan zie ik ook 0 activiteit bij de Subwoofer en de Centerspeaker, terwijl de Center het wel naar behoren doet.

    Is het ook normaal dat ik het digitale signaal niet apart kan bijstellen qua volume? Net zoals bijvoorbeeld geluid over HDMI bij de Samsung HD decoder, wat alleen aan of uit kan?

    Tot slot, speelt er iemand PES6 via optisch geluid? Tijdens de wedstrijd krijg ik geknetter en dat is best wel irritant. Ik denk dat dit applaus is van de tribune, maar dan is het alsnog niet heel erg goed verdeeld.
     
  2. poiuyt

    poiuyt Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb net de 5400 dus gehaald .... jezus christus wat een verschil met die andere standaard shit hahahahaha... zit nu nog maar brace te luisteren.. Zo ff frozen flame knallen :p..

    Maar klopt het dat hij de computer niet digitale uitvoer pakt?! Want als ik dat inschakel bij luidsprekerinstellingen dan hoor ik niks...
    Als ik de volume wat omhoog krik dan is het geluid ook beetje schel....
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  3. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    welke geluidskaart heb je ?

    Ik herhaal hem weer, wil het graag zeker weten!
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  4. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Zijn er op dit moment goede Surround hoofd telefoons te vinden? Heeft iemand er een ervaring mee of kan iemand mij er een aanraden.
     
  5. Dave Paparazzi

    Dave Paparazzi Active Member

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    15


    Maak ff een foto'tje van de achterkant van je tv.
    Of als er in het boekje staat dat je een digitale uitgang hebt. (lees tulpje of coax) dan moet het kunnen.
    Dit is bijvoorbeeld zo'n kabel http://www.monstercable.com/productPage.asp?pin=2359
     
  6. Barbossa

    Barbossa Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb hier Sennheiser HD202. Ben dik mee tevreden.
    Voordeel: Goed geluid
    Nadeel: Als je lang op je kop hebt beginnen je oren behoorlijk te zweten. Of je krijgt pijn aan je oren van drukken.

    Soms heb ik het verkeers aan als links iets gebeurt dan hoor ik het rechts.|:-

    Film kijk ik met plezier mee.

    Vooral spellen spelen is leuk ik speel GoW graag en zo hoor ik wat er achter mij gebeurt.

    Maar in principe hoe durder hoe betere die van mij heeft 30 euro gekost.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  7. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    www.bang-olufsen.com Topmodel kopen, zeker goed dingetje.



    Heb zojuist een kabel gekocht om mn laptop optisch aan mijn denon te hangen. Werkt prima, wat een geluid. Dit wordt fijn een filmpje kijken vanavond.

    Sjoerd
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol:

    Ik heb trouwens een leuke missie voor bepaalde mensen die vragen stellen in mijn sig O-)

    Sweet, toch gelukt dus :thumbs:
     
  9. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn mijn aanwezige aansluitingen:

    1 x HDMI ( 19-pens HDMI Type A ) - achter
    2 x SCART ( 21 PIN SCART ) - achter
    1 x component video-invoer ( RCA geluid x 3 ) - achter
    1 x samengestelde video/audio-invoer ( RCA geluid x 3 ) - zijde
    1 x S-video-invoer ( 4 PIN mini-DIN ) - zijde
    1 x VGA-invoer ( 15 PIN HD D-Sub (HD-15) ) - achter
    1 x hoofdtelefoon ( mini-geluid stereo 3,5 mm ) - zijde
    1 x geluidsinvoer ( mini-geluid stereo 3,5 mm ) - achter
    3 x geluidsinvoer ( RCA phono x 2 ) - achter
    1 x geluidsuitvoer ( RCA phono x 2 ) - achter

    het hoeft niet perse digitaal te zijn, maar het geluid moet gewoon via de z-5400 lopen.
     
  10. poiuyt

    poiuyt Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    het moet zowieso van X --> coaxiaal (x staat voor een willekeurige aansluiting)

    Ga zo even voor je kijken
    edit: nergens last van
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt geen digitale geluidsuitvoer op je tv, dat heeft niemand denk ik trouwens. Er zitten wel digitale geluidsuitgangen op die nieuwere digitale tv onvangers. Dus als je er zo een hebt, kun je ook probleemloos aansluiten op je z5400.

    Nou toch maar eens een plaatje opgezocht van het control center van die z5400, worden zoveelvragen over gesteld tegenwoordig :)

    [​IMG]

    Wat het aansluiten betreft; Ik denk dat als je je stereo geluiduitgang van je tv (RCA uitvoer in jouw lijstje) verbind met die 'Front' aansluiting, via een 2x tulp naar 3,5mm kabel, dat er sowieso geluid uit de twee voorste speakers komt. Ik heb alleen geen idee of het dan goed werkt in combinatie met de sub, aangezien deze ook apart aangestuurd wordt met de '6Ch Direct' functie. Deze functie is dus normaal gesproken voor pc's bedoeld, omdat die hun geluid zo er uit gooien. Heeft een z5400 eigenaar dit weleens geprobeerd?

    De z5400 is een echt digitaal setje als je het niet met pc gebruikt. Alleen digitale ingangen....
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  12. Roberius

    Roberius Hero of Nazaroth

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik overweeg om een Logitech Z-5400 te kopen voor mijn 360 maar om de draden een beetje mooi weg te werken zal ik die van de achterste speakers langs de muren moeten laten lopen. Ik neem niet aan dat de kabels die meegeleverd worden lang genoeg zijn hiervoor. Deze kabels zijn niet zo duur dus ik kan net zoveel meter kopen als nodig is. Is het echter mogelijk om de kabels van de speakers te vervangen of zitten ze vast aan de boxen?
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  13. poiuyt

    poiuyt Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    zit los van de boxen...
     
  14. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, heel erg bedankt voor het checken, ik zal toch even kijken wat er mis is met m'n instellingen of eventueel met m'n aansluitingen.
     
  15. Roberius

    Roberius Hero of Nazaroth

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Merci, nu alleen nog even het loon van vorige maand incasseren :p
     
  16. poiuyt

    poiuyt Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    dat gedeelte had ik overgeslagen want kon zelf niet wachten.. dus maar gewoon gegaan met de auto... Auto gezet, gevaarslichten aan op het laden en lossen plaats. Snel naar binnen die inmens grote doos halen, snel naar de auto en weer wegrijden zonder een boete :D.
    Alleen nog even zien hoe ik me tv er op krijg want dat word nogal ellende denk ik.... pc en xbox360 gaat met gemak..
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer anders even wat ik probeer uit te leggen in post #71...ik weet nl niet zeker of het werkt.
     
  18. poiuyt

    poiuyt Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik zelf te omslachtig ... Dus ga het niet eens proberen...
    Dan blijf ik tevens nog elke keer kabels er in en er uit trekken en dat was niet egt mijn bedoeling
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  19. harry37

    harry37 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    hdtv+ optishe aansluiten

    hallo ik heb op me xbox 360 een tijd geleden ,een hdmi kabel gekocht voor de 360 voor de hd games ,maar nu wil ik hem ook optishe aan gaan sluiten op me reciever de harman kardon avr 135 ,maar op de deze kabel zit geen optishe aansluiting , heb een core versie van de 360 ,nou zag ik op een paar sites dat ik keuze heb uit de hd advanced scart, hd component,hd vga ,maar
    welke moet ik nou hebben om hd beeld te blijven houden ,en ook nog optishe kan aansluiten. zodat ik ook nog van dts kan genieten?:confused:
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    De HD kabels zijn VGA en Componeten, en daar zitten Optische uitgang op.
    En bij de core zit een SCART kabel en dat is geen HD.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina