1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ja er zitten erg veel aansluiteingen op, goed voor in de toekomst!
    Geluid is echt super veel beter!
    En dat voor 200euro! Dat xbox360 heeft mijn broer ingesteld. Het staat ook niet in de handleiding dus misschien moet je maar even op een piomeer-forum rondsnuffelen over een mogenlijkheid daartoe :)

2. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog hier in het huis met verstand over de JBL SCS 125?

3. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er al een keer naar gezocht, maar kon het zo snel niet vinden. Toch maar eens verder naar zoeken. Staat wel net zo leuk als je ook daadwerkelijk het appraat op het schermpje hebt ipv 'dvr' of 'vcr'
    Ik geloof dat Kevf hetzelfde setje heeft staan :+

4. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Veel aansluitingen? :+

----

Hehe, jij de hele tijd met je 'verstand van' vragen :9

Ja, ik heb er verstand van. Ik weet hoe ze werken, ik weet welke aansluitingen ze hebben, ik weet hoe ze eruit ziet. Wat wil je weten? Hoe ze klinken? Vast prima, het is een veel verkocht setje. Probeer wat reviews te vinden. En Kevf post er net fotootjes van, dus hij zal er wel nog meer 'verstand van' hebben ;)

Laatst bewerkt: 26 sep 2007
  5. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

het punt is dat ik hem van Kevf wil kopen, en hij weet ook niet super veel van het setje af hehe. Ik heb al wel wat reviews in het engels gelezen (die Kevf ook ergens heeft gelinkt) en daaruit kan ik wel opmerken dat het een goed setje is voor die prijs.

Alleen, ik wil graag weten hoeveel Watt zo'n setje heeft, wat voor aansluitingen erop zitten en waar je precies volume en bass instelt. Ik zie nergens een instellingsknopje en wil graag weten of de bass ook instelbaar is.

Dus Dynamike, brand maar los met je verstand \o/

6. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    volgens mij is het een actieve subwoofer, die op de achterkant instel-draai knoppen heeft zitten

7. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: Hoe kan een xbox 360 surround krijgen over een optische kabel want zo ver ik weet is dat alleen mogelijk met DTS Live en dat ondersteunt de 360 volgens mij niet.

8. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, Dolby Digital 5.1 (kan je selecteren op je versterker en op je xbox)

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ah, okej dat is de zaak.

Ik ben met mijn verstand even naar de JBL site gegaan. Want verstand krijg je niet toegeworpen, daar moet je even naar zoeken ;)

Een mooie SPECIFICATIE pagina. Staat netjes de recommended amplifier range op. Want wij weten natuurlijk allemaal dat boxen zelf geen vermogen hebben, maar dat het vermogen van de versterker komt. In onze gevallen dus de receiver.

Ik vond ook de HANDLEIDING, waarin staat dat er een mooie level knop op zit om het bass level in te stellen. Alleen wordt je verder niet heel erg blij van die manual. Er zit geen line-in ingang op de subwoofer. Wat ze laten zien is dat je de front en center speaker moet aansluiten VIA de subwoofer. De subwoofer krijgt dus niet zijn signaal via de LFE aansluiting op de receiver, en dat zuigt. Deze subwoofer zal dus alleen het lage geluid van de fronts en center weergeven, maar geen LFE.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die fout maakte ik de eerste keer ook bij het lezen van de handleiding. Echter je kan hem op twee manieren aansluiten, kijk maar eens een bladzijde verder (of eerder, weet het even niet zeker)

Heb iig de speakers in de eerste instantie via de sub gehad en daarna de handleiding nog eens gelezen en toen netjes de speakers via de daarvoor bedoelde uitgangen en de sub apart op de uitgang van de sub. ;)

edit: hey die handleiding staat het niet in......weet toch voor 99% zeker dat ik alle boxen via de receiver had (en door alle boxen geluid had :+)

en ik heb verder idd weinig verstand van ranges en meer van die ongein, wil een actieve sub en goede speakers ;)

edit2: er zit zeker wel een aparte ingang voor de sub op de sub......hmmmm straks als ik thuis ben even checken.....

11. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Okej, relax als we dat weten. Ik kon nu iig niet een duidelijk plaatje vinden of info over welke ingangen er nu allemaal op die sub zaten.

De speakers kun je sowieso gewoon direct op de receiver doen ja. Het is alleen ff de vraag of de subwoofer een losse input heeft, behalve speakeringangen.

edit: Als deze is, denk ik idd een line in te zien. Wat dus wil zeggen dat het dus wel gewoon goed kan icm met een receiver.

12. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmhh oke oke :p Bedankt voor de informatie, ben dr wel blij mee :D. Kdenk dat dit wel wat gaat worden (zit genoeg power op voor mij en veel positieve dingen gelezen over de set).

Alleen dan nog steeds een vraagje, Receiver = subwoofer?

Want je moet toch gewoon die draadjes van de speakers op de subwoofer aansluiten en dan via zo'n Dolby digital kabeltje van je subwoofer naar je xbox ?:p Of werkt het anders? En owja, op die foto van Dynamike: is dat knopje links van het draad op subwoofer nou de volumeknop voor de Bass, of kan je de bass en volume niet afzonderlijk afstellen (wat je namelijk met sommige speakersetjes nog steeds hebt).

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Al het geluid onder 65hz wordt doorgestuurd naar de sub. Dat zijn tevens de geluiden die jij ervaart als de bas. Het volume stel je dus met de receiver (is niet de sub, maar de versterker!), de hoeveelheid bass met de knop achterop de sub. Als je alle bas wegdraait (sub op 0 zet) mis je dus al het geluid onder de 65hz en heb je ook minder volume.

Vergeet daarvoor trouwens niet je speakers op small te zetten ;)

En mocht het nog niet duidelijk zijn: dat is idd de sub.

@ dynamike: super dat je die handleiding hebt gevonden. Ga ik vaker gebruik van maken, kon het zelf niet vinden :)

edit: en nu ga ik heel snel halo spelen :+

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Nej, je sluit de speakers aan op de receiver met speakerdraad, en je subwoofer op je receiver met een tulpkabeltje. Je sluit je 360 met een optische kabel aan op je receiver.

Het knopje is het level knopje van de sub. Hiermee stel je dus los het bass volume in, dit doe je in principe 1 keer en dan kijk je er niet meer naar. Je doet voor de rest alles op de receiver (volume, instellingen, schakelen, etc).

Wat Kevf dus ook zegt eigenlijk :)

Die crossover kun je natuurlijk gewoon instellen op je receiver he, dat is niet vast 65Hz. Die zou ik trouwens bij zulke kleine speakers op 100Hz of zelfs 120Hz zetten ofzo.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is waar...... heb zelf daarna grote speakers genomen, vandaar ;)

16. boatfreak

boatfreak Guest

17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Fardo kwam eerst ook met dit Teufel setje. Ziet er wel goed uit allemaal.

Wat bedoel je met 2 kanalen per sateliet? :confused:

18. boatfreak

boatfreak Guest

Een tweeter en een mid range woofertje

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    2 weg speakertje ;)

Als je het technisch zou bekijken zou het idd beter zijn dan 1 weg, omdat dan ene luidsprekerunit 'ontlast' wordt om niet nog meer frequenties weer te geven. Maar ik denk niet dat dat hoorbaar is bij deze kleine satelietjes.

Laatst bewerkt: 28 sep 2007
  20. bli3p

bli3p Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zoek me rot.. Ik zoek naar 2 speakerstandaards en wel voor de 2 achterste speakers van mijn Logitech Z-5400 setje. Het probleem is dat ik deze speakers niet op kan hangen, iemand een goede tip waar ik standaards kan verkrijgen? Merci!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina