1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Lol: geluid uit vier boxen is wat ander dan dolby digital he :+

edit:

http://www.ciao.de/JBL_SCS_125__32095

Ik heb deze set nog anders wel voor je liggen ;)

Laatst bewerkt: 24 sep 2007
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dubbel ....

3. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dat soort mensen en hun reactie ga ik niet serieus nemen. Nee ik ga niet posten, nee ik hou me in. Kom toch nee, nee echt niet aaaaaaaaaaargh een stemmetje in mijn hoofd zegt me het niet te doen. Maar dan toch, wegens het verspreiden van kennis en goede berichtgeving.

Punt 1: Technisch gezien is het onmogelijk. Die rode en witte kabel, geven alleen het signaal door van links en rechts, Stereo dus.

Punt 2: Ik heb zelf ook gegamed met die rode en witte stekkers in me set, en dan is het echt, maar dan ook echt Dolby Prologic 2 (in mijn geval) Pas bij een digitale verbinding tussen de bron en ontvanger kan ook het DIGITALE signaal daadwerkelijk doorgeven worden zoals dat is. Is het zelfde als je een auto hebt die op benzine rijdt en vervolgens lazer je er diesel in, gek hij doet het niet, waarom niet denk je?

Lees de startpost voro meer informatie, maar dit soort dingen zijn altijd vet irritant. Als de hele wereld het eens is over wat ik net vertel, waarom denk jij dan het beter te weten?

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Veel verschil merk je er toch niet op :+ Ik begrijp die lieve ziel best hoor.

5. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Goede receiver! Ook het upconverten van composiet/svideo naar component is een leuke toevoeging. :)

Wat me opviel; hij ondersteunt HDMI switching, maar ondersteunt hij ook de HDMI audio's? Bijvoorbeeld TrueHD soundtrack, DDplus, etc. Misschien is dit nu nog niet zo belangrijk, maar dat kan nog wel eens veranderen in de toekomst.

Mag ik trouwens vragen waarom je voor Sony gaat? Heb je ook naar Pioneer/Denon/Yamaha/Onkyo etc gekeken?

Geen verschil....8) Gelukkig weet ik wie het zegt :+

6. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je wat meer over die speakers vertellen, prijs, kwaliteit etc.
    Misschien ben ik wel geinteresseerd \o/ Ik hoor het wel van je. Mag ook via PM ofc

7. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    hehe, eindelijk een berich waar ik iets aan heb! :D
    Ik kies voor sony omdat ik het ten eerste hier thuis ook kan horen (mijn broer heeft een sony DE679) en ik vind het apparaat er ook wel mooi uit zien.
    Ik heb ook nog naar Yamaha gekeken maar de modellen die aansluitingen hevbben die ik een pre vind zijn nogal prijzig.

het gaat mij er nu vooral om dat ik mooi DD5.1 kan horen dmv xbox-optische kabel (NIET RODE EN WITTE TULP *lol*).
    En voor een meeneemprijs voor 200e incl btw (NIEUW) vind ik het toch wel een heel leuk apparaat! Ik ga hem vanmiddag ophalen als hij er nog is, en dan post ik wel foto's als er animo is!
    Ajuis.

Ohja: dolby digital door tulp stekker-man (djamez dus): van dreig e-mails woird ik niet bang, en mag ik niet gewoon zeggen dat het een ontzettend knullige opmerking was die je maakte (net zoals een paar erna maargoed). Ook al ben ik een 16-jarige, ik doe tenminste beetje naslagwerk en lees de frontpage, i.p.v. een makkelijk omhaalbaar argument op tafel te gooien.

8. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    200 euro? Nieuw? Dan zou ik hem meteen ophalen. Op kieskeurig is hij goedkoopst 320 euro...

En uiteraard is er animo voor foto's. Foto's zeggen meer dan 100000 woorden :+

-edit- Waarom heeft hij trouwens 2 coax output en geen enkele input? Op de meeste merken zit toch minstens 1 input en een output zit er nog niet eens altijd op. waarom op deze sony dan 2 outputs?
    En is 2 optische inputs niet te weinig? Ik weet niet wat je nog meer hebt staan voor apparatuur, maar kan me voorstellen dat je met een dvdspeler en de 360 de digitale ingangen al vol hebt en dus geen ander digitaal apparaat meer kan aansluiten?

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    pm gestuurd :)

10. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien ik via Kevf aan een JBL SCS 125 kan komen ben ik van plan daar wat meer in te verdiepen. Ik las iniedergeval vrij positieve reacties.

Zou iemand die verstand heeft van dit setje, of gewoon iets weet over dit merk er wat over vertellen? Ik las al wel dat het niet super is voor muziek (maar dat is de Z5400 ook niet) en dan het voor de rest wel een goeie home dolby set is. Dus mocht iemand er ervaring/verstand van hebben, laat het mij even weten.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb zelf de Logitech Z5400. Ik heb al gezegd dat ik nu voor de Z5500 zou gaan, maar dat lag toen anders (ik had hem voor 160 euro). Dat neemt niet weg dat ik er ontzettend tevreden mee ben. Er komt echt mooi geluid uit, en ook voor muziek is het geluid erg mooi, in tegenstelling tot de Z5500, daar vind ik het geluid (eigenlijk de bass), wat minder mooi. Ik vind het voor muziek in ieder geval een perfecte set in dit budget. Voor game en film is de bass van de Z5500 weer beter, maar toch is het ook een hele beleving met de Z5400.

Dat wilde ik even zeggen :+ Je kunt gerust terugnemen dat er geen mooi geluid uitkomt. *)

12. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik hou de optie voor de Z5400 nog steeds gewoon open, alleen aangezien ik voor een erg leuk prijsje de JBL SCS 125 kan krijgen wil ik wel weten wat voor setje dat precies is. Mocht het gewoon een top setje zijn (JBL is niet echt goedkoop merk) dan neem ik die misschien wel. Ik las iig erg positieve reacties op een engelse site, toch zou ik liever wat mensen in dit topic horen over het setje (JBL SCS 125).

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Mijn post ging ook puur om dat jij zei dat er uit de Z5400 geen mooi muziekgeluid komt. Van dat JBL setje weet ik niets af, op het feit na dan dat ik weet dat JBL over het algemeen wel goede spullen maakt.

14. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, niet mooi is ook weer ver gezocht. Ik bedoel er meer mee, dat het niet een muzieksetje is. Natuurlijk klinkt het er wel gewoon goed op, het klinkt alleen minder ''goed'' dan een op en top muzieksetje.

15. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Ja ja, ik heb hem 208 euro met 1mtr TOSlink vergulde kabel.
    Hij heeft trouwens 4 optical in (3 achter, 1 voor) en 1 uit.
    2 Coaxiaal in 0 uit, maar daat boeit me niet zoveel.
    Fotos volgen. ik moet hem eerst aansluiten op mijn tv + xbox enz...

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Feit is dat dergelijke surroundsets gewoon nooit voor echt mooi stereogeluid gaan zorgen. Daarvoor moet je echt losse en veel grotere speakers hebben.

Ben wel benieuwd wat de members hier er van vinden:

Fotootjes van de JBL SCS 125 (net ff snel gemaakt):

Reviewsite:

avreview

17. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Hier mij nieuwe versterker. Foto's zijn brak maar dit is alleen om een idee te krijgen. Fotos trouwens met een U600:
    net uitgepakt

Achterkant:
    Aangesloten (tijdelijke plek onder tv)

Weet iemand een goede (redelijk goedkope) subwoofer?? Alvst bedankt

Laatst bewerkt: 25 sep 2007
  18. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit Striker! :thumbs: Ook leuk dat je xbox360 op het scherm kan laten zien. Ik wou dat ik dat kon met mijn receiver, ben het helaas nog niet tegen gekomen :{

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    wel een beetje wazige fotos, maar zotezien veel aansluitignen :p

20. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm net mijn ouders op pad gestuurd voor een cadeautje voor mijn verjaardag... geen idee waar ze mee thuis zijn gekomen ( een Dolby Surroundset, zeg maar 5 boxjes en 1 grote bass box en een versterker!)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina