1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Geen ervaring met verschillende HDMI kabels. Maar ik weet wel dat er verschil kan zitten in digitale kabels. Ik heb zelf een redelijk groot verschil gehoord tussen een el-cheapo optical en de Monster Optical die ik nu heb.

Op het htforum stond laatste een link naar een test van een andere website, met een stuk op 10 verschillende HDMI kabels. Toch wisten ze er een winnaar uit te pakken, dus ik denk dat er wel verschil in zit. Zeker tussen een HandyMan kabel een bijvoorbeeld een Monster of Oehlbach. Maarja, het zal niet énorm zijn, het is de vraag of jij het er aan uit wil geven :)

2. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Jep. Ik wil binnenkort naar Rotterdam en dan wat winkels binnen lopen. Eigenlijk wou ik dit al in mijn vakantie doen, maar dit kwam er niet van `na vervelende omstandigheden in de familie´. Ik weet nu niet precies waneer ik er tijd voor heb, maar ik wil het allemaal rustig aan doen;)

3. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik had van iemand gehoord dat het makkelijk zo kan zijn met 2e hands versterkers, dat ze het gewoon een maandje doen. Alleen dan in een keer dat er iets kapot gaat in het apparaat. En daar ben ik een beetje bang voor. En speakers kon je volgens hem wel gewoon 2e hands halen.

Laatst bewerkt: 31 okt 2007
  4. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Als beide van een beetje goed merk is kan je zoiezo denk ik wel je garantie raadplegen waneer je een factuur hebt.

5. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is toch wel een goede? Klikje

6. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Je set staat of valt met de match van je versterker met je luidsprekers. Wat is je totale budget eigenlijk? Wat zijn je wensen, wil je vloerstaanders, monitors, bookshelfs? keuze te over aan merken dergelijke. Als je dingen met ons deelt, misschien kom je dan al een heel eind.

7. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou qua luidsprekers weet ik nog niet wat ik zal pakken en ik wacht daar ook nog eventjes mee tot ik jarig ben (maandje). Maar nou zou ik die versterker aan de speakers van mijn jvc THA-25 koppelen. (oftewel van die vierkantje blokjes :p dat zijn volgens mij dat monitors)

Laatst bewerkt: 1 nov 2007
  8. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    nieuwe set

Hey mensen,

ik ga op korte termijn een surroundsetje aanschaffen. Ik heb m'n oog laten vallen op een setje van Yamaha. De Yamaha Home Cinema set AV-4101. Deze bestaat uit een receiver( de RX-V461) en een speakerpakketje(5 satelietspeakertjes en een sub).

Deze set heeft ook hdmi-ingangen/uitgang en dat lijkt me wel zo handig voor de toekomst. De speakertjes zullen misschien niet perfect zijn, maar het is iig een verbetering (ik maak nu gebruik van een stereo setje van creative).
    Ik weet niet of er hier iemand is die ervaring heeft met Yamaha (ze maken ook leuke motoren, en we hebben er thuis een vleugel van :+)?

Waar ik graag achter wil komen is het volgende: die speakertjes kan ik na verloop van tijd vervangen, maar ik wil graag een redelijke receiver kopen als basis. Is dit dan iets? Of kan ik beter voor iets anders gaan kijken?

Het setje kost rond de 400 euro

[​IMG][/URL][/IMG]

Alvast bedankt voor eventuele reacties...

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Een dergelijk setje is inderdaad leuk om mee te beginnen. Met een losse receiver kun je inderdaad altijd nog uitbouwen.

Dit is een leuke optie als je echt wil gaan uitbouwen later. Als je dat niet wil, kun je qua geluid (en zeker bass) denk ik beter kiezen voor een Z5500. Die JVC subjes ben ik geen fan van.

Je kan ook misschien nog ietsje verder doorsparen en voor een complete HT set uit componenten gaan uit bijvoorbeeld een aanbieding van de MediaMarkt of BCC. Die hebben vaak ook leuke aanbiedingen met zeer leuke receivers en speakersetjes. Soms al vanaf 500 Euro.

Maar off course blijft het jouw keuze :)

10. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    uit je reactie kan ik op maken dat yamaha en jvc dezelfde sub's gebruiken?

11. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat die reciever niet zo slecht is, maar die speakers zijn denk ik na verloop van tijd toch niet helemaal alles, helemaal waneer je nu al over het upgraden begint. Misschien een reciever met een iets duurder setje speakers erbij? Of zoals Dynamike al zegt: setjes bij BCC en MM. Harmon/Kardon heeft vaak leuke setjes icm JBL of HK speakers. Dit klinkt absoluut niet slecht. Ga gewoon even goed zoeken en neem je tijd om te beslissen. Goed gaan besluisteren in de winkel en je komt er wel uit joh;)

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ow sorry foutje :+

Desalniettemin liggen ze wel ongeveer in het hetzelfde caliber; niet super qua subs in deze prijsklasse.

Maarja, ga een keer luisteren bij de MM of BCC. Daar staan ze meestal luisterklaar opgesteld. Dan kun je het verschil zelf horen, en kijken of het voor jou het verschil in prijs waard is. Schaam je niet om het gewoon te vragen! ;)

Laatst bewerkt: 2 nov 2007
  13. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou als versterker neem ik de Harman Kardon AVR 130. Alleen ben ik nou opzoek naar een speakerset. En de enige twee (onder de 200 euro) die ik kon vinden waren de:
    JBL SCS 200.5 (2e hands) of de Concept E-Magnum (Nieuw)
    Welke zou ik nemen? (ik ga ze gebruiken voor games/muziek/film) Of heb ik een setje over het hoofd gezien?

Laatst bewerkt: 2 nov 2007
  14. abuserkadayf

abuserkadayf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    iemand ervaring met de JBL SCS 260.5.... ?

15. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ga beluisteren dan! ;)

16. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Bij correct heb ik ook nog de SCS178 gezien, voor 199 euro. Maar weet niet of ze die nog steeds verkopen...

17. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo , ja ben ik weer mt mijn vragen.
    Ik ben er nog steeds niet uit met die JBL speakers enzo is even goed rondkijken en beluisteren gewoon op mijn gemak.
    Ik was vandaag bij mijn oom en die werkt best hoog bij meridian , en dus kon ik bij hem ook speakers kopen de meridian fidelity 800 series.
    Iemand ervaring, of uberhaupt met meridian

Laatst bewerkt: 4 nov 2007
  19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Meridian.....:eek:.....dat is dikke high-end hi-fi shit!
    Vraag eerst even de prijs aan je oom O-)
    Meridian Fidelity 800 series speakers kan ik niet vinden btw op de Meridian website.

Was dat enaonderste plaatje wat ik in de startpost had gezet nou ook Meridian?
    edit: Jup. Echt erg setje is dat...kwijl...
    edit2: Prijsjes gevonden van het setje

"DSP3100 DSP Monitor Speaker, $4,795/pair
    DSP3100HC Center-Channel Speaker, $2,895
    SW1600 Subwoofer, $3,945
    G91A Controller, $7,695
    Optional stands for DSP3100 and DSP3100C, $595/pair or $345/each"

Maar het zijn wel actieve speakers, dus geen versterker nodig :9

Laatst bewerkt: 4 nov 2007
  20. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Staat in de MM folder Alkmaar ( en waarschijnlijk ook andere ) een HT setje van pioneer met Hardisk 160 dvd recorder. Er staat verder dat hij HDMI heeft , 1080p upscaling en electronische programma gids. Dit alles voor maar 444,- euro Het productnummer staat er echter niet bij... volgens mij gaat het om een Pioneer RCS-606H.http://www.hifisystems.nl/product_info.php/info/p1038_Pioneer--RCS-606H-Home-Cinema-Set-met-DVD-recorder--regio-vrij-.html. deze set ziet er het zelfde uit maar heeft helemaal geen hdmi... zou een niewere versie kunnen zijn (RCS-616?) maar die kan ik niet vinden.

Nu ben ik op zoek voor een setje voor de woonkamer en het plaatje van deze aanbieding zag er echt mooi uit. Ben helaas niet thuis en kan dus niet ff checken bij de MM.

Heeft iemand een idee om welke set het gaat? Lijkt mij namelijk echt een koopje voor 444....

Laatst bewerkt: 5 nov 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina