1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Foto

    [​IMG]

    Dit is wel een foto van internet, niet van mij dus.
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Als je de input gewoon op stereo 1/2/3 (net waar hij inzit) zet, dan krijg je het geluid gewoon over alle 5 de boxjes. Niet in 5.1 natuurlijk, maar wel dolby prologic II music/movie of stereo (2x).
     
  3. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ryan: Gave speaker hoor:) Zoek zelf ook nog steeds een center... Word gek er van dat ik er nergens 1 2ehands kan vinden:mad:
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De SVS PB10NSD is er! De beschadigingen vielen onwijs mee. Mooi dingetje hoor. Heb alleen nog wat problemen om 'm goed te calibreren maar ik ga nu eerst even naar correct de achterspeakers halen. Daarna ga ik me kamer ff beetje verbouwen zodat de subwoofer als het ware onder m'n rechtervoorspeaker staat. Nu staat hij niet echt strategisch. Maar eerste reactie is toch wel: laag :+ Helaas kan m'n db meter geen lage tonen meten dus miss ff db metertje meenemen bij correct. Kijk wel even.

    Vanmiddag ervaring met de speakers en foto's.

    EDIT:

    De Q8Sjes zijn gekocht, helemaal nieuw in doos etc., toch mooi met 280 euro van de adviesprijs af :D Heb de SVS nu goed neer gezet en de juiste fase gevonden. Volume heb ik op het gehoor moeten doen want ik heb geen decibel meter met C-stand. Maar de bass gaat heerlijk op in het geheel. Het lijkt alsof de lage tonen uit de speakers komen en dat zocht ik echt voor muziek. Heb wel het idee dat de SVS iets sneller had mogen zijn maar dat drukt de pret niet, hij moet dan ook nog inspelen. Ben er in elk geval reuze tevreden mee.

    De Kefjes klonken lekker bij correct, zeker het beste voor onder de 200 euro, miste alleen wat laag maar dat zal de SVS wel aanvullen. Zit nu alleen met een probleempje met de plaatsing, omdat de Kefjes stukken beter zijn te plaatsen dan de B&W's heb ik een betere plek voor ze bedacht maar daar is de speakerkabel niet lang genoeg voor. Ik heb nu wel een plekje in mijn hoofd maar dan moet ik een kabel met 1.5 meter verlengen, dus moet even gaan kijken of dat allemaal gaat lukken. Ik ga wachten tot m'n pa thuis is, dan kan die ook ff komen kijken.

    Heb ook besloten alle (gebrande) dvd's die eigenlijk beetje rommelig stonden in de SVS doos te flikkeren (paste niet eens, dus het AH XL kratje moest er ook aan geloven :+). Heb nu een hele kale muur maar daar ga ik denk ik 2 ingelijste filmposters ophangen. Alleen nog even kijken waar ik die teringbende aan DVD's ga laten, past niet in m'n kamer.

    Vanavond als alles 5.1 ready is ga ik maar is The Incredibles kijken, ben zeeeeer benieuwd.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2007
  5. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een zwart stekkertje in de koptelefoon gedaan. Ook het zwarte stekkertje in me center. Hij staat dan op 6ch. direct/stereo 1. En dan hoor ik alleen de 2 achter speakers.
     
  6. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, heb op het XBazaar zo'n Monster component kabel gekocht voor €49. Hoop dat het beeld en geluid echt een stukje mooier zijn!
    De oude VGA kabel doe ik weg. Heb ook nog de composite liggen en die doe ik ook maar weg.
    Hoop daar €20 voor terug te krijgen, dan is de Monster een mooie upgrade voor €29:)
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zooo, The Incredibles zitten erop en WAT een ervaring haha. Echt geweldig. Durf met gemak 3 x zo goed als de locale bioscoop te zeggen.

    Na uurtje kijken kwam het hele huis even langs om te kijken waarom alles van de planken flikkerde enzo, dus toen maar een plaat besteld die de sub loskoppelt. Moet van de week binnen komen.

    Morgen uitgebreidere ervaring, kga nog ff wat shit proberen :+
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Blijft te gek om al die surround ervaringen te lezen. Ik ben net verhuisd en het opnieuw inrichten van de HT gaat nog wel een maandje duren aangezien er 100 andere klussen op me liggen te wachten die toch echt eerst moeten. Heb nu vier B&W DM110's staan die straks gebruikt gaan worden, oud model maar ik ben altijd erg tevreden geweest over het geluid. Center is helaas een oude pioneer die tzt nog moet worden vervangen een sub moet er ook nog komen. Gelukkig hebben de B&Ws al flink wat laag van zichzelf.

    Moet ik dan trouwens alles op large zetten of alleen de fronts?

    Verder ga ik het nu ook qua bekabeling netter aanpakken. Ik wil van dat (semi)doorzichtige draad gaan kopen. Het moet niet het duurste van het duurste zijn, maar wel zeker degelijk. Waar kan ik dat online een beetje goedkoop halen?

    Verder voor de mensen die op zoek zijn naar Monster Cables: de Amerikaanse Ebay heeft ze echt voor een paar eurootjes staan.
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Kabels kan je kopen op http://www.hifisupply.nl hier heb ik zelf al meerdere bestellingen gedaan en heb ik dan ook al mijn kabels gekocht. Super service, mooie prijzen, mooi spul.

    Wat betreft large of small, dat zou ik gewoon even proberen. Waarschijnlijk op large omdat je anders toch flink wat laag mist, als je dan een sub heb kan je ze op small zetten.

    Ik merkte dat nu de sub er is en de speakers op small staan dat ze veeeeeel sneller zijn, het midden en hoog word veel beter weergegeven. :thumbs:

    Wat voor versterker heb je?
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er moet sowieso iets op large zonder sub, zover was ik ook al ;) Echter moeten alle vier de speakers op large of alleen de fronts en center?

    Ik heb een Yamaha RX-V730
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je B&W's lager gaan dan de center speaker, zou ik alleen je fronts en surrounds eens op large zetten en de center op small. Weet je toevallig 't frequentiebereik van je center?

    Owja, er zijn gevallen bekend met Yamaha receivers waar een ruis in de achterkanalen aanwezig is, maar daar hebben we volgens mij geen last van. DSP instellingen moesten we even nakijken, omdat die 't geluid ruimtelijker kunnen maken, waardoor sommige bronnen blikkerig kunnen klinken. Een andere suggestie is om andere speakers te proberen op de achterkanalen.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb je gebeld met de importeur?

    Ik ga nu dus idd andere speakers proberen, nl die B&W's. Als die nog blikkerig klinken dan, dan ligt het echt 100% zeker weten aan de receiver, want de boxen hebben een behoorlijk laag geluid van zichzelf. Als alles straks (ooit :+) weer aangesloten is, zal ik eens kijken naar de DSP instellingen.

    Tnx voor de tips!
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, die heb ik nog niet te pakken gekregen. Heb 't ook maar 4x geprobeerd, dus ik ga zo weer een poging wagen. :+ Ik heb 't nu aan een Yamaha dealer gevraagd.
     
  15. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook bij deze online winkel kijken. Zeer degelijk spul, moet je wel naar de proffesionele lijn kijken, maar zeker niet duur!

    http://www.elektronica-online.nl

    Deze bijvoorbeeld:http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=687
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hey die onderste is ook direct de kleur/stijl die ik zoek.... (heb namelijk een zandbruine kamer) verder loop ik nu wat rond te neuzen, maar ik merk al wel dat ik mij nooit verdiept heb in kabels. Waar moet ik op letten, is bovegenoemde kabel goed? Tips? Suggesties?
     
  17. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt toch zuilen? Dan moet je wel minimaal 4mm kabels nemen, bij satteliet speakers hoef je niet hoger te gaan dan 2,5mm.

    Daarnaast moet je kijken of de kabel OFC ( Oxygene Free Cupper ) is. Dat geleid veel beter.

    Dat zijn wel de 2 belangrijkste dingen waar je op moet letten.



    Edit:
    Ik heb de 2,5mm versie van die kabel voor mijn Kef 205.2 speakers. Ben zeer tevreden over de kabel!
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2007
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb vrij grote bookshelfs, nl de B&W DM110. Het zijn dezen alleen dan houtkleur:

    [​IMG]
     
  19. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan lijkt mij 4mm voldoende:)
     
  20. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Canare 4s11 is een leuke kabel voor slechts €4,50 p.m. ofzo. Kijk even op hifisupply.nl

    Helaas is mijn Monster Xbox kabel nog niet binnen. Zal morgen wel binnenkomen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina