1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Samsung gebruikte alleen voor haar LCD in de VS een Optische-uitgang.
    Maar deze trend is nu ook overgewaaid naar Europa.

Als ik de speqs goed bekijk , staat nergens is over een ingebouwd Dolby Digitaal decoder.
    Dan is mijn conclussie dat de optische-uitgang alleen geschikt is voor Mono , Stereo en Dolby Prologic.

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb mn Xbox maar s aangesloten op mn Home Cinema Set, ik wilde daar die HD kabel voor gebruiken, omdat mn Advanced Scartcable gewoon een scartcable zonder losse plugjes is, dus dan kan je niet een deel naar de tv en een deel naar de HC set laten gaan, maar dat kan met die HD kabel volgens mij ook niet, want die losse snoertjes zijn maar heel kort, dus ik heb maar gewoon een snoer getrokken van de koptelefoonuitgang van mn tv naar de input van mn HC set, zo sluit ik ook altijd mn mp3-speler aan op mn HC set om muziek van mn mp3-speler te luisteren zonder oortjes in mn oren, maar dan is het niet echt Surround Sound zoals in een film. Weet iemand of dat anders kan? En nadeel is dat als ik mn HC set aanzet (staat vlak boven mn tv) mn tvscherm gaat trillen, wss omdat er iets van een magneet zit aan de ene kant van mn HC set ofzo, dus heb m zoveel mogelijk aan de zijkant van mn tv gezet en naar achteren gezet, maar het is nog niet helemaal weg, dus dat is wel irritant, want dan moet ik dus eigenlijk mn HC set heel ergens anders neerzetten, of weet iemand een andere oplossing?

3. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft het krijgen van surround geluid; daarvoor raad ik je aan de startpost even te lezen. Je hebt daarvoor een optische kabel nodig, en ik weet niet of jouw setje zo'n ingang heeft.

Qua afscherming van je tv en set zou ik het niet weten. Probeer er is een aluminiumfolietje tussen te doen ofzo, wie weet :)

4. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, dat was idd ook mijn idee, er iets tussen leggen wat die straling tegen gaat, alu folie is een goed idee, kzal t is proberen.

5. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Mijn HCS heeft volgens mij geen Optical in, wel 3 setjes ingangen voor een rode en witte scartkabel, en daar heb ik nu zo'n rode en witte kabel op aan gesloten en het andere uiteinde op de koptelefoonuitgang van mn tv. Dan gaat het geluid wel via mn HCS, maar het gaat niet rechtstreeks van de Xbox naar de HCS en zo is het niet Surround. Is het wel mogelijk om via deze ingang van de HCS surround sound te krijgen? Of stel ik dan een domme vraag.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee dat is niet mogelijk. Dat betekend een andere setje

7. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Mwah, toch maar niet :) dit was een heel goedkoop setje, en bij films heeft hij prima surround sound, en voor andere apparaten die ik er op aan sluit is het geluid dan niet surround, maar nog steeds wel mooi. Het komt dan alleen uit de voorste boxen en subwoofer, maar dat klinkt bij het xbox geluid mooier dan uit de tv. Dus ik ben zeer tevreden met dit setje als je bedenkt wat de prijs was.

Maar bedankt voor de hulp guys!

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hoe kun je dan bij films wel surround sound hebben? Of ligt dat aan mij?

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    omdat dat intern is

10. JeePee

JeePee Guest

@ averagegamer,
    Dat je TV gaat trillen ligt denk ik gewoon aan de geluidsgolven, niet aan straling. Die is voor zover ik weet namelijk niet aanwezig (in grote maten dan) bij speakers. Magnetisme wel, maar dat is iets anders dan straling. Van straling krijg je k4nk3r door het ioneserende vermogen van de alpha's, beta's en gamma's, van magnetisme niet! Dat trekt alleen ijzer aan en kan energie opwekken!

11. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    @ Dusky Demon: Omdat je dan een dvdtje erin doet en die gaat via alle boxen, en de Xbox gaat via de tv en dan vanuit de aansluiting op de tv voor de koptelefoon gaat een snoer met een rode en een witte plug naar de HCS en op de HCS selecteer je dan de input stand en dan krijg je er wel geluid uit, maar dat is dus geen surround sound.

@ Jeepee NL: Weet jij dan wat het is wat uit mn HCS komt? Ik dacht dus aan een magneet ofzo, omdat tv's daar niet tegen kunnen. Het gaat dus om de dvdspeler van de HCS, is een behoorlijk groot zwaar ding, staat 1 plankje boven mn tv en als hij er recht boven staat trilt het beeld van mn tv in de rechterbovenhoek. Nu heb ik de HCS zoveel mogelijk naar rechts en naar achteren gezet in mn kast en dan is de trilling minder. Maar wat zou dat kunnen zijn in de HCS dat die trilling veroorzaakt?

12. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    De voedings trafo van dit combi.

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Morgen een Marantz SR5300 ophalen voor een mooi prijsje! Ben erg benieuwd naar wat deze gaat doen met de B&W in verhouding met me oude sony bakje.

14. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Marantz en B&W klinkt erg lekker vind ik zoiezo. Waar ga je hem kopen en wat kost de reciever daar?

15. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Pim koopt em 2e hands in barendrecht dacht ik, via het htforum. Geloof dat ie er 200 euro voor neertelt wat een nette prijs is. Als het een beetje meezit ga ik vanavond bij hem luisteren.

MVG Marc

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Marc is net de deur uit en een stralende Pim zit hier achter zijn computer :+ Ben onwijs tevreden. Prachtig ding om te zien en geweldig om te horen. Wát een verschil met m'n oude versterker. Alle nummers klinken zo veel strakker en verser. Zo veel meer detail. Geweldig.

Nu het volgende dilemma. Eerst een subwoofer (peerless xxls12" DIY sub) of eerst een center en achterspeakers... Drama. :+ Wat denken jullie?

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Eerst center en achterspeaker. De receiver heeft wel een instelling dat je de freq onder de 90hz ook gewoon door de boxen stuurt.

Ik heb ook een vraagje:

Gisteren mijn eerste 'echte' 5.1 setje aangesloten (hiervoor 5 losse boxen gebruikt en geen sub)

aangesloten via de aanwijzingen op het boekje: de mains en center via de sub en de rears direct op de receiver. Eindelijk alles aangesloten zie ik op de blz erna dat je ook alles direct op de receiver kan aansluiten en de sub via de aparte uitgang (jack; kabeltje heb ik alleen niet.)

Ik vermoed dat dat beter is omdat dan de receiver denk ik meer controle heeft. Kan iemand dit voor mij bevestigen?

18. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    @Pim: Fijn om te horen :) Wat doe je het meeste? Films kijken en gamen, of muziek luisteren? En hoe zit het met de laagweergave van de speakers?

@Kevf: Wat voor speakers?

Mvg,

Sjoerd

19. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Als je 1e voorkeur 2 kanals/stereo is dan zou ik voor de subwoofer gaan, kun je niet zonder surround dan mag niet in je home cinema een center als achter luidspreker(s) onderbreken.

Dit keuze moet je toch zelf maken.

Alvast Veel Plezier met je reciever !!!

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina