1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shizzel

Shizzel Guest

Ik ben na de aankoop van mijn LCD-TV op zoek naar een 5.1 Dolby Surround setje om alles compleet te maken, en ben gestuit op de Logitech Z-serie, maar ik vind het vermogen wel erg laag.

Zag net op een site de Samsung HT X30 5.1 Home Cinema System, en lijkt me een goede keus. Niet te duur (250 euro gemiddeld), en goed vermogen (4x 133 Watt + 1x 135Watt, totaal 800? :9) en ziet er ook mooi uit.
    Heeft iemand toevallig ervaring ermee? Zo niet moet ik morgen even langs de winkels hier.

Maar zou iemand mij uit kunnen leggen hoe het dan met de videokabels zou werken? Wat ik er nu van begrijp is dat ik de component kabels ipv in mijn LCD doe, ik hem in de versterker doe, en dan een andere (bv. andere component of HDMI) kabel in de versterker doe en het andere uiteinde dan in de LCD. Moet dit persé, of niet?

Jullie denken vast: "Ah nee he, weer zo'n noob." Maar ik vraag het aan jullie omdat jullie zoveel kennis hebben ;).

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Grote kans dat die Z serie van Logitech beter klinkt dan een samsung setje van 250 euro. De hoeveelheid watt zegt niks, een box met 1 watt kan ook keihard.

3. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ik heb een vraagje.
    Ik heb een receigver die 6x100W afgeeft. weerstand is 8-16 Ohm.

Nu heb ik 2 speakers. 2x90W
    Weerstand 6 Ohm.
    Kan ik de speakers op mijn versterker aansluiten, of gaan ze dan kapot oid?

4. Shizzel

Shizzel Guest

Oke, dan ga ik waarschijnlijk voor de Z-5400. Moet een keertje naar de MediaMarkt, woon namelijk in een té klein dorp :9.
    Zou ook de Z-5500 kunnen halen, maar dan bespaar ik toch liever die 70 euro, en koop dan een toslink en The Orange Box.

5. boatfreak

boatfreak Guest

(of zit ik nu maar dom te lullen :+) edit: ja

@iedereen

Ik heb besloten eerst maar een (goede) receiver te kopen, en later de boxen. Nu wil ik mijn budget voor een receiver naar zo'n 200 euro brengen, dan kom ik uit op de volgende receivers:

Panasonic SA-HE40EG-S
    Sony STR-DG300
    Yamaha RX-V361
    JVC RX-5062

Welke adviseren jullie icm een 5.1 boxen set, en voor gebruik vooral met games en films, maar ook muziek?

Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2007
  6. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Ik heb mijn plasma LG 42PC51 aangesloten op mijn logitech Z 5500 .
    Helaas heb ik nog geen geluid.Achter t scherm zit 2 stereo audio uitgangen.1 component en 1 overige apparatuur.Bij de logitech moet ik toch kabel in stereo 1 steken ?Appart is als ik de tv uitzet krijg ik wel 2 sec geluid via mijn Logitech tot dat hij op standbij springt.De 360 doet het prima via mijn Z-5500 maar ik krijg mijn tv geluid niet via mijn Z-5500 afgespeeld.help !?

Laatst bewerkt: 30 sep 2007
  7. boatfreak

boatfreak Guest

misschien moet je iets in de opties van je tv aan/uit zetten?

8. X-Junk

Leuk Bevonden:
    197
    Dat heb ik ook al geprobeerd ?!?! iemand :'-(

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet weten welke ik je zou moeten adviseren :9

Maar volgensmij weet jij goed waar je naar moet kijken, aangezien elk van deze receivers uitstekende kandidaten zijn. Áls ik zou moeten kiezen zou ik voor degene gaan die ik het mooiste zou vinden. Of voor de jongste gaan, die dus het kortste op de markt is. Probeer misschien te kijken of je reviews kan vinden. Je zit iig in de goede richting ;)

Raar. Je gebruikt een stereo kabel naar 3,5mm jackplug verloop kabeltje of iets vergelijkbaars?

Dubbelcheck even of je de stereo OUT hebt van je tv, dan zou het toch moeten werken. Probeer anders via de headphone uitgang aan te sluiten met een 3,5mm jack kabeltje.

Laatst bewerkt: 30 sep 2007
  10. X-Junk

Leuk Bevonden:
    197
    Het is opgelost , instellingen van de tv stond niet goed !

11. boatfreak

boatfreak Guest

ik ben te goed 8)

Ik zit er nu sterk aan te denken deze te halen: http://kieskeurig.nl/product/06E82B889FE88D74C12572C10027E9DA.htm, maar kan deze ipv 6.1 ook gewoon 5.1 aansturen? 6 boxen is namelijk net wat teveel in mijn kleine kamertje, en die receiver kan HDMI 1080i aan, dus wel handig voor de toekomst lijkt me aangezien ik een beamer / HDtv wil kopen.

12. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Tuurlijk kan i ook alleen 5.1 aansturen. Als je maar 5 bronnen en een subwoofer aansluit, kan hij natuurlijk geen 6.1 geven :p

13. boatfreak

boatfreak Guest

Maar dat ik zeg maar niet telkens de 6e box mis kwa geluid? Hij probeert zegmaar 6.1 aan te sturen, maar er zijn maar 5 boxen aangesloten dus de 6e box is er niet dus mis je dat geluid, maar kan hij ook 5.1 aansturen, zodat je hem niet mist?

14. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Nee maak je maar niet druk, dat zal echt niet gebeuren. Zoieso bestaat er bijna geen bronmateriaal wat is opgenomen in 6.1, en die speaker staat gewoon uit, en nee je mist er niks aan.

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als er staat dat het een geschikte kabel is, lijkt het me wel oke toch? :9

Misschien kan je hem nog wel wat goedkoper krijgen als je even zoekt, maar in 1 keer erbij is ook wel chill voor die paar euro's.

17. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik denk dat ik hem er dan maar bijbestel. Ik vroeg het maar ffies want misschien zijn er nog wel betere kabels die ook niet al teveel kosten. Maja, ik weet niedergeval genoeg nu. Thanks

18. bartvdhulst

bartvdhulst Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik heb een vraagje, ik heb een logitech Z 5500 via toslink aangesloten werkt prima. Nu heb ik een nieuwe tv die ook een optische aansluiting heeft en nu moet ik constant de kabels verwisselen. Heeft iemand ervaring met een dergelijk product: zie link http://www.allekabels.nl/Optische-Kabels/5/1424/Optische-Schakelaar.html

Werkt dit goed en is dit een oplossing?

alvast bedankt

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou moeten werken en het is een oplossing :)

Gebruik je (HD) digitale televisie nu dan, met digitaal (surround) geluid?
    Want anders heeft het niet echt een voordeel om aan te sluiten via een optische kabel. Dan kun je net zo goed een stereo kabeltje erin steken, aangezien tv afleveringen voor alsnog altijd stereo zijn.

Laatst bewerkt: 1 okt 2007
  20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Snap het nut ook niet van een optische uitgang op een tv.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina