Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maniacski

    Maniacski Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben even langs een speciaalzaak geweest en het ligt inderdaad aan de software. Ook gaat een RCA oplossing niet werken want het zijn in/out ipv out/in *doorhalen wat niet van toepassing is* die achterop zitten.

    Achja! We zoeken verder :D
    En ondertussen klinkt het goed goed op mijn 360!
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    weet er iemand waar je online "spikes" kunt kopen?
     
  3. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Je kunt spikes onder andere bestellen bij de online winkel hifisupply.nl. Hierbij link ik hem even voorje. Ik heb daar 2 maal iets besteld. Goede zaak, kan hem van harte aan bevelen.
    http://www.hifisupply.nl/
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    moet jedie dingen er odner schroeven of gewoon dopjes waar je hem op kan zetten
     
  5. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Neem aan dat je niet zo snel in je speakers wil boren niet waar? Ik heb eerlijk gezegt geen idee. Bij mijn speakers zaten de spike gaten er al. Dat scheelt een hoop. Misschien zit er onder je speakers al een soortgelijk gat? Welke speakers heb je?

    Als ik mijn dvd speler ga kopen, bestel ik gelijk wat kabels bij hifisupply, denk dat ik dan wat mee laat komen, van die bakjes zegmaar waar die spikes mooi invallen. Lijkt me een goed plan, wat ook mijn vloer wat zal ontlasten.
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    heb de logitech z5500
    zal is kijken of er iets odner die dop fzo zit
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Wat wil je dan op spikes gaan zetten? De sub? Of de satalieten?
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    de sub, de satalieten hangen allemaal
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    deze zullen toch wel werken hoop ik:

    [​IMG]
     
  10. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    opzich valt daar wel wat winst uit te halen idd. Ik zou eigenlijk 2 dingen doen als ik jou was. 1 die spikes eronder, mocht dit mogelijk zijn, en ten tweede een mooie granieten tegel eronder plaatsen. Dit moet, zelfs bij jou sub opzich wel verschil uit maken. tis een kwestie van proberen en opzich ziet het er ook gewoon vet uit.
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    zilvere dopjes onder een zwarte subwoofer :)
     
  12. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    Staat niet zo mooi :+ Er zijn vast ook wel zwarte :+
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb exact die in het zwart trouwens. Ooit is een keer bij Conrad meebesteld, ook voor onder mijn sub. Ik had ze er gewoon los onder staan, die sub was zwaar genoeg om ze op hun plek te houden. Gebruik ze nu niet meer.

    Hij staat er een stuk stabieler door, waardoor de bas strakker wordt. Het doordreunen wordt er niet heel veel minder van, omdat spikes juist koppelen. Voor ontkoppelen heb je juist een Gramma nodig bijvoorbeeld.
     
  14. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Mike,

    Zou het bij een downfiring sub wel een toevoeging zijn? En dan in combinatie met een granieten tegel of iets dergelijks? Al staat een downfiring sub al op pootjes natuurlijk, lijkt mij dat het doordreunen van de bus door het vergroten van de afstand tussen de woofer en de vloer juist ervoor zorgt dat deze minder doordreund, of ben ik nu abuis :+

    Grtz Marc
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    hier staat toch echt onkoppelt:
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een downfiring sub gehad, een Tannoy TS8. Met deze sub heb ik echt heeel veel geëxperimenteerd met ondergronden. Met spikes, zonder spikes, met rubber, stoeptegels, rubber onder stoeptegels, rubber tussen stoeptegels, spikes tussen stoeptegels. Maar wat er bij met het beste uitkwam was de sub op spikes op een stoeptegel, hier kreeg ik gewoon de strakste basweergave, omdat de sub méga stabiel staat op zijn spikes op een mooie vlakke tegel. Door het gewicht van de tegel werd het doordreunen in de vloer ook minder. De tegel kon de meeste energie van de sub wel hebben. Maar als ik die powerkubus even liet werken, ging hij er gewoon vandoor en sprong hij van de tegel af. Daarna is hij op rubber gegaan op de tegel, zonder spikes. Wat wel iets minder strakke bas gaf, maar waardoor de sub iets ontkoppeld werd en hij er niet meer vandoor ging.

    Ik denk dat het vergroten van de afstand niet heel veel zal helpen op deze schaal. De afstand van de woofer tot de vloer van 5 naar 10 cm verplaatsen zal niet heel veel effect hebben op hoe hard de lucht op de vloer wordt 'geslagen'. Maar dat is natuurlijk ook niet het werkingsprincipe van de spike. Zie onder :)

    Dat is fout :9

    Ik heb hier al een keer een discussie over gehad op het htforum. Ook een keer kort vermeld in mijn Gramma Powerbuy thread. Maar spikes koppelen nu eenmaal. Als je er ook logisch over na denkt. Hoe kan een massief stalen verbinding nu ontkoppelen? Voor ontkoppelen moet je iets hebben wat een trilling op kan vangen, zoals rubber, of speciaal Auralex schuim, als onder een Gramma. Spikes zijn puur voor het megastabiel plaatsen van luidsprekers. Als je dit op een tegel doet, en ze stelt de spikes strak af, zit er echt 0,0 beweging meer in de speaker; hij staat 'gekoppeld' met zijn ondergrond. Doordat hij superstrak staat, kunnen de speakers ál hun energie aan de lucht afgeven, en gaat er geen energie verloren in beweging van de luidsprekerkast. Hierdoor krijg je een veel strakkere weergave. Dát is het werkingsprincipe van spikes.

    Ik hoop dat het een beetje begrijpbaar verhaaltje is :)
     
  17. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    dan weet ik dat ik over een tijdje 3 stoeptegels aan ga schaffen :+ Jah, opzich maakt wat je zegt ook wel sence, dus dat scheelt ;).

    MVG Marc
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb dr hier voor het huis nog een aantal gratis liggen. PM je bod maar :+
     
  19. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Lekker Crue :+ Wel droog. Zit te denken aan een mooie zwarte granieten tegel, afgewerkt en wel. Ben benieuwd hoeveel het aankomend loon bedraagd, dan eerst een dvd speler. Volgende stap, SUB.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een stoeptegel genomen en die helemaal zwart gespoten.
    Kosten waren.
    Stoeptegel € 0,00 ( op het werk hebben we genoeg van die dingen ).
    Spuitbus Action Priemer € 1,99
    Spuitbus Action Zwart € 1,99

    Heb nu laminaat in de kamer en heb om beschadigingen te voorkomen zit er onder de stoeptegel nu een 15mm dikte rubberen mat.
    Deze heb ook van het werk meegenomen en koste mij ook niets.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina