Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Na de startpost te hebben gelezen (jaja, die wordt gelezen ;) ) heb ik een aantal vragen voor jullie.

    Ik heb zelf besloten om een stereoset te kopen voor mijn kamer. Hierop wil ik mijn iMac, iPod, PS3 en mijn "muziek-cd-afspeler" zetten zodat ik alles via de boxen afspeel.

    Daar begint ook gelijk het geƫmmer. De iMac en de iPod zijn vrij duidelijk die gaan gewoon via een tulp aansluiting aan de receiver. De PS3 daar wordt het wat lastiger omdat ik hier een keuze heb namelijk via tulp of via Digital Out (kom ik later op terug). De "muziek-cd-afspeler" zal via tulp worden aangesloten (kom ik ook nog op terug).

    Het punt bij de PS3 is dat de receiver die ik op het oog heb een mogelijkheid heeft om digitaal geluid aangeleverd te krijgen. Nu weet ik dat dit eigenlijk voor 5.1 of meer is. De vraag is dan ook levert het voor mij een betere geluidskwaliteit af wanneer ik de PS3 digitaal aansluit op de receiver en het geluid afspeel op 2 boekenplankspeakers?

    Een andere is de "muziek-cd-afspeler". Hier heb ik de keuze voor een CD speler of voor een DVD speler. Ik weet zelf niet echt goed wat ik hier moet kiezen. Het voordeel van de DVD speler is dat hij, uiteraard, ook DVD's kan afspelen en audio cd's. Echter heb ik voor mogelijke DVD's ook de PS3 al of een iMac die aan de tv zit gekoppeld. De kwaliteit van de CD speler is gelijk aan de CD afspeel mogelijkheid van de DVD speler.

    Concreet leidt dit tot de volgende vragen:
    • levert het voor mij een betere geluidskwaliteit af wanneer ik de PS3 digitaal aansluit op de receiver en het geluid afspeel op 2 boekenplankspeakers?
    • Is het verstandiger om een DVD speler te kopen voor het afspelen van cd's of kan ik volstaan met een gewone cd speler?

    Receiver: Denon AVR 1708 Link naar de receiver
    CD Speler: Denon D-CD 700AE-S Link naar de cd speler
    DVD Speler: Denon DVR 1930 Link naar de dvd speler

    Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven voor mijn post :)
     
  2. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Een dvd speler is inderdaad wel zonde van het geld aangezien de ps3 deze heel goed afspeeld, en indien je een hd tv hebt ook goed upscaled.

    En over het audio, je receiver heeft toch hdmi? Dus dan ga je toch niet nog eens aparte kabels leggen voor het audio:confused:.........
     
  3. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, dat ben ik vergeten:

    Mijn tv heeft alleen maar DVI en Component als aansluiting en geen HDMI. Vandaar ook digitaal geluid eventueel met component naar de tv.
     
  4. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Kun je dan niet de PS3 middels een hdmi kabel aan de reciever koppelen, en dan vanuit de receiver een hdmi kabel met een dvi uiteinde aan de tv? Door die laatste kabel hoeft toch geen audio, is dat geen oplossing? Verder zou ik zeker gaan voor een losse CD speler en je PS3 gebruiken voor de dvd's. Welke speakers gaan het worden?
     
  5. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Speakers ben ik nog niet uit. Ik heb zaterdag a.s. een afspraak bij een audiowinkel waar ik speakers wil gaan luisteren. Dit omdat het nogal nauw steekt :)
     
  6. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een creative inspire 5.1 digital 5500 set gekocht maar weet niet precies hoe ik hem moet aansluiten
    hier is link naar plaatje ervan
    http://images.europe.creative.com/iss/images/artwork/a5_rgb/Insp5500D_c.jpg

    het ding rechts naast de subwoofer heeft aan de achterkant:
    -audio output waar je 3 stekers in kan doen en die koppel je aan de subwoofer.
    -audio input met analog line in, coaxial en optical.

    Aan de achterkant van mij tv zit volgens mij een output waar je 2 stekkers in kan doen. Een witte en een rode.

    Welke kabel moet ik kopen om hem te laten werken??
     
  7. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    als ie daar voor gemaakt is, zoek er eerst een paar, in de begin post biij dat plaatje met veel speakers, staat er ook 1
     
  9. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel welke ik wil diegene uit dezelfde series als mijn staande speaks.
    Wou allen even weten of het op de grond kan anders kan ik het niet kwijt.
     
  10. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Welke Fronts heb je ook al weer?
     
  11. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Je zou de 25 of 35 center uit de northridge serie kunnen nemen. Punt is, dat je de center als je em op de grond plaatst omhoog zal moeten richten. Bij mijn center zat deze optie erin, dmv een schroef die in de bodem gedraaid kon worden. je kan bijvoorbeeld ook denk aan zoiets, maar een plankje of een eigen bouwsel zijn natuurlijk ook opties. Denk hierbij aan een lessenaar zegmaar, zo'n diehoek waar je de center oplegt zodat hij naar je oren gericht is. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
     
  13. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    gisteren geen tijd voor gehad maar heb ff in de eerste post gelezen over dolby digital. Maar als ik het begrijp moet ik een xbox360 optical kabel in die stekker van de 360 doen naar de audio input: optical of niet??
     
  14. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik snap het wel maar dan zou ik hem voor me kastje moeten leggen ofzo , want ik denk dat als ik hem op me kastje zet dat ik dan de tv niet meer zie|:-.
    En een uitstekende center speaker is ook weer zo wat.
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Kun je hem niet in het kastje kwijt? Zo heb ik het ook gedaan? Anders misschien een plank maken boven de tv? Is ook een optie die wel eens opduikt.
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Een speaker in een kast plaatsen loopt niet altijd positief uit qua klank... Plank is een betere optie.
     
  17. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag.
    Heb nu staan voor mn Xbox 360 een logitech 4.1 set van 400 watt RMS.

    4 x 53 watt sateliet & 1 x 188 watt subwoofer

    Om precies te zijn logitech z560 THX..foto's:

    [​IMG]

    Owja de muurbeugels heb ik erzelf opgemaakt, ze horen normaal bij de KEF serie...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit zijn ze dus, maar mijn vraag is...ik wil nu dus een ''echte'' 5.1 surround set en dan wel de Logitech z-5400....

    Dit heeft welliswaar minder wattage (310 watt RMS i.p.v. 400 watt RMS) maar is dit dan ook gelijk een mindere set? Hier zit namelijk wel optische ingang in DTS Dolby...etc.

    Iemand zijn mening hierover?
     
  18. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Is genoeg vermogen jongen. Absoluut geen slechtere set, een stuk beter waarschijnlijk. Anders voor een set gaan kijken met losse componenten. Setjes van Harman Kardon met JBL setjes schijnen leuk te zijn.
     
  19. daanoss

    daanoss Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dan zou ik ga voor wat we beneden nu hebben, dus ook een KEF set. Is beste 5.1 set die er is...blijkt uit tests.

    Heb vorige week mn B&Ws verkocht omdat ik ze te groot vond, dus groot wordt het niet meer...dus KEF of Logitech z-5400, aangezien ik ook een HD-LCD wil kopen wordt het denk ik het Logitech setje...
     
  20. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    De beste 5.1 set bestaat niet, alleen als je kijkt naar prijs/kwaliteitsverhouding. Ook hebben speakers geen actief vermogen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina