1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, er is eigenlijk niets in het geluid van deze luidsprekers waar ik me aan kan ergeren. Zelfs toen ik de B&W 805s 2 weken op bezoek had gehad kon ik nog steeds met veel plezier naar de JMlabs luisteren. Waar ik bijv. echt niet vrolijk van word is de nieuwe B&W 6-serie of de 7-serie... Die doen imo wél duidelijk iets fout (de 1 is te dof in het hoog, de andere te scherp).
     
  2. B1gSmurf

    B1gSmurf Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag heb ik dan toch besloten de creative t3100 te nemen ik kon er bij dixons een flinke korting op krijgen heb er maar 32 euro voor hoeven te betalen. Geluid is geweldig! maar op de xbox 360 heb ik een probleem met aansluiten de t3100 heeft een 3.5 mm analoge kabel voor bijvoorbeeld op je geluidskaart van pc, op mijn xbox 360 heb ik voor die rode en witte tulpstekker wel een koppelstukje zodat die ook in een 3,5 mm jackplug zijn.
    Maar nu ga ik maandag dus even http://www.bax-shop.nl/index.php?pa...ategory_id=276&option=com_virtuemart&Itemid=2 dit koppelstukje halen en kan ik die verbinden. Weten jullie toevallig ook of al die koppelstukjes stereo zijn?

    Alvast bedankt.
     
  3. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag over hd audio, mijn receiver heeft wel HDMI maar geen 1.3v. Dus kan je dan toch geen digitale HD signalen naar je receiver struren?
    Maar nu hoorde ik dat het dan alsnog wel mogelijk ik om bijv. DD-HD naar je receiver te krijgen via PCM, ik heb zelf de Onkyo TX-SR604.
    Hoe moet je je apparatuur aansluiten om dan wel HD audio te krijgen? Ben van plan om binnenkort een HD-DVD speler te kopen en me add-on te verkopen.
    Dacht aan de Toshiba EP-E35.
    PCM kan lijkt mij alleen over een analoge kabel, dus moet ik naast de HDMI kabel voor beeld nog een aparte kabel ertussen zetten voor de audio?
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    PCM is ook via HDMI mogelijk.

    De PS3 ondersteund via HDMI maximaal PCM 7.1 kanalen 192Khz

    Normaal gaat de HDMI-kabel van een console/dvd-speler eerst naar de versterker (HDMI-in) en van de (HDMI-out) gaat er een kabel naar de LCD/Plasma/Beamer.
     
  5. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet iemand een 5.1 set die een optische ingang heeft en die rond de €250,- kost?
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Lees de startpost eens?
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Logitech z5500
     
  8. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0

    Oke, dus ik kan dan de speler gewoon met HDMI naar mijn receiver verbinden (en dan idd HDMI van receiver naar tv) en dan stuurt hij via die HDMI kabel een PCM (in mijn geval gewoon 5.1) naar mijn receiver en die kan deze weer naar DD-HD omzetten?

    Kan dit zowieso met een EP-E35 en een TX-SR605?

    Thanks!
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook een HDMI receiver, en dat hetzelfde doen; PCM audio over HDMI. De EP35 is toch de nieuwste? Daarmee moet dat dan wel lukken neem ik aan. Wel even kijken of je dat kan checken op internet, op fora oid. Ik ben zelf ook aan het zoeken geweest naar het feit of apparaten PCM (de-)codering ondersteunen, maar dat kun je barslecht vinden in in specs en officieele cijfers.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2007
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben zelf ook opzoek naar een nieuwe Yamaha.
    En volgens de speqs zou die maximaal 8-kanaals, 32-192kHz, 16/20/24 bits ondersteunen.

    Maar helaas is dit HDMI 1.2a en geen HDMI 1.3
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarvoor wil je HDMI 1.3? DeepColour, Lipsync? :)

    Tijd voor een nieuw draadje trouwens?
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2007
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de VS is nu de Yamaha RX-Z11 tekoop :9

    11.2-Channel Digital Home Theater Receiver.
    Dolby TRUE HD
    DTS HD Master Audio
    XM - XM Ready
    XM HD Surround Sound
    Neural Surround THX Technologies
    HD Radio
    THX Ultra2 Plus
    HDMI 1.3

    Prijskaart $ 5499,95 :eek:
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    11.2 ...

    [​IMG]

    Ga jij alvast kabeltjes leggen? :9

    Verder wel leuk dingetje...O-)...maar ik ben zelf geen fan van het Yamaha design.

    Maar je hebt mijn vraag nog niet beantwoord. ;)
     
  14. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    11.2 !?! Damn, als dat geen surround sound meer is weet ik het ook niet meer 8)
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Nu nog software die het ondersteund.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wow dan heb je echt bioscoop geluid ...
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Ik mag toch hopen dat het geluid thuis dan beter is. Ik stoor me vaak mateloos aan het geluid in de bios. De pathé bij ons heeft vooral vaak last van resonerende lage tonen.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben altijd al een Yamaha fanboy geweest.

    Wil het maximale uit mijn PS3 kunnen halen en wil daarom een digitale versteker met HDMI 1.3
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor mensen die denken dat HDMI 1.3 echt nodig is kan dit artikel misschien helderheid geven...

    Bron

    Een lang artikel uit augustus maar wat 17 november nog een update heeft gehad met het laatste nieuws hierover....
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2007
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina