1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LeCcY

LeCcY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje, is het mogelijk om je geluid van de 360 op een stereo aan te sluiten die geen optische aansluiting heeft?
    Dus van optisch > tulp ??

Ik kan het geluid namelijk wel via de stereo zetten, maar dan moet ik de tulpjes uit die scart kabel halen. Ben op zoek naar een makkelijkere oplossing dan continue achter de tv/stereo te gaan klooien....

2. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Je center kanaal zend soms heel andere tonen uit. Veel spraak komt er uit ed. Center speakers worden hier speciaal voor ontwikkeld. Vind het een beetje rare opmerking dan ook.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik moet toegeven dat ik er niet genoeg verstand van heb om te weten of dit nou wel of niet waar is.

Hij nam zelf het voorbeeld van een langslopend persoon van rechts naar links. Die zou dan anders klinken op het moment dat ie in het midden staan.

4. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de speakers zijn zo goed als hetzelfde vaak. Kijk maar goed naar de materialen van de conus enzo. Speaker is vaak wat meer geoptimaliseerd voor bepaalde tonen zoals stemmen.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ok maar ik heb losse b&w ddm110's die stemmen uit een tijdperk dat er nog geen 5.1 was. Hoe los ik dat dan het beste op qua center?

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Maar motor is ook onwijs gaaf :thumbs:

EDIT: Kevf, als er geen center uit die serie is dan zou ik idd gewoon dezelfde speaker nemen. Lijkt mij de beste oplossing.

Laatst bewerkt: 26 okt 2007
  7. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kevf,

In theorie heb je dan dezelfde drivers, en units natuurlijk. Maar presteerd die box nog wel hetzelfde op zijn kant? Bij mijn center de Klipsch RC35 zijn de woofers en units gelijk als de fronts. Edit: Sorry niet gezien dat er al meer gepost was:p reageerde vanaf me mail, toen was jou reactie de laatsteDie B&W zijn best oud ook, is daar eigenlijk uberhaupt ooit een aparte center van verschenen? Anders gewoon een keer experimenteren met een van de surrounds op de plek van de center misschien? Kun je zelf bepalen of het ergens op lijkt:). Maar als er geen center van is, zul je inderdaad zelf opzoek moeten. Als je handig bent, zou je er eentje kunnen fabriceren? gewoon units uit 110i pakken en die in een nieuwe kast plaatsen ofzo:+. Is ook maar een idee;).
    Mij lijkt ook dat een normale box op de plek van de center in dit geval de beste oplossing is, maar of het resultaat er ook naar is...? Gewoon proberen.
    Succes!

MVG MArc

Laatst bewerkt: 26 okt 2007
  8. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, het is niet erg veel moeite om eens te verwisselen he. Scenes waar je het verschil goed kan merken lijken me de stem van Xerxes in 300 en actie-scene's zoals in Saving Private Ryan en Lord of the Rings.

Sjoerd

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook wel eens een setup gezien van vijf exáct dezelfde zuilen. Op de plek van de center stond gewoon precies zo'n zuil als ook links, rechts, achter en voor hem stonden. Ik kan me herinneren dat hij het geluidsbeeld superhomogeen vond, maar dat lijkt me wel logisch met 5 dezelfde speakers :)

Het is natuurlijk de truck voor de makers van de speakers om een center te maken die precies 'matched' met de andere speakers + goed te plaatsen is als center (meestal horizontaal) + zijn functie als center goed kan vervullen. Er wordt wel gezegd dat in HT de center het állerbelangrijkste is, omdat eigenlijk het meeste wat gebeurd zich récht voor je neus afspeelt. Vooral stemmen dienen echt zeel zorgvuldig weergegeven te worden, en hebben een heel andere karakteristiek dat andere filmgeluiden. Een center moet het beiden kunnen! Daarom zijn centers in HT sets vaak nog uitbreider uitgerust qua speakertjes (met verschillende range) dan de fronts zelf.

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Center word dan ook erg onderschat door een hoop mensen. Vaak hoor je van: aahhh dat doen de fronts wel. Maar zodra je een center in je setup hangt is het hele beeld veranderd, zo onwijs veel beter en filmischer. Geweldig. Ik speel nu trouwens met rears die 0.0% matchen met de rest, maar daar heb ik op dit moment nog niet zoveel last van. Je hoort wel het verschil maar het is acceptabel.

11. Spunz

Spunz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de smasung ht tx35 r besteld, optische ingang. totale rms vermogen 850watt dacht ik.

Iemand enige ervaring met smasung setjes?

jaja niet zeggen waarom vraag je dat niet vóór je het besteld....nou deze kwam gewoon als beste uit een rij anderen (specs, mooiheid en natuurlijk niet onbelangrijk de prijs)

Dus wie o wie ervaring met samsung sets?:)

12. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Center speakers zijn in verhouding vaak ook veel duurder dan je andere speakers.

13. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een goed merk voor 5.1 setjes? Ik bedoel dan geen Home Cinema setjes maar setjes zoals bij Teufel; Magnum E Concept en etc.

14. Spunz

Spunz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,

ik heb een vrij dringende vraag waar jullie misschien wel het antwoord op weten.

Ik heb hdtv met 2xhdmi

xbox360 op tv met hdmi
    ps3 op tv met hdmi
    home cinema set op tv met scart (tevens beschikt deze ook over 1x optisch in.

Wat wil ik?:

Ik wil zowel het geluid van de xbox als het geluid van de ps3 via mijnhome cinema set laten lopen, zonder kabels los te koppelen of te switchen.

Wat ik zelf al heb bedacht:

Xbox via optisch naar home cinema set. ps3 via tulps naar home cinema set. Maaar dan heb ik voor de ps3 geen surround, ofwel?

Ik ben totaal niet handig in dit maar zouden jullie mij kunnen helpen?

Zou ik ook nog de ps3 via de tv laten lopen (qua geluid) en dat mijn tv het terugkoppelt naar de home cinema (alles in één kit)?
    Of is dit niet mogelijk?

Hopelijk weten jullie er meer van. mvgrt niels

15. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Dat kan wel, maar dan is het geen Dolby Digital.
    Je kunt een tulp kabel kopen (male - to - male)
    1 kant in je tv en de andere in AUX (of andere ingang) van je Home Cinema set. Nu kan je ook al je geluid wat je tv 'maakt' laten afspelen dmv je HCS.

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Is dit geen veel betere oplossing !?!?!
    Toslink Switch tekoop bij Conrad voor € 24,95

17. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Heb dat ding ook, werkt perfect!

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het is ook de enige oplossing voor zijn probleem.
    Want je gaat met de PS3 niet in stereo gamen of Blu-ray's kijken.

19. Spunz

Spunz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wauw, echt bedankt jongens!\o/

maar je kunt er dus 3 in doen (van 3 apparaten) die aan de zijkant zit is dat diegene die dus van de switch naar je home set gaat?

//edit: ik zie het al sorry. 3 ingangen en 1x uitgang naar home cinema set

Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  20. II DDE II

II DDE II Skilled&Sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen, ik heb een vraagje:

Ik heb een Sony HTD 750 SS gekocht, ik kan deze zetten op Dolby Digital of Dolby Pro Logic II. Ondersteunt de xbox 360 alleen Dolby Digital of ook Pro Logic? Ik heb hier niet zoveel verstand van en het verschil tussen deze 2 is mij ook nog niet echt bekend. Kan iemand mij dit duidelijk maken?

Greetz

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina