1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shizzel

    Shizzel Guest

    Even een aanvulling: De Logitech Z-5400 is bij de MediaMarkt hier niet meer te krijgen. Heb de 2 dichtstbijzijnde geprobeerd, maar ze hadden alleen de Z-5500, de opvolger. In Hengelo kostte de Z-5500 329 euro, dus dat is erg veel.
    De Z-5400 is via internet te krijgen, maar dan meestal voor 240 euro.

    Het verschil in ProLogic (II) is dat je met een 2.1 input eigenlijk over alle speakers het geluid hoort, en er geprobeerd word je toch nog een Dolby-ervaring te geven, maar dat krijg je niet. Ik heb nu een paar dagen een 5.1 Dolby Surround set, en het is veel mooier dan ProLogic II. Je hoort ook echt het water aan de rechterkant, en als je dan verder loopt, hoor je dat het water langzaam van rechts naar achter gaat, enz. enz.

    Als ik jou was zou ik gewoon in één keer een goed setje kopen, en niet een setje wat misschien een kleine verbetering is, en dan weer moeten sparen voor een beter setje.
    Voor mijn Samsung HT-X30 heb ik 229 euro betaald, en voor een Monster optische kabel 29 euro. Ik kan hier net zoals mijn Samsung LCD zeker weer 3 á 4 jaar mee door, en tegen die tijd kan ik dan als ik het wil het vervangen.

    Het beste is gewoon doorsparen voor een mooi setje, ipv 1 matig setje, en dan later nóg een keer een goed setje te moeten kopen.
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo, heb nog niet zo gek lang naar 'm geluisterd maar ben echt super tevreden. Kan alleen nog in stereo luisteren maar dat doe ik dan ook het meeste. Klinkt heerlijk, wist niet dat de 602's dit in zich hadden. Hopelijk schiet hifisupply een beetje op en dan kan ik snel van de 5.1 ervaring genieten.

    Het grappige is dat de muziek nu echt in de kamer hangt in plaats van een muur tussen de twee speakers. Overal staat een instrument en hoor je gepingel etc. Echt een mooie ervaring. Wel hebben ze op HTForum gelijk, een slechte opname klinkt bizar slecht. Guerilla Radio MP3 (rage against the machine) klinkt als een dooie doos bijvoorbeeld.

    Heb echt moeite op m'n subwoofer nu ook goed te laten matchen met de B&W's, ik kan 'm straks via de Penta laten lopen maar heb daar nu nog niet de juiste kabels voor. Maar dat mag de pret nog niet drukken. Het klinkt echt super en ik vraag me af hoeveel verschil een goede pre nog kan maken.
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi! :thumbs:

    Maar haal het ajb niet meer in je hoofd om een speaker op je versterker te leggen:eek:.
     
  4. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Grappig JKI dat was het eerste wat ik ook dacht. Rot op met die speaker van je mooie nieuwe versterker:p. Ga em na me tentames beluisteren bij pim. Ben erg benieuwd. Staat wel mooi zo pim, wordt wel tijd voor de banaantjes ook, dit is geen gezicht:D
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Helaas moet de LCR60 wel op de Penta. Penta kan niet in de oppli ivm speakerkabel (te kort) en hij past niet bovenop de Marantz. Maar het staat best ok als je het hier ziet staan.

    Zit nu te kijken of ik de RSP-1066 van Busquet kan overnemen... lijkt me wel mooie processor.
     
  6. Jordskateboarder

    Jordskateboarder Een Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaringen met de Logitech G51?
    [​IMG]
    Weet iemand of deze bij de Xbox360 5.1 kan produceren?
     
  7. bartvdhulst

    bartvdhulst Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik zie ga dat niet lukken... hij heeft geen optical out. Daarvoor zal je toch de Z5400, Z5450 of Z5500 moeten pakken. Daar werkt het super op.

    Suc6 met de zoektocht
     
  8. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Al had ie een optical out dan had je er nog niks aan:+. Je moet een optical in hebben...
     
  9. bartvdhulst

    bartvdhulst Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    bedoel ik... haha
     
  10. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Zo leer je nog eens wat op een forum en daar is het toch voor bedoeld nietwaar?
     
  11. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Zo is dat :)
    een forum is ervoor ervaringen uit te wisselen en informatie te vergaren ;)

    @ Pimmy: voor mij is het een beetje vaag wat die versterker doet. Hij ziet er nogal klein uit en wat is er anders aan dan de versterker die eronder staat? Zeg niet dat i beter klinkt want dat las ik al :9 ik bedoel eigenlijk hij heeft geeneens een display. WAT DOET DAT DING?! :b::9
     
  12. Jordskateboarder

    Jordskateboarder Een Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan ga ik toch voor de Z5400. Bedankt voor je hulp.:)
     
  13. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Een receiver bestaat uit een voor en eind versterker. Waar jij op doeld is de ceratec penta, wat alleen een eindversterker is. Pim gebruikt alleen nog maar het voorversterker gedeelte van de Marantz. De eindversterkers zijn uitgeschakeld, dus op de marantz komen alleen nog maar ingangssignalen binnen (processor) welke hij inplaats van intern versterkt, doorstuurd naar de ceratec die deze versterkt.
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Pimmy...echt heel mooi die Penta. Nog mooier als op de eerste pics. Die cleane bovenplaat, in combinatie met die gruwelijk grote koelribben, en dat dat geweldige subtiele ledje op de knop, toppie :D

    Als het dalijk nou ook nog is geweldig gaat klinken in 5.1, dan zit je helemaal gebakken. Congrats ermee.
     
  15. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja dat is wat ik wou weten. Bedankt :) :thumbs:
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Thanks!

    Denk dat dit op audio gebied ook tot nu toe mijn beste aanwinst is geweest :D Mensen stellen ook dat hij nog is veel beter zal werken als er een goede processor voor zit dus wie weet gaat hij me nog meer verassen. Hoop dit jaar nog een processor er aan te hebben hangen :D M'n Marantz geef/verkoop ik dan aan mijn vader voor 150 euro, kan hij zijn bios beginnen en heb ik een makkelijke inruil.

    Die ceratec heeft overigens zn koelribben best nodig, ondanks het ventilatortje wordt hij best warm haha. Erg gaaf zo'n losse versterker.

    Mijn vader kwam even langs met een Pink Floyd 4.1 DVD, waren alle nummers van dark side of the moon opnieuw gemixt in dat formaat. Klonk echt geniaal, alleen mogen de rears wel is vervangen worden O-)
     
  17. elduderino

    elduderino Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok hier mijn noob vraag :)

    Ik heb me xbox 360 aangesloten via hdmi kabel naar mijn lcd tv.

    Lcd tv via scart weer op mijn home cinema set.

    Ik kan nu via optische kabel de 360 aansluiten op mijn home cinema set, alleen heeft niet de receiver een optische ingang/uitgang maar wel mijn dvd speler.

    Kan ik de hdmi op de dvd speler dan aansluiten ? Of werkt dit niet...

    Als dit niet werkt... Moet ik dan een toslink converter hebben naar coax, want volgens mij heeft mijn receiver wel zo'n uitgang (coax).

    Verlies je dan ook aan geluid kwaliteit met zo'n converter?

    Als iemand me adviseren wil graag!!
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat voor set heb je?
     
  19. elduderino

    elduderino Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm volgens mij kan ik met mijn set niet veel beginnen hehe

    heb de jvc qp f10

    Model van 2004 dus vrees dat ik alleen via stereo kan?

    Alleen hoe krijg ik dat voor elkaar als ik via hdmi kabel naar de tv heb.
     
  20. Tom. V

    Tom. V Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook een vraagje...

    Ik heb coaxiaal in op mijn dvd-reciever (2 in 1). Maar uit de xbox360 komt alleen maar een optical kabel, is er een manier om (zonder kwaliteitsverlies) die optical om te zetten in coaxial?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina