Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    De vraag is of je wel wat 'grootser' krijgt uit deze setjes dan een Z5500. Ik denk het niet ;)
     
  2. vsus

    vsus UEC... je weet togh!

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt! Dus we gaan voor de Z5500 of een prijscategorie hoger.
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Heb zelf ook een Z-5500 en heb er nog steeds veel plezier van,topapparaat!!
     
  4. vsus

    vsus UEC... je weet togh!

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Nosferatu111072

    Nosferatu111072 Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Op marktplaats kun je af en toe mooie yamaha versterkers kopen zoals de 757 met 3 optical in en 1 optical out voor +/- € 200,-. Daarnaast worden er verschillende leuke boxen verkocht. Ik merk dat een losse versterker en aparte boxen een veel betere geluidskwaliteit hebben dan die alles in 1 setjes. Daarnaast is het stereo geluid voor gewoon muziek luisteren een stuk beter met losse grote frontspeakers en een goede versterker.

    Veel suc6 met je zoektocht
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Als je alle onderdelen lost gaat kopen, is zijn budget gewoon te klein. Hij wil +/- 400/500 euro uitgeven, en dan is de z5500 een mooie set om mee te beginnen.
     
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    @vsus:

    Je kan ook voor zoiets gaan De yamaha of Harman Kardon pakket.
    Deze setjes bestaan uit een losse receiver, dvd speler en 5.1 speakers. Mijn ouders hebben zoiets gekocht bij de MM. Daar was de Yamahapakket 500 euro. Het grote voordeel van zo'n pakket is dat je alles kan upgraden. Bevallen de speakers niet? Je koopt nieuwe speakers en kan je simpel aansluiten. Het zelfde geld voor de DVD speler en voor de receiver. Ook het uitbreiden kan makkelijker aangezien de receiver veel meer aansluitingen heeft dan een alles in 1 pakket. Bijvoorbeeld digitale TV en een HDD recorder zijn eenvoudig op de receiver aan te sluiten.
    De pakketten die jij aangaf heeft alles in 1 en niet zo veel aansluitingen. En ook als de DVD speler niet bevalt (hij leest bv geen DVD+) is hij eenvoudig te vervangen.

    Kortom ik zou je aanraden om alles los te kopen. Zodat het 'futureproof' is. Zo zie ik het, misschien doe jij voor het zelfde geld 10 jaar met een alles in 1 setje... :+
     
  8. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ga gewoon voor los. Heb het zelf ook gedaan en het bevalt echt heel erg goed. Ik heb eerst een 2e hands receiver gekocht, en daarna nieuwe speakers erbij die voor minder dan 30% van de nieuw waarde verkocht werden. Heel relax resultaat. Daarna ook de surrounds aangeschaft, volgende stap zal een center zijn en een nieuwe dvd speler. Dus, doe het anders in stapjes. Oké, je hebt niet direct een vette dolby 5.1 beleving, maar je moet je ook afvragen of je met een goedkoop setje wel een echt lekkere 5.1 surround ervaring neer kunt zetten. De logitech setjes buiten beschouwing gelaten, ik praat hier met name over alles in een setjes waar je buiten het feit dat je een tekort hebt aan aansluitingen ook vaak gewoon niet echt bang for buck krijgt. Met losse componenten heb je de vrijheid en kun je het zo gek maken als je zelf wil.

    Mijn advies, koop een 2e handse receiver en 2 front speakers en breid dit uit. Dan kun je veel meer kanten op en het eindresultaat is veel bevredigender.

    Of nog mooier, dit is opzich wel een leuke tip. Bij correct kun je momenteel een Marantz sr3001 kopen voor 270 ongeveer en een jbl SCS178 speakerset voor 200 euro. Dan heb je dus wel een leuke instap set die veel waar voor je geld bied en bovendien heb je zelf nog de vrijheid om up te graden naar vloerstaanders uit de northridge serie. Geloof mij, en vele anderen hier zullen me wel kunnen beamen, als je alles rustig en op je gemak opbouwt is het gevoel wat je er uiteindelijk aan overhoud gewoon veel bevredigender.

    MVG Marc Visser
     
  9. Nosferatu111072

    Nosferatu111072 Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    hier sluit ik mij volledig bij aan
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ook!

    Zelf een nieuwe Denon reciever gekocht begin van de zomer en tweede hands (Kef) speakers erbij gekocht, ook een tweede hands subwoofer en nog een nieuwe Kef center speaker...
    In totaal nogal een fix bedrag maar goed, ik denk dat ik zo toch een 50% heb kunnen besparen door een mix van nieuw en 2e hands aan te schaffen :thumbs:
     
  11. majinchaos

    majinchaos Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    sinds vandaag een trotse bezitter van de creative GD580. Wat een top geluid uit de xbox360 en PS3..

    ik heb alleen 1 probleem, op dit moment is mijn pc verbonden via analoog (witte, rode tulpstekkers) alleen ik wil de pc ook digital aansluiten.
    als ik goed begrepen heb zou ik dus 2 mogelijkheden hebben en dat is via coax of via optical. Via optical kan niet meer omdat 360 al daarop zit dus coax zou een oplossing kunnen zijn. alleen mijn audigy 2 heeft deze poorten :

    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c00059777.jpg

    Bij poort nummer 1 staat digital out, kan ik via deze poort een kabel naar de coax aansluiten op mijn GD580 ?? als niet mogelijk is, welke manier is dan het beste?

    Tia !! ~~
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm...het is even de vraag wat voor digital out het is.

    Het is sowieso een 3,5mm jack aansluiting, en ik heb persoonlijk nog geen 3,5mm jack naar coax digitaal gezien. Wel 3,5mm optical naar gewone toslink. Je zou even moeten zoeken of er een 3,5mm jack naar digitale coax kabel is voor deze toepassing. Wellicht weten ze het in het pc topic.

    Succes ;)
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vermoed dat de 3,5mm jackplug (digital out) geen coaxiaal is maar optisch.

    Op mijn Laptop zit ook zo'n aansluiting alleen staat daar bij SPDIF.
    Maar als ik daar een 3,5mm optical jackplug indruk , komt er rood licht uit de optische-kabel.

    SPDIF staat toch voor Coaxiaal en niet voor Optisch ???
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien heb je hier iets aan: klik of klik. Let op, blijkbaar werkt deze module alleen op de geluidskaarten die in 't lijstje voorkomen.
     
  15. majinchaos

    majinchaos Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Even kijken of ik zoiets kan bestellen, bedankt allemaal !
     
  16. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    SPDIF staat voor Sony Philips Digital nogwat... en staat niet voor coaxiaal noch optisch ... Maar meestal als er vermeld wordt dat er een SPDIF aansluiting op iets zit, dan wordt er een toslink bedoelt...
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    S/PDIF = Sony/Philips Digital Interface O-)
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Mike was jij niet werken tot 20.00?

    Hup hup, motor verdienen kreng.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dankzij de goede samenwerking tussen Philips en Sony véél dingen gelukkig standaard geworden.
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha, pauze bitch....pauze :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina