1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou niet zo zeer een gebrek aan power en controle, ik verwacht gewoon een hele verbetering over het algemeen. Heb nog weinig ervaring met andere apparatuur en de invloed van zoals nu een eindversterker maar het leek me een mooi begin voor een upgrade. Zodat ik straks alleen nog een voorversterker moet en in principe heb ik het dan qua versterking even perfect voorelkaar. Speaker upgrade komt er ook nog aan maar dat komt wel in 2008. Pas dan over een hele tijd gaan we misschien weer is verder kijken.

    De Marantz heeft gelukkig wel pre-outs ja haha. Ben erg benieuwd naar het resultaat, ga morgen namelijk de Penta halen :D
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeie keus. Die ziet er gewoon zwaar zekers het vetste uit:D.
     
  3. Mb

    Mb Sakura Tuning.

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    ??
     
  4. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Heej Pim,

    Als het goed is heb je de Ceratec nu thuis staan. Ben benieuwd naar je eerste bevindingen, al zul je hoogstwaarschijnlijk moeten wachten tot je bestelling van Hifisupply binnen is met je bananen (en de mijne;)). Ben wel benieuwd wat je eerste indruken zijn dan. Kom binnenkort wel even langs, momenteel gewoon erg druk.

    @.MB.
    Dat kan, je kan het geluid van je xbox binnelaten komen op de aux ingang. Je hebt het hier waarschijnlijk over de roodwitte aansluiting achterop je Setje? Houd er echter rekening mee dat dit geen Dolby Surround is, maar Prologic. Om Dolby surround te krijgen zul je je xbox optisch moeten verbinden. Voor meer informatie verwijs ik je naar de Openingspost van dit topic. Hierin is alle informatie die je nodig hebt.

    MVG Marc Visser
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Aux is meestal een minijack dus ja daar kan je geluid door binnen laten komen maar is eigenlijk alleen geschikt om je mp3 spelers ff aan te sluiten oid. Het is sowieso stereo geluid.

    Misschien moet je wat specifieker zijn in hoe je het aan wil sluiten en waarmee en wat je ermee wil bereiken.

    Zometeen de ceratec halen :cool:
     
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    hallo luitjes,

    Ik ben mischien van plan deze set aan te schaffen:

    http://www.bobshop.nl/catalog/images/16590.jpg

    Maar ik zit wel met een aantal vragen,en ik hoop dat jullie de antwoorden hebben.

    Heb nu namelijk een Logitech Z-5500 in mijn kleine kamer van 2x3 mtr.
    Maar hoorde deze set laatst in een winkel (showmodel)
    En was gelijk verkocht aan het prachtige geluid!

    Alleen krijg ik nu alleen geen last van overkill? en hoeveel beter is die eigenlijk ten opzichte van de Z-5500?

    En mocht ik later losse componenten aan de receiver willen hangen is dat mogelijk?

    In ieder geval hoor ik graag tips;)

    Bvd,
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Deze set kun je nu ook bij de MM halen, is daar in de aanbieding. Voor 600 euro. Maargoed, dan kan je hem iig horen, geen idee of hij goedkoper is.

    MVG Marc Visser
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Denk overigens dat de kwaliteit van het geluid hoofdzakelijk aan de versterker is te danken, die speakers zien er nou niet echt degelijk uit. Misschien een idee om gewoon direct te beginnen met losse componenten?
     
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan zeker weten. Ik denk dat dit zelfs een van de grootste voordelen is ten opzichte van een 'alles in 1' setje. Overkill is het niet denk ik. Als je nu een Z5500 hebt, dan is bovenstaande set zeker even goed, zo niet veel beter! Hoeveel beter is moeilijk te zeggen. De Harman Kardon heeft het voordeel van veel meer mogelijkheden wat betreft aansluitingen en uitbreiding. Dus beter op de toekomst voorbereid. Ook het geluid is beter denk ik. En niet te vergeten het uiterlijk van de HK :9:thumbs::thumbs:.
     
  10. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Een set die hier erg op lijkt maar lekkerdere speakers heeft is er eentje die te koop staat in rotterdam, namelijk bij Correct. Dan krijg je dezelfde componenten, alleen de JBL set is in deze vervangen door de JBL SCS178. Houten speakers, dus ook een fijner geluid. Misschien het luisteren waard.

    MVG Marc Visser
     
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Jongens mag ik u bedanken voor de reply,s
    Ik zal zeker nog wat meer research gaan verrichten,en dan horen jullie het nog van me.
    Denk dat ik ook nog maar een paar keer ga luisteren.
    En Pimmy zei dat het mischien een beter idee is om voor losse componenten te gaan (wat ik trouwens ook zwaar overwogen heb)
    Maar zit toch in een erg klein kamertje,dus dat word krap kwa ruimte en mischien toch overkill.

    Vandaar ik van plan was eerst met zo een setje te beginnen en volgend jaar waarschijnlijk met losse componenten,aangezien ik dan waarschijnlijk op mezelf woon.

    Bedankt!:b:
     
  12. Shizzel

    Shizzel Guest

    Hey,

    weet iemand toevallig hoe je bij een Samsung HiFi setje hem in stopmodus krijgt? In de handleiding staan allemaal dingen die er van uitgaan dat de DVD-speler al in Stopmodus staat en dan een menu weergeeft, maar ik krijg helemaal geen menu te zien.

    Edit: Ik wil dus in het menu komen dat je kan zien op de plaatjes in de handleiding, maar daar kom ik niet in.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2007
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat setje met die Harman Kardon bestaat toch al uit losse componenten?? :) Alleen dit is al samengevoegd in 1 pakket. Wat pimmy denk ik bedoeld is zelf zo'n soort pakket samen te stellen. Dus zelf een receiver, speakers e.d. kopen.
     
  14. aaron88

    aaron88 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, dit is gewoon een setje in elkaar gezet door de mediamarkt zelf. Ik heb het zelfde setje gekocht en het is echt super:thumbs:. Toen ik voor het eerst een film ging kijken... pfff echt een geweldig geluid!!!
    Ik raad je dit setje dan ook zeer zeker aan en eventueel kan je later zeker nieuwe en betere losse componenten kopen.:thumbs:
     
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Aah kijk op die manier!
    Ja denk zelf altijd bij losse componenten aan die grote zuilen of iets kleinere boekenplank modellen vandaar.

    ok mooi man!
    Dus het setje bevald je goed kwa geluid etc.. ?
    Zou je wat meer info willen geven over de gebruiksvriendelijkheid instellingen etc..

    Bvd,
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De Ceratec Penta staat trots op m'n Oppli :D

    Het was stukkie rijden naar Purmerend en toen was het hoi geld spullen pakken doei. Eerste indruk: mooi en zwaar. Toen weer naar huis gekart en de spullen aangesloten. Er zit een mooie stroomkabel bij en ook twee MIT interlinks voor het begin (de rest kom nog van hifi supply van de week). Na wat gepiel (helaas nog geen banaantjes voor de terminals) maar is de Katie Melua in me PC geschoven.

    ...


    Wow.

    Morgen meer ;)
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan 'wow' hebben wij natuurlijk niks he:+.

    Echt een tof aparaat. Ben beniewd wat je ervan vindt!
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en pics natuurlijk... :D

    Ik vraag me af hoe je een Marantz en een Penta bij elkaar gaat zetten zodat het een eenheid vormt :+
     
  19. yanxbox

    yanxbox Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niks af van surround sound of dolby digital ofzo maar ik ben van plan om dit setje te kopen: logitech x530 5.1 vanwege de goedkope prijs, Er is geen optische uitgang aan, dus zal ik geen dolby krijgen. Maar wat voor geluid krijg ik dan wel? Ik wil gewoon betere boxen dan mijn huidig boxen die standaard bij een pc zaten en die ik nu gebruik voor mijn 360

    Wat is juist het verschil dan, met deze x530 van logitech en met een set met wel dolby digital?
     
  20. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik vond het verschil enorm. Toen ik van een philips set met prologic over ging op echt Dolby Digital. Het is een vraag die je jezelf moet stellen, wil ik geld uitgeven aan iets waarvan ik weet dat het eigenlijk niet doet wat ik wil? Tuurlijk, die x530 is leuk geprijsd, maar als je doorspaart kun je een Logitech 5400 aanschaffen welke ongeveer 180 euro kost. Veel meer plezier. Verschil zit hem dus in prijs en kwaliteit. Je betaald voor wat je koopt. Heel simpel.

    Het zal niet slecht klinken, maar het is het gewoon net niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina