1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ben nog steed helemaal gelukkig met m'n speakertjes hoor.

Weet nog niet waneer de Marantz binnenkomt. Ergens eind van deze week hoop ik. Kan niet wachten om ze weer fijn te horen zoiezo!

2. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kan me voorstellen. Versterking doet een hoop met een speaker. Dat heb ik wel gemerkt. Hang maar eens NAD aan B&W, vlakke boel.

@Benson, die 2,5 vond ik juist de minste uit de hele reeks.

3. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Heb er toevallig nog wat liggen voor de deur. Stuur maar pm met je gegevens:cool:

Tja over die nieuwe lijn.

Ontwikkelingen gaan zo snel. Maar dit doet totaal geen afbreuk aan je huidige speakers. De nieuwe serie van mijn speakers hebben mooie voetjes eraan. Tja, leuk om te zien maar dat is wel het grootste verschil denk ik.
    Als je je speakers zelf hebt betaald (dit geldt ook voor andere dingen denk ik) blijf je er toch wel plezier aan beleven en hoef je niet steeds het nieuwste van het nieuwste te hebben.

Sjoerd

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vloer van marmoleum (of hoe je het dan ook wilt schrijven:)) en daaronder een dikke laag beton. Zou een stoeptegel/marmerblok onder m'n (downfiring) sub zin hebben?

Die nieuwe B&W'tjes vind ik trouwens wel aardig. Alleen zo'n a-symetrische tweeter is echt lelijk.

Ik heb trouwens weer eens flink mazzel gehad met een tweedehands aanschaf. Marantz RC5000 voor 10 euro:cool: . Echt een vet ding om alles mee te bedienen. En het werkt ook nog eens goed.

Laatst bewerkt: 1 mei 2007
  5. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Marmoleum is dat zeil toch? Denk niet dat je veel winst haalt als er direct onder beton ligt.

Die a-symetrische dingen vind ik ook niets. Dingen moeten altijd symetrisch zijn bij mij. 2 speakers voor je, 2 tieten... you get it ;)

Inderdaad vet ding. Waar heb je dat nou weer gescoord? Zie dat er op marktplaats alweer 55 euro voor wordt geboden.

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Rommelmarkt:cool: . Net zoals een mooie decibelmeter: ook voor 10 euro:D . Vandaag ga ik mijn speakers maar eens goed inregelen. Ben benieuwd. Ik zal de sub wel weer veel te hard hebben staan:+ .

7. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gisteren de Z-5500 besteld.
    Als ik deze op mijn Xbox wil aansluiten heb ik dan andere kabels nodig die niet zijn meegeleverd?
    Als ik de Z-5500 aan mijn xbox koppel is dat dan meteen ook voor de HD-Dvd addon?
    Heb niet zoveel verstand van deze zaken maar alvast bedankt voor de hulp!

8. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Startpost

9. Schumi The Best

Schumi The Best Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oowja, je hebt wel een TOSlink-kabeltje nodig.
    Was dat vergeten in je PB te zetten ;)

Wel grappig. Ik liep gisteren in Den Bosch en zag toen iemand lopen met een z-5500 :D
    Hij moest echt een paar keer stoppen om bij te komen. Hhahahaahahah

10. Towel

Towel Guest

Hoe komt het dat vrijwel iederen zo'n z5500 opeens koopt, zijn die nu goedkoper ofzo? Ik heb mijne nu 2 jaar maar volgens mij was ie toen nog nie zo populair... En heeft het zin om een stoerptegel onder mijn sub te zetten? Worden dan de trillingen beetje gedempt zodat het hele huis niet zo meegeniet?

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213

Ik vroeg me af of je bij de Philips HTS6510/12 ook echt 5.1 geluid krijgt met 2.1 speakers net als met die bose 321 oid.

En een bijzaak (ja iid een bijzaak, goed gelezen): Kun je hier je 360 op aansluiten en dat je dat 5.1 geluid hebt?

----------------------------------------------------------------

En van die stoeptegel: Dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik heb namelijk een Z5400 en mijn moeder komt altijd naar boven rennen dat ze die basbox door het hele huis hoort.

Laatst bewerkt: 2 mei 2007
  12. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij (en kieskeurig)kan je xbox er wel op, namelijk via de AUX-in (rood-wit stekkertje). Deze set heeft helaas geen optische ingang, hiermee zou je de 360 kunnen aansluiten via een TOSlink kabel: betere kwaliteit.

Een vergelijkbare set is de JVC Sophisti DD-1. Deze heeft volgens mij wel een optische ingang en meer (instel)mogelijkheden, maar geen HDMI.

Laatst bewerkt: 3 mei 2007
  13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Die setjes geven meestal een soort geluid als wat de meeste kennen als `Virtual Surround´. Of is dat weer iets anders? Geluid kan op een bepaalde manier om je heen draaien vanuit die 2 speakers. Heb zelf niet veel positieve reacties gehoord van de Bose 3.2.1. Schijnt erg schel te klinken. Andere setjes zijn misschien beter.

14. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In het begin was de Z-5500 € 400.-, de prijs schommelt nu al jaren rond de € 300.-.

Waarom zet je de subwoofer niet wat zachter? :p

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ghehe :+

Vanochtend m'n fronts op een stoeptegel gezet, de bass wordt er inderdaad wat strakker door! Daarna alles een keertje handmatig afgesteld ipv met de Yamaha meetmicrofoon, die blijkt m'n fronts en center 5dB te zacht af te stellen. :confused: Mja, weet ik nu meteen dat ik die in 't vervolg niet meer hoef te gebruiken hehe.

16. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Met dat micje zet hij mn rechtsachter +4 tov van linksachter, bij mn fronts minder groot verschil maar wel andersom 8) Staat echt precies in het midden, rechtop. Zal wel aan de kamer liggen ofzo maar ik zet ze zelf altijd even hard.

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Alleen de afstanden van de microfoon tot de speakers stelt ie wel nauwkeurig in bij mij. Bij de rest zit ie er telkens naast, maar dat heeft voor een groot deel te maken met de akoustiek van m'n kamer.

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij is het op de een of andere manier echt nodig om rechtsachter op +4 te zetten, terwijl hij toch echt bijna op dezelfde afstand staat als linksachter. Als ik dat niet doe hoor ik bijna niets van die kant. Mijn kamer is wel een andere vorm aan die kant, dus het kan best aan de akoestiek liggen. Ik vind het iig prima :)

Ik ben btw bezig met een diy rack. Net het nodige houtlijmwerk verricht :) Als het droog is beginnen met schuren. Daarna druk gaan maken over primer, plamuur, verf en lak.

19. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Die afstanden doet hij idd vrij nauwkeurig ja. Had ik ook niet verwacht want die kets toon stuitert keihard mijn hele kamer rond, nogal lege harde muren :) Wiring doet hij goed en ook speakergrootte etc.
    Nu ik erover nadenk heb ik eens een keer de room optimizer gebruikt en nu heeft hij alle frequenties zegmaar afgesteld maar eerlijk gezegd heb ik daar net zo weinig vertrouwen in als de volumes. Weet alleen niet hoe je dat op standaard zet? Maar even de manual doorbladeren :+

Oeh, en Mike: Foto's! lol :D

Laatst bewerkt: 3 mei 2007
  20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Moet je eens een stukje muziek opzetten en dan de equalizer uitzetten. Achteraf klinkt het voor geen meter met die room optimizer (in mijn situatie dan 8)). Volgens mij is het nog best link ook...sommige frequenties worden dusdanig versterkt...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina