1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey peepz, H

    Het is niet echt een surroundset-vraag of Dolby, maar wel over geluid in combinatie met de Xbox 360:

    Ik wil een leuk 2.1 setje kopen voor op me xbox 360, en wil dat natuurlijk doen rechtstreeks via mijn xbox 360 (dus het witte + rode stekkertje vervormen naar het groene sterktje van de speakers).

    Nu zag ik de Z-2300 van Logitech, erg prijsig, super goed en met zo'n stekkertje erbij voor consoles:

    http://verio3.deltron.com.pe/images/productos/items/accesorios/mm/sp/mmsplog970118.jpg

    Kijk, dat stekkertje werkt natuurlijk gewoon goed: Je plugt rode + witte stekker van xbox erin. En aan de andere kant de groene van de Xbox 360. Nu vind ik 130 euro wel beetje duur voor een normaal 2.1 setje wat nooit echt keihard gaat staan (qua volume).

    Nu is dit mijn alternatief:

    http://sklep.frazpc.pl/images/54599.jpg de 2.1 Systems Trigue 3220

    Hier zit alleen NIET zo'n handig stekkertje bij als bij de Z2300. Wel zit er dit bij:

    http://images.sg.creative.com/images/inline/products/inspire_t3030/fe_04.gif

    Bij creative omschrijven ze het als:

    ''11. Stereo-to-RCA adapter included
    So you can connect the speakers to your TV, DVD player or other digital audio devices.''

    Gaat het lukken om dat 2e setje ook aan me xbox aan te sluiten (via dat bijgeleverde stekkertje, of via iets anders) of moet ik er weer iets bijkopen?

    Iemand Helpp :p
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2007
  2. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee
     
  3. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    jawel.. alleen niet de goede om op de xbox aan te sluiten daarvoor heb je de toslink kabel nodig
     
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee er komen geen kabels bij deze speakers. In dit segment kopen mensen vaak de kabels apart die ze bevallen qua geluid.
     
  5. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    oh ik dacht dat hij het over de z5400 had maar dat was een ander
     
  6. MikeFlame

    MikeFlame Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, ff vraagje... Ik ben van plan een receiver te kopen en ik heb hier nog 5 goede speakers staan. Deze zijn gewoon allemaal speakers van stereotorens afgejat zeg maar:p dus alleen maar Front speakers, zogezegd. Kan je, als je dus 5 Front speakers hebt ook Dolby Surround creeeren?
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat kan zeker. Echter de balans is ws wel ver te zoeken. Denk daarnaast ook om het goed instellen van balans en latency ed.
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja het kan zeker. Is zelfs aan te raden om zoveel mogelijk homogeniteit te hebben in je speakers. Alleen als ik lees dat je allemaal verschillende hebt kan je beter een nieuwe set kopen (denk aan JBL setjes), nu is de kans groter dat je allemaal verschillende soorten geluid krijgt te horen. Ook kan het zijn dat de ene speaker meer aankan dan de ander, pas ermee op dus.

    Mvg,

    Sjoerd
     
  9. Potmikje

    Potmikje Douwe Egberts User

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een dag nu die Logitech Z5400 en ben er erg blij mee mensen !
    Wat een geluid voor die prijs zeg ! Optisch digitaal aangesloten op de 360 en genieten maar.

    Ik heb de 360 en de Mine tuner ook maar via stereo aangesloten want via optical kun je geen 2x stereo of andere effecten krijgen !?
     
  10. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dan precies het verschil tussen z5400 en z 5500. Ben zelf namelijk ook op zoek naar een setje.. En welke kabel kan je het beste erbij kopen dan?
     
  11. Potmikje

    Potmikje Douwe Egberts User

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil tussen de z5400 en het topmodel de z5500 het is het vermogen, van de set en dan de prijs en een ander uiterlijk.
    Voor mij kan de 5400 hard zat !

    Er zit ook nog een model tussen de z5450 en die heeft draadloze surround speakers.

    De beste kabel? elke kabel heeft zijn voor en nadelen...check de begin post :thumbs:
     
  12. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Jippie, straks ga ik leuk mijn nieuwe speelgoed halen: Marantz SR5001 en 2× B&W DM602 s3. Als jullie geintresseert zijn kan ik vanavond even fototje maken.
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk tuurlijk
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor die twee niet meer dan 30 euro voor optische kabel uitgeven. Monster instapklasse ofzo, prima ding. Of bedoel je de speakerkabel vervangen? Denk niet dat je daar veel winst uit gaat halen.

    Sjoerd
     
  15. Potmikje

    Potmikje Douwe Egberts User

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Haal je wel veel winst uit een €30 optische kabel dan ? ik heb nu een vrij dikke kabel van 9 euro en 't klinkt verder prima :thumbs:

    Wat doet een duurdere kabel anders of beter ?
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb ook gewoon een kabel van 1,5 m van € 17,50 bij mijn Z5400 en het klinkt geweldig, dusss...
     
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Dussssss valt er met een betere kwaliteit kabel nog beter geluid uit je set te halen. Zelf had ik ook een vivanco dingetje ertussen hangen twv 25 euro, Monster optical gekocht twv 30 en het geluid werd wat helderder, en in de lage tonen wat zwaarder/strakker.

    Dusky, het was een antwoord op de vraag die Deebeej stelde...
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Krijg helemaal t gevoel terug van toen ik mijn DM602 s3's ging halen haha. Mooie amp die je drbij koopt, loop zelf te kijken voor een 7xxx 2e hands. Als je nog een tip voor speakerkabel wil, www.hifisupply.nl. De Canare 4s11 heb ik en klinkt erg lekker (je kan 'm bi-wired aansluiten daarmee, 4 aders in 1 kabel). Ben benieuwd naar de foto's.
     
  19. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn wel enorm zeg. Ze staan nu naast mijn LE32R71B op mijn Ikea OPPLI.

    Zal straks foto's uploaden.

    Helaas, mooie reciever bij Foka in Rotterdam gezien, de Marantz SR5001. Was alleen in zilver nog verkrijgbaar dus heb hem besteld. Zwart past mooier bij mijn zwarte DVDspeler.

    Verder heb ik Profigold kabel gekocht. Best dikke kabel zoiezo. Was niet zo duur, maar €3,50 p.m. Kan altijd nog nieuwe (duurdere) kopen, maar denk dat dit zal voldoen.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Weer iemand met een Ikea OPPLI 8)

    De Xbox , Xbox360 , Samsung R-serie en Ikea OPPLI , zijn volgens mij de meeste gekochte arikelen in dit forum.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina