1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Vanmiddag m'n nieuwe sub afgehaald in de winkel:

    [​IMG]

    [​IMG]
    JBL Studio L8400P, kersen op de foto, heb 'm in beuken

    Ontzettend groot verschil met m'n Yamaha SW315. Die zat vrij snel tegen z'n max aan, en begon daarna te vervormen. Voor muziek was ie te traag en soms te boemerig. Verder wel een hele fijne sub in z'n prijsklasse. De JBL ademt lekker subtiel mee met de rest zonder té aanwezig te zijn. En zodra het nodig is laat ie flink van zich horen en voelen. Hij is alleen een slag groter dan m'n vorige sub, dus hij past niet helemaal lekker op hetzelfde plekje. Dus ik moet nog even gaan schuiven en verder afstellen. Post morgen wel even wat foto's. :)
     
  2. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er zeer netjes uit ;)

    /Edit Lol, die subwoofer heeft een vermogen van 600W, ik denk niet dat je nu nog tekort komt aan vermogen :p
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2007
  3. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Grappig dat je er zo mee bezig bent.


    Om ook mijn mening (:p) maar even te laten horen. Jbl geen enkel probleem mee, de HK sub vind ik te veel resoneren.

    Mocht je nog een receiver zoeken, eventueel kun je mijne voor een zachte prijs overnemen. Momenteel worden er wat meer receivers van een hogere klasse aangeboden, die mijn speakers veel meer recht zullen aandoen. Dus stieken zit ik ernaar te kijken, mocht ik een zekere koper hebben dan kan ik al wat seriuezer gaan kijken.

    Laat maar weten!

    Mvg,

    Sjoerd

    Arjan, mooie sub. Dacht eerst dat het een Monitor Audio was O-)

    Kan niet wachten op de pics.

    Edit;

    [​IMG]

    Hier een pic van de Denon in oude opstelling.

    Thanks to mike for hosting.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2007
  4. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    bedankt voor de tip. Ik ga morgen ff goed de reviews bekijken. Tot nu toe is alles idd lovend. Hopelijk is ie leverbaar bij de winkels hier. Heb geen zin om porto kosten te dokken:)
     
  5. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt me overigens op dat er 2 satellietsetjes van JBL vergelijkbaar zijn wat prijs betreft; die wel volledig 'n ander type hebben. De SCS 178 is 4ohm en echt al een oude set uit 2002, de SCS 200.5 is 6ohm komt uit 2004.

    SCS 178
    of
    SCS 200.5

    Die 200.5 krijg je tegenwoordig bij zo'n beetje ieder Harman Kardon setje erbij. betekend dit dat de set érg goed is, of enkel goed betaalbaar?
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker druk, en goede (geen noobie) vragen...tot nu toe :D

    Feit is, dat het allemaal speculeren blijft als je praat over het vergelijken van speakers en setjes. De een draait al wat langer mee in de speaker wereld, en vind een Creative 2.1 setje misschien niets, terwijl het voor de ander de hemel is. Als je wilt weten of het wat voor je is, pak de fiets/trein/metro/tram/bus en ga gewoon naar de Mediamarkt of een HiFi zaak en vraag of je even mag luisteren. Dan zul je zelf kunnen kiezen of het wat voor je is. Het zou zonde zijn als er hier iets word afgeraden, wat achteraf precies bij jou smaak bleek te passen.

    Ik denk dat ik de startpost binnenkort nog is ga uitbreiden met een iets duidelijkere uitlge over welk setje voor wie geschikt is, en de HDMI audio optie toevoegen, aangezien dat nu ook mogelijk is met de nieuwe 360's.

    Goed (iig bovengemiddeld) én betaalbaar.

    Zulke setjes zijn gewoon super voor de kleinere tot medium kamers. Het feit dat ze zo vaak samen verkocht worden, zegt gewoon dat het waarschijnlijk een goede combo is. Maak je niet te druk over de impedanties van speakers.
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2007
  7. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor je inbreng! Ik denk dat ik eruit ben \o/

    Mijn toekomstige setup:
    In 1e instantie wil ik toch investeren in een goede receiver. De Denon 1705 receiver lijkt me een érg goede keuze - qua prijs (2e hands), maar ook afgaande op de reviews die ik lees en mensen in mijn omgeving die de amp kennen.

    Wat betreft de speakers doe ik het rustiger aan. Ik heb een relatief kleine huiskamer (22m2) en hoef echt niet vreselijk hard. Ik heb momenteel geen surroundset staan, dus de overgang van stereo uit een LCDTV naar vet DTS is sowieso al gigantisch. Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de SCS 200.5 van JBL , die algemeen staat aangeschreven als een erg goede set voor een bescheiden prijsje. Hij is bovendien prima 'compatible' met de Denon receiver; als in 8ohm :)

    Wat vinden jullie hiervan? Ergens nog iets op aan te merken? Wellicht nog briljante ideeën wat betreft een alternatief voor de 200.5? Het gaat om een volledig setje speakers voor rond de 200 euro.

    Thx voor alle hulp & merry christmas :b:
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2007
  8. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen vraag maar ik wou wel even melden dat ik de knoop heb doorgehakt.
    Na tijden hier lezen vragen lezen enzo.

    Ik ben gister middag naar correct geweest om de JBL Northridge E80 te beluisteren en te vergelijken.
    Ik heb ze vergeleken met de Klipsch , en de Wharfedale in dezelfde prijsklasse , Tog springt die JBL er uit .
    Het geluid is veel voller waar de andere meer leeg en kill waren.
    Ook de zang was goed en duidelijk horen.

    Dus de knoop is doorgehakt het worden de JBL E80's + De bijbehorende center.
    Ik kan van een kennis(Familie) een bijna gloednieuwe denon versterker overnemen in het champagne goud als kleur.
    Dus dat komt wel goed.
     
  9. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    De 200.5 van JBL is een prima geluidsset voor relatief weinig geld, en je hebt er ook een leuke reciever bij dus het komt wel goed qua geluid ;) Niks op aan te merken dus.
     
  10. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaringen met de sharkoon 5.1 X-Tatic? (koptelefoon incl mic).
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi zo, hier ga je echt wel van genieten hoor.
    Het leuke van een set uit losse componten is dat je altijd zowel kan up- als downgraden. Dus als je ooit is wilt overstappen naar grotere speakers, dan kan dat makkelijk. Zelf speel ik ook al een redelijke tijd met wat groter uitgevallen satelietjes (25cm hoog ongeveer), en zelf heb ik ook echt niet een grote behoefte om te upgraden naar boekenplank modellen of zuilen. In combinatie met een dikke sub, en wat lekker afstelwerk krijg je echt wel een goed bereik uit die kleine dingen :)

    Uiteraard pics als het allemaal is huis is :D

    Super voorbeeld! :)

    Een tijd terug had iemand anders precies dezelfde vergelijkingstest gedaan, volgensmij zelfs ook bij correct. Voor hem waren het de Klipsch'jes geworden. Zo zie je maar dat het echt zo persoonlijk is wat voor speaker je neemt. De een wil gewoon dat de stem en de hogere tonen loepzuiver zijn, terwijl de anders juist de volle bastonen de prioriteit geeft. Dusse, dat gaat zeker goedkomen allemaal. Veel plezier met de voorpret alvast :D
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2007
  12. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Dat was ik geloof ik;). Zeker weten een lekkere set up. En inderdaad, smaken verschillen. Bij mij sprong de Klipsch er echt uit. Wharfedale, die ik eigenlijk wilde hebben, die viel ontzettend tegen. Beetje jammer, maja, dat kan gebeuren. Veel plezier ermee!

    Owja, na dit is het ook nog maar een kwestie van tijd voor je rears aanschaft denk ik. Heb het ook in stappen gedaan toen. Subje moet er ook nog komen, zomer denk ik. Hopelijk eerder, eerst weer eventjes werken.
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nu maar een aantal zelfgemaakte foto's ipv internetplaatjes:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Heeft iemand misschien nog een tip voor luidsprekerstandaards? Het liefst met een grotere kopplaat, speakers zijn 450x310mm. Degene die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn te klein, en ik wil ook niet gaan schroeven :+
     
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Verdomd mooi spul :)
     
  15. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad , Pic's volgen uiteraard als ik ze heb :thumbs:
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    kun je bij de z5500 ook de speakers veranderen, of moet je daar echt alles los van hebben
     
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    2805 in de house, momenteel even alleen stereo aangesloten. Geen instellingen ofzo wat dan ook veranderd. Moeder zit nu enigma te luisteren. Wat een stereokwaliteiten, en wat een detail, ongeloofelijk.
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Vette shit Arjan!

    Ik heb net de Transformers HD-DVD gekeken. In het stukje in waar ze in de stad aan het vechten zijn, zit zo'n scene dat een van de Autobots een soort van Rocketjump maakt over een gillende vrouw heen, in slowmotion. Mhuahahaha, ik voelde de LFE weer eens letterlijk van mijn teentje tot mijn kruintje door mn lichaam gaan. Geweldig zo'n subbie :D

    Dat zou ik niet doen. In die set is alles op elkaar afgestemt. Andere speakers met andere eigenschappen zouden het geluid geen goed doen denk ik.

    Holy shit Sjoerd, die zag ik niet aankomen :D

    Dat gaat snel. Heb jij de 1705 nu verkocht aan emusa?
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2007
  19. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    hey jongens,

    ben al een stuk verder met beslissen door jullie tips:thumbs:, maar heb nu een vraag over de PC kant van het verhaal. Ik bedacht me dat ik helemaal geen geschikte audio card in mn PC had. Nou vind ik t al lastig om door de bomen het bos te zien, wat betreft de receivers en speakers laat staan het deel over de audio cards.

    Ik kreeg dit als tip:

    http://www.ictvoormkb.nl/NVP2_Products/NVP2_ProdDetailsL3.ASP?ref=94482064

    Zit een optische kabel van 1,5m bij, niet verkeerd dacht ik. reviews zijn wel aardig, maar ik wil toch ff jullie vragen of er nog andere goede cards zijn die jullie uit eerste hand kennen.

    Ik hoef echt geen audio heaven, maar als ik toch een receiver ga kopen van 300 euro (wat best veel is voor mij), dan wil ik niet dat ik ga beknibbelen op een audio card (m.a.w. die mag best 50+ euro zijn, als ie maar waar levert voor zn geld)

    Ik hoop op wat tips. Zou een hoop gedoe schelen want ik verzuip nu in het aanbod.:eek:

    Alvast bedankt
     
  20. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker! Alleen heeft Emusa em nog niet betaald :) Sjoerd is zo aardig em even voor mij te reserveren totdat ik t bedrag bij elkaar gespaard heb.

    Kan niet wachten!!! 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina