1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zei net al iets over downfiring subs. Áls je een houten, of niet zo stabiele vloer hebt, zou ik geen downfiring nemen. Op hogere volumes gaat er toch teveel geluid in de vloer zitten en krijg je vervelende resonanties. Tenzij je een Gramma hebt ofzo. Voor mij was het iig een van de hoofdredenen om naar een frontfiring over te stappen. Het verschil in resonanties en vloertrillingen was echt enorm. Tijdens mijn eerste filmsessie met mn frontfiring sub heb ik echt flink hard zitten testen, en ik had echt gedacht dat mijn ouders snel naar boven zouden komen met een klein verzoekje. Maar dat moment is uitgebleven. Het geluid beneden was zelf minder dan met mijn 8 inch downfiring. En nu met de Gramma hebben ze al helemaal nergens meer last van ;)

    Maar als je een strak betonnen vloertje hebt, lekker downfring nemen :)
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  2. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Heej Mike,

    Humm, dit is eigenlijk dus een legitieme reden om ipv de 10'er een 12' te overwegen vanwege de frontfiring van de 12' :eek:.
    Ik woon/leef op zolder, betonnen vloer volgens mij, dus dan zou dat weinig problemen op moeten leveren.

    Ik had eigenlijk nog een vraag. Ik overweeg een DV4001. Deze speler kan upscalen tot 1080p. Mijn scherm is maar 720p, dus dat is geen probleem, kan hij ook. Maar in het de dv4001 zit geen noemenswaardige scaler. Terwijl ik voor 130 euro meer op een dv6001 zit. De 6001 kan ook beter omgaan met CD's en beschikt over de bekende faroudja chip. Misschien dat deze speler de aanschaf van een CD5001 of iets dergelijks onnodig maakt, zoveel CD's heb ik niet.

    Enige andere noemenswaardige verschillen die ik heb kunnen ontdekken tussen beide spelers zijn upsampling van CD's bij de 6001, gold plated aansluitingen, wat betere componenten en tot slotte een betere Audio DAC. Maar als ik al die verkoop onzin ertussen uit filter (los van het feit dat de 6001 gewoon een betere speler is) blijft alleen die faroudja over. De rest heb ik eigenlijk niet zo veel aan denk ik zelf.

    Iemand van jullie een andere visie hierop?

    MVG Marc
     
  3. bli3p

    bli3p Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    2
    Een simpel vraagje tussendoor :)

    Hebben spikes nut op een niet downfiring sub? Of kan ik daarvoor beter een geluiddempend matje voor halen?

    Ik heb de Z-5400
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    lees een paar posts heirboven de post van dynamike
     
  5. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, als je toch niet echt veel CD's luisterd... Maar de DV6001 geeft denk ik toch wel een beter plaatje op je scherm als je die met goede kabels aansluit. Ik denk ook dat de audioweergave bij films iets beter zal zijn. Je zou gewoon even de speler moeten bekijken bij de Hobo ofzo. Dan kan je denk ik beter een keuze maken!

    Waneer zien we foto's van jou setup?
     
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Goede vraag. Denk dat ik na het weekend wat plaatjes zal schieten. Tot nu toe lukte het niet echt met fotograferen van de opstelling. Toch een hobby van me. Na het weekend maar ff aan de slag. Ga beide spelers vergelijken bij correct, indien daar de mogelijkheid toe bestaat. Het grappig is alleen, dat je als ik mijn budget nog een keer met 100 euro rek, ik met kerst een ps3 erbij heb staan...

    En zo gaan we maar weer door:+
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Geprobeerd foto's te uploaden en te posten, maar lukt ff niet...
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  8. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    Zo eindelijk eens foto's genomen, ben benieuwd :D
     
  9. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    [​IMG]
    Overzichtsfoto
    [​IMG]
    CloseUP
    [​IMG]
    Linkerspeaker en platenspeler
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  10. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit Marx!! :)

    Zelf ga ik misschien binnenkort even naar Rotterdam en eens kijken voor nieuwe speakers. De 602's bevallen mij toch niet steeds dus wil het een en ander gaan informeren. Kan ook zomaar zijn dat de reciever mij niet goed bevalt. De mensen in de goede HiFi zaken zullen het wel weten.
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Gompy,

    Misschien eens de klipsch beluisteren bij correct? Ze staan in het zelfde gedeelte als de Marantz. Daar zijn ze aangesloten op Pioneer, niet het meest handige apperaat vond ik zelf. De klipsch staan ook nog apart opgesteld, op een NAD. Dat klinkt echt een stuk lekkerder.

    Wat bevalt er eigenlijk niet aan de B&W's? Te donker mischien qua klank?

    MVG Marc
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb sinds een paar maanden de MJ Acoustics Pro 50 MK 2. Super lekker ding!
    Ook die gramma powerbuy van jouw meegedaan maar toch blijf ik voor mijn gevoel iets teveel trilling hebben in mn (laminaat) vloer.
    Ik zet hem noooooit harder dan 20% terwijl hij toch wat meer zou mogen klappen wat mij betreft....

    Misschien dat ik hem nog te koop zet binnenkort en eens verder ga kijken naar een 12 inch subje.
    (mn vriendin zou er wel van balen want die vind hem zo lekker klein :thumbs:
     
  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het hoog toch niet echt mooi klinken. Tevens zouden de speakers wat meer `open´ moeten zijn. Het geluid bevalt mij op het moment toch echt niet dus wil ik eerst gaan informeren naar andere opties. Wie weet kom ik al ver met een andere reciever ofzo...
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice :D

    *wil Klipsch pics zonder doek O-)*

    Leuk subbie, die is 8 inch toch?

    Mja, dat je vloer trilt met een downfiring sub, zul je altijd wel houden. Tenzij je echt een hele strakke vloer hebt. Maar het zal toch wel een stuk verbeterd zijn mét Gramma toch :confused:

    Een leuke frontfiring SVS van 10 inch zoals die van Gompy is natuurlijk ook kicken, 12 inch is ook best wel weer een grote kast gelijk, als je je vriendin nog een beetje tevreden wilt houden. Niet dat ik het erg vind ofzo hoor als je er een neemt, want ik ben er ook echt héél blij met mijn 12 incher :)

    Blijft toch een beetje raar daar bij jou. Allemaal van die mooie spullen en dat nog niet een bevredigend geluid. Misschien is er iets met de match tussen Marantz en B&W? Ik zou het niet weten. Wellicht komt het schelle wel van je receiver ofzo? Al eens een keer geprobeerd met andere speakers op je Marantz?
     
  15. boatfreak

    boatfreak Guest

    Vandaag heb ik mijn nieuwe speakers opgehaald! Het zijn de volgende van Infinity Reference MK2, de 61(fronts), de 11(rears), en de 100(center) en de HPS-250 als actieve sub (downfiring).

    En mijn eerste indruk: VETTE SHIT AIGHT xD

    Echt zo ongelofelijk gaaf, alles staat aangesloten op mijn (overigens ook net gekochte) denon avr-1804. Het geluid komt overal om je heem vandaan en het is echt een groot verschil. Ik heb nooit erg veel waarde gehecht aan goede sound (wel gewaardeerd, maar zelf nooit echt mee bezig gegaan). Maar ik ben blij dat ik dit heb gekocht zeg!

    Nu nog wachten op mijn xbox... die is op dit moment bij de TNT post :mad:
    Nouja dan morgen maar de hele dag films kijken :) Hebben jullie misschien nog tips zodat de buren wat minder last hebben? De beste plek voor de sub is namelijk bij de muur van de buren :+
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga gewoon even informeren in Rdam waar je veel van die winkels hebt. Ik wil weten wat ze daar erover te zeggen hebben. Ik ga nu nog zelf niks proberen.
     
  17. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Gompy,

    Sluit voor de grap je 601's eens aan als front met de sub als ondersteuning. Dit zou opener moeten klinken met een fijner hoog. Misschien het proberen waard. Het kost je niks, alleen wat moeite. Misschien is dit wel de verbetering waar je naar zoekt.

    @Mike,

    Klipsch wil je niet zien zonder doek :+ daar worden ze lelijk van. Nja, valt opzich ook wel weer mee, zal kijken wat ik voor je kan doen. Voorlopig ff druk druk druk met tentames.
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    601 beter klinken dan 602's? Dacht het niet hoor haha. 601's hebben veel minder body etc.
     
  19. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat dacht ik ook:)
     
  20. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand ervaring met :JBL BALBOA 30BE 3-WEG VLOER 150 WATT
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina