1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste indruk: _O_
    Het apparaat klinkt duidelijk een stuk rustiger en mooier dan mijn Vincent SV-233 stereoversterker (echt ongelofelijk, want de Jungson is een surroundversterker!). Dus de Vincent schop ik de deur uit (die is tenminste nog te tillen):+
    Whaha:+. Dit keer geen belachelijk goedkope prijs. Heb er 900 voor neergeteld. Nette prijs, maar geen absoluut koopje. Ding staat nog op marktplaats volgens mij. Via dat ben ik hem tegen gekomen. Later zag ik dat hij werd verkocht door iemand van het htforum, dus dat was wel mooi :).

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Poeh, groot bedrag...

Ervaring met (meerdere) versterkers dan (je vincent natuurlijk..) Wat een bak man, 50 kilo... Voor de rest geen klangeigenschappen die je opvallen?

Edit:Uiteindelijk toch goed onder de vraagprijs uitgekomen zie ik, netjes

Laatst bewerkt: 2 mrt 2008
  3. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    Zo alles werkt! Helemaal super. Binnenkort zal ik wat foto's posten van mijn nieuwe opstelling. \o/

Iedereen bij deze bedankt voor alle hulp!

4. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Voor wat heb je uiteindelijk gekozen? heb je ook foto's van het geheel?
    Foto's zeggen meer dan 1000 woorden :+

5. BrainDead

BrainDead Vw Madness

Leuk Bevonden:
    1
    sorry voor deze leken vraag, maar als ik mijn Xbox 360 via optisch op mijn reciever aansluit en via component naar de tv moet ik toch gewoon van DD 5.1 geluid kunnen genieten of moet ik mijn xbox via hdmi op de reciever aansluiten incl. optisch en dan van uit de reciever met hdmi naar mijn tv?

6. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Euuhhhhh?!
    Als je een component kabel gebruikt doe je het volgende:
    Component in je xbox 360, optische kabel in deze componentenkabel inklikken. Component in je receiver en de Groene, Rode en Blauwe van je component gaan in je TV.

Nu heb je DD 5.1 geluid via je receiver.

7. BrainDead

BrainDead Vw Madness

Leuk Bevonden:
    1
    oki tnx voor de snelle reply, maar wat is dan precies het doel als je je Xbox360 via hdmi --> reciever --> tv doet? levert dit betere beeld kwaliteit op?

sorry n00bish question

8. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Ten eerste: dit is geen noobisch question. fora zijn om informatie te delen, right?:):

Xbox hdmi -> receiver -> tv
    Dit is een omweg voor je beeld en geluid.
    Dit is wel handig als je receiver bijvoorbeeld 3 HDMI in hebben, en 1 HDMI uit en je TV maar 1 HDMI in heeft.
    ZO heb je een soort van 'splitter' voor je tv.

Als je alleen je xbox wilt aansluiten heb je die omweg niet nodig.
    Dit levert geen betere beeldkwaliteit op, maar ook word het niet slechter. HDMI is digitaal dus geen kwaliteitsverlies:thumbs:

9. BrainDead

BrainDead Vw Madness

Leuk Bevonden:
    1
    _O_ tnx voor de snelle reactie morgen ff optische kabels kopen en kan ik aan de gang :D

10. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Waarom optische kabels ?
    je hebt er maar 1 nodig!
    Xbox --> receiver!

Succes :thumbs:

11. BrainDead

BrainDead Vw Madness

Leuk Bevonden:
    1
    ook voor mijn TV digitaal :p

12. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Ah, ziedaar ;)

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag nog een paar cd'tjes aan gezet. Wat heel erg opvalt is de rust. Je zou echt uren aan een stuk door kunnen luisteren. Alles klinkt ook heel erg zuiver. Als je een piano hoort hoor je er niks omheen, gewoon alleen de piano. Er zit heel erg veel ruimte tussen de instrumenten, en er is ook een betere plaatsing dan mijn Vincent. Bij de Vincent klonk een stem over de hele speakerbreedte. Nu hebben stemmen echt een duidelijke plaats in het midden gekregen.
    Net zoals de Vincent speelt deze versterker ook prachtig op laag volume. Je hebt niet de behoefte om de boel flink op te draaien.

Wat kan ik er nog meer over zeggen. De Jungson is vele malen mooier gebouwd dan de Vincent (terwijl die ook niet kinderachtig is!). Eigenlijk is de Jungson mooier gebouwd dan alle versterkers die ik ben tegengekomen. Zelfs bijvoorbeeld een heel duur Denon-model is niet te vergelijken.

Geinig detail: de afstandsbediening is van hout gemaakt:eek:.

14. MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    - Onkyo receiver + Boxen
    - PS3
    - Samsung 81 CM HD Ready

Foto's volgen! Op het moment erg druk met me werk =(

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb 2 fotootjes geschoten van de ab :):

Echt tof dat ie van hout is.

16. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5

ieman hier weet het toch wel

17. MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    :DZoals beloofd de foto's van mijn Dolby Surround set, TV en PS3

Het totale plaatje

2 speakers

Reciever met Planeth Earth die toch wel 1 van de must haves is op dit moment ;)

TV en center speaker

Kleine Subwoofer

18. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan je optisch geen 5.1 PCM geluid versturen. SPDIF heeft te weinig bandbreedt om 5.1 PCM te versturen. Alleen 2.0 PCM kan je versturen dmv een optische kabel.5.1 PCM kan alleen digitaal via HDMI verstuurd worden. Bitstream is een soort mp3 van PCM en heeft dus minder bandbreedte nodig en kan dus wel optisch verstuurd worden.

Daarnaast kan volgens mij niet niet elke receiver een 5.1 PCM signaal decoderen.

Neem dit wel met een korreltje zout, want ik weet het ook niet precies maar volgens mij zit ik wel redelijk goed ;)

19. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de pioneer s-v50-g op het oog. Kan er echter weinig user info over vinden. Maar de specs bevallen me wel. Wil ze gebruiken i.c.m. mn in bestelling zijnde Onkyo 505E receiver.

De pioneer S-V50-G maakt echter gebruik van 1-weg speakers. Terwijl de meeste andere speakers gebruik maken van 2 (of :cool:-weg speakers.
    Maakt dit uit voor de kwaliteit van het geluid en kan ik ditpioneer setje met een gerust hart bestellen?? (oproep aan de audiophiles)

zie: http://www.kieskeurig.nl/product/C362F59BBA5B1061C1256EE4004B5380.htm

Laatst bewerkt: 4 mrt 2008
  20. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    2 wegs speakers maken opzich wel een mooier geluid dan 1 weg speakers. Zelf heb ik 1 weg speakers en vind het geluid niet veel onderdoen dan de 2 wegspeakers van mijn broer. Pioneer setjes zijn meestal wel oke, dus dit kan je denk ik wel met een gerust hart bestellen. Maar wat voor audiobronnen wil je gaan aansluiten?

@MvDrunen: nice setje, hoe klinkt het? Ziet wel wel goed uit iig

Laatst bewerkt: 4 mrt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina